اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌و‌بختیاری خبر داد؛

کلنگ‌زنی شهرک تخصصی "بادام" در شهرستان سامان

کلنگ‌زنی شهرک تخصصی "بادام" در شهرستان سامان
عطاءالله ابراهیمی از کلنگ‌زنی شهرک تخصصی بادام در شهرستان سامان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حاشیه آیین کلنگ‌زنی شهرک تخصصی بادام در محل قطب تولید بادام چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛  اظهار کرد: این شهرک قرار است در سطح 30 هکتار اجرا شود.

وی افزود: اعتبار هزینه شده برای شهرک تخصصی بادام 25 هزار میلیون ریال از محل اعتبارات استانی جهش تولید است همچنین 70 هزار میلیون ریال از اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز برای این طرح هزینه شده است، در سرجمع اعتبارات هزینه شده در این طرح 95 هزار  میلیون ریال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعداد افراد بهره‌مند از طرح شهرک تخصصی بادام 30 هزار نفر است که زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر را فراهم می‌کند.

ابراهیمی عنوان کرد: وسعت باغات بادام چهارمحال و بختیاری 18 هزار و 209  هکتار است که 24 هزار تن بادام از این باغات برداشت می‌شود، میزان اشتغال در باغات بادام این استان نیز 30 هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه وسعت باغات بادام شهرستان سامان 9 هزار و 525 هکتار برآورد شده است، خاطرنشان کرد: 17 هزار و 50 تن محصول بادام از این باغات برداشت می‌شود، تعداد افراد شاغل در باغات بادام سامان نیز 9 هزار نفر هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ارقام بادامی که از باغات این استان برداشت می‌شود شامل مامایی، سفید، شاهرود، سنگی و ربیع است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه