اخبار داغ

جنوب شرق کشور آماده حضور حماسی است؛

آمادگی ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در سیستان وبلوچستان/ مشارکت ۷۳ هزار رای اولی در 28 خرداد

آمادگی ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات در سیستان وبلوچستان/ مشارکت ۷۳ هزار رای اولی در 28 خرداد
مردمان ولایتمدار شیعه و سنیِ پایتخت وحدت ایران اسلامی آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۲۸ خرداد دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیستان وبلوچستان همچون سایر استان‌های کشور آماده برای برگزاری انتخاباتی پرشور است.

انتخاباتی که مردم علی‌رغم همه سختی‌ها و نارضایتی‌های اقتصادی به عشق سرزمین و براساس توصیه و سفارش شهدای وطن در زمینه حفظ انقلاب در آن مشارکت خواهند داشت.

مردم ما به خوبی بر این نکته واقف هستند که رئیس جمهور به واسطه اختیاراتی که در ابعاد مختلف چون تخصیص بودجه، انتخاب وزرا، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و … دارد نقش مهمی در رشد و توسعه کشور ایفا می‌کند و از طرف دیگر انتخابات اعضای شورای شهر به عنوان مدیران شهری نیز از جنبه دیگر مهم است.

بنابرین نمی‌توان بی‌تفاوت نسبت به این انتخابات بود و باید با مشورت، تفکر و تأمل در برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری هم مشارکت پرشور داشته باشیم و همه فرد اصلحی را انتخاب کنیم.

میزان مشارکت در انتخابات ادوار گذشته استان نشان داده است که مردم ولایتمدار این استان پهناور، از فهم سیاسی و دینی بالایی برخوردارند و نتایج انتخابات پیش رو نیز به فضل الهی تاییدی محکمتر بر این ادعا خواهد بود.

یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۰۵ نفر شیعه و سنی واجد شرایط رای دادن 

ابوذر کوثری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان در اینباره با بیان اینکه انتخابات امسال در ۵۱شهر و سه هزار و ۴۹۶روستای استان برگزار خواهد شد، گفت: در این خطه از کشور ۱۰هزار و ۹۹۳ کرسی ۲۷۱کرسی شهری و۱۰ هزار و ۷۲۲ کرسی روستایی، به فرزندان این سرزمین تعلق گرفته تا در منصب شورا انجام وظیفه کنند.

وی بیان کرد: در این خطه از کشور حدود یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۰۵ نفر واجدین شرایط رای دادن هستند، که از این تعداد در این دوره ۷۳ هزار نفر رای اولی برای نخستین بار در پای صندوق‌های اخذ رای حضور خواهند یافت.

به گفته این مقام مسئول ۲ هزار و ۲۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات پیش‌رو در سراسر سیستان و بلوچستان درنظر گرفته شده که از این تعداد صندوق‌های درنظرگرفته شده ۳۰ درصد شعبه های شهری و ۷۰ درصد شعبه های روستایی هستند.

وی تصریح کرد: در مجموع  ۴۲ درصد این شعبه ها ثابت و پنجاه و هشت درصد نیز سیار است.
 
توصیه‌های کرونایی برای حضور پای صندوق‌های رای

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان نیز در این دوره از انتخابات اثر انگشت  برای پیشگیری از انتقال بیماری منحوس کرونا حذف شده و توصیه می شود که افراد خودکار شخصی همراه داشته باشند.

به عقیده این کارشناسان حضور پرشور و قوی مردم در انتخابات می تواند یک پشتوانه قوی برای کشور باشد؛ بر این اساس توصیه های لازم به دوستان حاضر بر سر صندوق ها مبنی بر استفاده از ماسک، دستکش، تهویه فضا شده و همکاران بهداشتی برای نظارت بر رعایت پروتکل ها در شعب حضور خواهند داشت.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۰۵ نفر شیعه و سنی واجد شرایط رای دادن  , یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۶۰۵ نفر شیعه و سنی واجد شرایط رای دادن  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توصیه‌های کرونایی برای حضور پای صندوق‌های رای, توصیه‌های کرونایی برای حضور پای صندوق‌های رای,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه