اخبار داغ

گزارش؛

استعداد ویژه کرمانشاه در گردشگری سلامت/ حوزه ای که می تواند به اقتصاد بدون نفت کمک کند

استعداد ویژه کرمانشاه در گردشگری سلامت/ حوزه ای که می تواند به اقتصاد بدون نفت کمک کند
با توجه به اینکه عدم وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی یکی از نیازهای امروز کشور است، گردشگری سلامت در کرمانشاه می تواند کمک زیادی به این هدف بکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، یکی از روش های کسب درآمد و ارزآوری برای کشور، حوزه جذاب توریسم یا گردشگری است‌. گردشگری بخش های مختلفی دارد که یکی از آن ها گردشگری سلامت نامیده می شود که به جذب بیماران خارجی برای درمان در داخل کشور اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

استان کرمانشاه به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق منطقه مناسبی برای راه اندازی ویژه گردشگری سلامت است.

,

پیش از کرونا برای پذیرش بیماران بین الملل بخش آی پی دی با هشت تخت در بیمارستان قصرشیرین راه اندازی شد

, پیش از کرونا برای پذیرش بیماران بین الملل بخش آی پی دی با هشت تخت در بیمارستان قصرشیرین راه اندازی شد, پیش از کرونا برای پذیرش بیماران بین الملل بخش آی پی دی با هشت تخت در بیمارستان قصرشیرین راه اندازی شد,

ویدا خورشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: پیش از کرونا برای پذیرش بیماران بین الملل بخش آی پی دی با هشت تخت در  بیمارستان قصرشیرین راه اندازی شد.

, مرصادنیوز,

وی با بیان اینکه بیمارستان قصرشیرین به دلیل نبود بیمار، پزشکان متخصص نداشت، افزود: پس از تجهیز بیمارستان برای پذیرش بیماران بین الملل، پزشکانی با تخصص های داخلی، اطفال و قلب اختصاص دادیم.

,

خورشیدی تصریح کرد: به دنبال وقوع زلزله و شیوع ویروس کرونا توافقات با کشور عراق در زمینه جذب بیماران بین الملل مسکوت ماند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه شهرستان قصرشیرین منطقه آزاد تجاری شده امیدواریم شاهد از سرگیری دوباره پیگیری ها باشیم.

,

, ,

کارشناس گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در حال حاضر تخت های بیمارستانی در مرکز استان نیز به بیماران کرونایی اختصاص دارد و بیماران بین الملل پذیرش نمی شود.

,

امکانات و ابزارهای لازم از جمله سیستم ارجاع در استان کرمانشاه فراهم است

, امکانات و ابزارهای لازم از جمله سیستم ارجاع در استان کرمانشاه فراهم است, امکانات و ابزارهای لازم از جمله سیستم ارجاع در استان کرمانشاه فراهم است,

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: چند سال پیش با کشور عراق توافقاتی در راستای راه اندازی شهرک های مشترک به منظور توریسم درمانی در نوار مرزی کشور ما با این کشور انجام شد.

, مرصادنیو, ز,

 وی افزود: کشور عراق با موضوع دایر شدن شهرکهای توریستی در کردستان، خوزستان و قصرشیرین موافقت کرد که به طور مستقیم توریست درمانی انجام شود.

,

حیدری گفت: شرایط در قصرشیرین کاملاً فراهم است زیرا هم بیمارستان مجهز است و هم در آینده منطقه آزاد تجاری راه‌اندازی خواهد شد و در جذب توریسم موثر است.

,

وی عنوان کرد: این از توافقات قبلی انجام شده میان جمهوری اسلامی ایران و عراق است.

,

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نقاط مورد توافق کشور عراق منطقه قصرشیرین است که امیدواریم با نشست‌های مشترک میان مسئولان استانی و کشور عراق این توافق و تفاهم نامه عملیاتی شود.

,

, ,

حیدری خاطرنشان کرد: امکانات و ابزارهای لازم از جمله سیستم ارجاع در استان کرمانشاه فراهم است تا  در قصرشیرین با ایجاد شهرک توریستی نسبت به جذب توریست  اقدام شود.

,

وی افزود: همچنین پزشکان خوبی اعلام آمادگی کردند تا در منطقه حضور یابند.

,

حیدری گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی هم آمادگی دارند و باید از طریق دیپلماسی این توافق عملیاتی شود.

,

به گزارش مرصادنیوز، با توجه به اینکه عدم وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفتی یکی از نیازهای امروز کشور است، گردشگری سلامت در کرمانشاه می تواند کمک زیادی به این هدف بکند.

, مرصاد, نیوز,

بر همین اساس نیاز است تا مسئولین استانی و کشوری به این استعداد ویژه استان کرمانشاه نگاه ویژه ای بکنند‌.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه