اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاست خارجی:

رئیس جمهور آینده با دنیا تعامل سازنده دارد

رئیس جمهور آینده با دنیا تعامل سازنده دارد
مصیب نعیمی گفت: هر نامزدی که رئیس جمهور آینده ایران شود، قطعاً با دنیا تعامل مثبت خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب نعیمی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار داشت: نظام و سیستم حکومتی جمهوری اسلامی ایران به آرای مردمی وابسته است و به هر میزانی که آرای مردمی بیشتر باشد، رئیس جمهور آینده از اقتدارو قدرت بییشتری در حل مشکلات داخلی و پیشبرد اهداف نظام در عرصه سیاست خارجی برخوردار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مصیب نعیمی , شبکه خبری تهران نیوز , , شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,  ,

وی گفت: البته پیش‌بینی می‌شود که اپیدمی کرونا برروی مشارکت حداکثری مردم اثرگذار باشد، موضوعی که در انتخابات سایر کشورها هم مشاهده شده و در ایران هم شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی می‌تواند تا حدودی میزان مشارکت را کاهش دهد.

, انتخابات, انتخابات,  ,

کارشناس مسائل سیاست خارجی به برنامه‌های سیاست خارجی کاندیداها اشاره کرد و افزود: هریک از کاندیداها تلاش می‌کنند که برنامه‌هایشان را در حوزه سیاست خارجی کارآمدتر از دیگری نشان دهند و برخی دیگر هم با ترساندن مردم به‌دنبال تخریب برنامه‌های دیگر کاندیداها هستند. اما واقعیت موضوع این است هر نامزدی که رئیس جمهور آینده ایران شود، قطعاً با دنیا تعامل مثبت خواهد داشت.

,

نعیمی ادامه داد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، مسیر سیاست خارجی برای دولت آینده خیلی مسیر سخت و دشواری نیست؛ زیرا کشورهای غربی طرف برجام که تخاصم را علیه ایران به کار گرفته بودند، متوجه شده‌اند با زبان زور و تهدید نمی‌توان با جمهوری اسلامی سخن گفت؛ لذا مسیر تعامل و گفت‌وگو را در قبال ما در پیش گرفته‌اند. پس رئیس دولت سیزدهم راحت‌تر می‌تواند سیاست خارجی کشور را پیش ببرد.

,

او پیشنهاد کرد که رئیس جمهور آینده باید توسعه روابط با کشورهایی که در دولت یازدهم و دوازدهم به حاشیه رانده شده بودند را اولویت قرار دهد و سعی کند به روابط خارجی با کشورهای شرقی وزن بیشتری دهد.

,

این تحلیل‌گر سیاست خارجی درباره آینده برجام گفت: هر رئیس جمهوری که روی کار بیاید باید در چهارجوب منافع و سیاست‌های نظام، برجام را پیش ببرد تا به یک توافق شرافتمندانه دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه