اخبار داغ

تورم و گرانی گریبانگیر بیماران صعب‌العلاج؛

خانواده "بهروز" تمام دارایی خود را فروختند/ یخچال سوخت؛ دارو را در تشت آب نگهداری می‌کردیم

خانواده "بهروز" تمام دارایی خود را فروختند/ یخچال سوخت؛ دارو را در تشت آب نگهداری می‌کردیم
مشقت‌های اقتصادی و نرخ بالای کالاها موجب شده خانواده‌های بسیاری در کشور که بیماران صعب‌العلاج دارند برای تامین هزیته‌های درمان گاهی تمام داریی‌شان را به فروش بگذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ رنج مریض داری را می توان از رنج خود مریض نیز بالاتر بر شمرد چرا که دیدن حال و روز ناخوش بیمار و بار مشکلات روانی از یک سو و تامین دارو و موارد مورد نیاز بیمار نیز از سویی دیگر بر مشکلات خانواده افزوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

مشکلات اقتصادی امروز، به گونه ای بر تامین مایحتاج ضروری خانواده ها فشار آورده است که رنج بیماری  و مریض داری نیز اگر بخواهیم بر آن نیز اضافه کنیم دیگر توان مالی برای اداره زندگی باقی نمی ماند.

,

بیماران صعب العلاج زیادی در کشور وجود دارند که از این وضع موجود اقتصادی بیشترین ضربه را خورده اند و افرادی نیز هستند که برای تهیه وسایل مورد نیاز و هزینه درمان بیمارشان حتی دست به قرض پول و فروش وسایل منزل زده اند.

,

بهروز 17 ماه است که در کُما به سر می برد

, بهروز 17 ماه است که در کُما به سر می برد,

"بهروز"جوانی از دیار مردمان خون گرم جنوب کشور قریب به 17 ماه است که در کما به سر می برد و خانواده وی توان مالی چندانی ندارند و تمام دارایی خود را برای درمان فرزندشان فروخته اند.

,

او پسر بزرگ خانواده است که در این چهارسال و نیم و بعد از فوت پدر، سرپرستی خانواده را برعهده داشته و نامزد مورد علاقه اش را یافته است و دارایی شان را جمع و جور کرده اند تا به‌زودی بساط عروسی را آماده و پسر ارشد خانواده را داماد کنند که براثر واژگونی اتومبیل به دلیل شکستگی پل در جاده و در شبی بارانی، صدمه می بیند و به کما می رود.

,

بهروز سه ماه در بیمارستان بستری می شود و بعد بنا به تشخیص پزشکان، وی را به خانه می آورند و پزشک معالجش به خانواده اش امیدواری می دهد به مرور زمان بیمارشان بهبود یابد و از کما خارج شود، حال بیش از 17 ماه از آن شب تلخ می گذرد.

,

 خانواده این بیمار مجبور می شوند از روستایی دور دست به بندرعباس بیایند تا بهروز 28ساله بتواند هفته ای 4جلسه فیزیوتراپی در منزل دریافت کند که هزینه هر جلسه فیزیوتراپی هم 170 هزار تومان است.

,

, ,

تمام اندوخته خانواده هزینه شد
این خانواده مجبور می شوند اندوخته ای که برای عروسی فرزندشان بوده و حتی دام و طیور و در یک کلام تمام دارایی شان را در این یک سال و نیم برای درمان هزینه کنند.

, تمام اندوخته خانواده هزینه شد,
,

 آنها که خانه ای را در  چهارراه قدس بندرعباس ، روبروی کلینیک مشیردوانی اجاره کرده اند که حالا مهلت قرارداد آن تمام شده است و صاحب‌خانه از آنها خواسته خانه را تخلیه کنند تا بفروشد و این خانواده نگران هستند که با مبلغ 20 میلیون تومان پول ودیعه شان، نمی توانند خانه ای را در مکانی دیگر اجاره نمایند.

,

سه ماه (چهار ونیم میلیون تومان) هم نتوانسته اند کرایه را پرداخت کنند، گرچه که دولت اعلام کرده است قراردادهای اجاره بصورت خودکار یک سال دیگر تمدید شده است، اما خانواده این بیمار کمایی نگرانند که صاحب‌خانه این موضوع را تمکین نکنند و آنها را مجبور به تخلیه خانه کند و مشکلی بر مشکلات شان افزوده شود.

,

, ,

یخچال سوخت؛ دارو در تشت آب نگهداری شد
ماه قبل که یخچال قدیمی و فرسوده شان سوخت و بیش از یک هفته دارو وغذا را در تشت آب و روبروی کولر نگهداری می کردند تا فاسد نشود که پس از انتشار گزارشی در این خصوص، مرکز نیکوکاری گلشهر بندرعباس، یخچال را برایشان تامین کرد.

, یخچال سوخت؛ دارو در تشت آب نگهداری شد,
,

 این خانواده هرمزگانی کولر، چراغ گاز و امکانات آنچنانی ندارند که بتوانند به خانه ای دیگر بروند که اگر آن خانه فاقد کولر، چراغ گاز و... باشد، با مشکل جدی مواجه می شوند.

,

زحمت کشان این خانواده بایستی آب میوه طبیعی یا مصنوعی و پودر انترامیل (هر قوطی 83هزار تومان برای مصرف یک روز) را از طریق سوند معده به بیمار بدهند که بدلیل مشکل‌ مالی، هرقوطی این پودر را هر دو روز به وی می دهند، در واقع ماهی دو ونیم میلیون تومان فقط هزینه این پودر می شود که به عنوان تغذیه به بیمار داده می شود.

,

 آنها نیاز پوشاک بزرگسال، میوه و آبمیوه گیری برقی، پودر انترامیل، تشک مواج و... هم دارند و نرخ گرانی کالا باعث شده است نتوانند به تمام چیزهایی که مورد نیازشان است پاسخگو باشند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه