اخبار داغ

امام جمعه قاین:

رفتار برخی کاندیداها نوعی اسلام‌هراسی است/ کاندیداهای نجومی بگیر مردم را درک نمی کنند

رفتار برخی کاندیداها نوعی اسلام‌هراسی است/ کاندیداهای نجومی بگیر مردم را درک نمی کنند
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی گفت: رفتار برخی از کاندیداها نوعی اسلام هراسی است؛ به این معنی که اگر هر کسی که متدین تر، با تقواتر و مسلمان تر است به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، خطر بیشتری برای مردم و کشور دارد، خیانت بزرگی به اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین رحمانی امام جمعه قاین در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در خصوص لزوم مشارکت در انتخابات، اظهارکرد: اگر رئیس جمهور با آراء بیشتری انتخاب شود، از پشتیبانی و اقتدار بیشتری در داخل برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر یک رئیس جمهور با آراء کم، مانور چانه زنی در اجلاسیه های خارج از کشور را ندارد و یا کمتر دارد. در واقع هر چه رئیس جمهور از آراء بیشتری برخوردار باشد، از دلگرمی، پشتوانه و اعتماد به نفس بیشتری برخوردار خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: علاوه بر این، زمان ها و موقعیت ها هم در اهمیت موضوع انتخابات تاثیر گذار است، بطوری که بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره)، مشارکت در انتخابات یک فریضه یعنی یک امر واجب است، اما گاهی ضرورت این موضوع دو چندان؛ یعنی اوجب می شود.

,

امام جمعه قاین بیان کرد: همچنین امام راحل در فرمایشی، با تعبیر تندی عنوان می کنند که در گاهی از مواقع، عدم شرکت در انتخابات یکی از گناهان کبیره به حساب می آید. اگر یک آدم معمولی این حرف را بزند بار معنایی متفاوتی دارد، اما این سخن را فقیهی گفته است که مفسر قرآن و متخصص در احادیث است و خوب توجه دارد که گناه کبیره یا صغیره چه نوع گناهانی است و چه پیامدهایی به دنبال دارد. بنابراین ضرورت دارد تا مردم حضور حداکثری در انتخابات های در پیش رو داشته باشند.

,

رحمانی در خصوص انتخاب اصلح هم اظهارکرد: انتخاب اصلح موضوع قضاوت عقل است، یعنی اینکه هر عاقلی که با خوب و خوب تر مواجه شود، قطعا خوب تر را انتخاب می کند. در انتخابات فعلی هم افرادی که از فیلتر شورای نگهبان به عنوان یک پایگاه رفیع قانونی عبور کرده و احراز صلاحیت شده اند، افراد خوبی هستند، اما قطعا در یک سطح نیستند.

,

تفاوت بین کاندیداها خیلی زیاد است

, تفاوت بین کاندیداها خیلی زیاد است,

وی ادامه داد: در مناظرات تلوزیونی هم مشخص شد که تفاوت بین کاندیداها خیلی زیاد است. در زمانه امروز که استکبار جهانی نمی خواهد انتخابات درستی برگزار و فرد با قدرت و مدیریتی انتخاب شود، نیاز است تا ملت عزیز با درایت، تعقل، تدبر، آینده نگری، ژرف اندیشی و به اقتضای عقل؛ مدیرترین، مدبرترین شجاع ترین و سیاست مدارترین فرد را برگزینند.

,

امام جمعه قاین در خصوص زیربار نرفتن برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در ایجاد مشکلات فعلی و انداختن این مشکلات به گردن کاندیداهای دیگر، اظهارکرد: این رفتار کاندیداها فرار رو به جلو است. این رفتارها جرم است، اما شاید جرم سنگینی نباشد.

,

رحمانی تصریح کرد: اما این رفتارهای کاندیداها نوعی اسلام هراسی هم است. به این معنی که اگر هر کسی که متدین تر، با تقواتر و مسلمان تر است به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، خطر بیشتری برای مردم و کشور دارد، خیانت بزرگی به اسلام است.

,

وی ادامه داد: این افراد گاهی دختران را از اسلام می ترسانند که اگر فرد متدینی انتخاب شود به حجاب شما گیر خواهد داد، یا مردم را از پیامک هایی که در جهت امر به معروف برای آنها ارسال می شود، می ترسانند.

,

کاندیداهای نجومی بگیر مردم را درک نمی کنند

, کاندیداهای نجومی بگیر مردم را درک نمی کنند,

امام جمعه قاین گفت: موضوع دیگری که کاندیداها به آن اشاره داشتند و مردم را از آن می ترسانند، ماشین های گشت ارشاد است. در حالی که ماشین گشت ارشاد به سراغ انسان های به هنجار و متدین که نمی رود، بلکه به سراغ افرادی می رود که ولنگار هستند و هنجارهای اجتماعی را برهم می زنند. البته وقتی هم که به سراغ این افراد می رود، با دعوا و اسلحه که نیست، بلکه با زبان و رفتار شایسته و با یک شاخه گل یا کتاب خوب، افراد را امر به معروف و نهی از منکر می کند.

,

رحمانی تصریح کرد: اما برخی از کاندیداها طوری می گویند ماشین گشت؛ که انگار قرار است خفقان ایجاد شود واز آنچه که پیغمبر فرموده است، قرار است سخت گیرانه تر عمل شود. اما استفاده آنها از واژه زشت تندرو، خیانتی به اسلام است.

,

وی در خصوص کاندیداهایی که در شرایط سخت معیشتی و اقتصادی عنوان می کنند که گرانی وجود ندارد، افزود: به قول خراسانی ها، آدم سیر، گشنه را دیوانه می پندارد. خود این آقایان حقوق نجومی می گیرند و همه مردم را هم مثل خودشان می پندارند. قطعا این افراد مردم را درک نمی کنند و بنده به چنین افرادی رأی نمی دهم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه