اخبار داغ

استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

ایجاد شهرک تخصصی بادام، راهی برای رونق اقتصاد و ارزآوری بالا

ایجاد شهرک تخصصی بادام، راهی برای رونق اقتصاد و ارزآوری بالا
اقبال عباسی گفت: تکمیل و توسعه شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری علاوه بر ایجاد شغل، رونق اقتصادی و... می‌تواند ارزآوری ویژه‌ای برای این استان داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در حاشیه آیین کلنگ زنی شهرک تخصصی بادام در محل قطب تولید بادام چهارمحال و بختیاری در شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: 24 هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود که 5 هزار تن آن مامایی است.

وی افزود: بادام مامایی ازجمله معروف‌ترین نوع بادام در جهان است که مافیای یک کشور فرآوری آن را به دست گرفته تا جایی که حتی تولیدکنندگان و باغ داران این استان از آن خبر ندارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اما واقعیت این است که طبق گزارش گمرک 80 درصد بادام کشور از بندر جلفا و انزلی صادر می‌شود، مقصد این دو بندر روسیه و اروپا است درحالی‌که همه فکر می‌کردند صادرات بادام ایران به هندوستان صورت می‌گیرد.

عباسی عنوان کرد:  مابه‌التفاوت تجاری 20 هزار تن بادام تولید شده در چهارمحال و بختیاری درصورتی‌که متوسط 100 هزار تومان سود داشته باشد در سرجمع رقمی معادل 2 هزار میلیارد تومان می‌شود، این رقم یعنی دو برابر کل اعتبارات دولتی چهارمحال و بختیاری، درواقع تجار بادام از این استان قریب به 2 هزار میلیارد تومان پول برداشت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا نباید از محصول بادام چهارمحال و بختیاری در گز بلداجی استفاده شود یا اینکه چرا باید بادام این استان در نجف‌آباد فراوری و به نام استان اصفهان به فروش برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شهرک تخصصی بادام این استان یکی از پررونق‌ترین شهرک‌ها در چند سال آینده خواهد بود لذا ضرورت دارد، مدیران مربوطه اولویت اول و اصلی خود را توسعه این شهرک قرار دهند تا سریعاً به نتیجه برسد.

عباسی تأکید کرد: تکمیل و توسعه شهرک تخصصی بادام در چهارمحال و بختیاری علاوه بر ایجاد شغل، رونق اقتصادی و... می‌تواند ارزآوری ویژه‌ای برای این استان داشته باشد.

وی بیان کرد: جهاد کشاورزی به چند دلیل می‌تواند محور و موتور توسعه کشور به‌ویژه در چهارمحال و بختیاری باشد، اولاً لوازم و نیروی انسانی به‌اندازه کافی در این استان وجود دارد، دوما بخش جهاد و کشاورزی خاصیت درون‌زایی دارد و مهم‌تر اینکه امتیاز برون‌گرایی که همان صادرات است را نیز دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در حوزه دام، طیور، آبزیان، سردرختی‌ها و.... در حوزه کشاورزی وجود دارد و این حوزه نیاز چندانی به خارج از کشور ندارد با امکاناتی که در اختیار داریم می‌توانیم این بخش را توسعه دهیم.

عباسی اظهار داشت: مدیران حوزه جهاد و کشاورزی، مدیران صمت، مدیران گردشگری و مدیران بانک در چهارمحال و بختیاری اگر با دلسوزی تمام و تمام‌وقت در اختیار مردم باشند این استان آباد می‌شود و می‌تواند درصد زیادی از نیازمندی کشور را نیز تأمین کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه