اخبار داغ

نماینده قزوین:

دولت آینده باید برای دوگانه "کرونا-اقتصاد" برنامه داشته باشد/ با تکیه بر توان داخلی مانع قاچاق دارو می‌شویم

دولت آینده باید برای دوگانه "کرونا-اقتصاد" برنامه داشته باشد/ با تکیه بر توان داخلی مانع قاچاق دارو می‌شویم
فاطمه محمدبیگی گفت: طی دو سال گذشته دوگانه کرونا-اقتصاد را کردیم و دولت آینده باید برای آن برنامه‌ داشته باشد؛ ما با تکیه بر توان و تولید داخلی، از قاچاق دارو جلوگیری می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، با بیان اینکه مدافعان سلامت، پیشتازان در ستادها برای حضور حداکثری در انتخابات هستند، اظهار کرد: در این ۱۶ ماه درگیری کشور با ویروس کرونا نیز روحیه حماسی بر قشر مدافعان سلامت حاکم بوده که اکنون همین روحیه در بین مردم برای داغ کردن تنور انتخابات به کار گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,
وی افزود: کسانی که ایثارگرانه برای سلامت مردم، جانشان را کف دست گرفته‌اند، در زمان انتخابات هم با کمک مالی و معنوی در صحنه هستند و دیگران را هم برای شرکت حداکثری در انتخابات دعوت می‌کنند.

عضو فراکسیون زنان و خانواده ابراز کرد: بهای حفظ این مملکت خون عزیزان ما است و امروز هم مدافعان سلامت در مقابله با کرونا جان خود را از دست داده‌اند به طوری که بیش از ۳۶۰ شهید و شهیده در این حوزه به ثبت رسید. تعدادی از این افراد به عنوان شهید محسوب شدند و از بنیاد شهید می‌خواهیم که فرایند صدور پرونده شهدای مدافع سلامت را تسریع کند.

نیازمند دولت سلامت محور و آینده‌نگر هستیم

وی تاکید کرد: ما نیازمند دولتی سلامت محور هستیم، دولتی که آینده‌نگر و آینده‌نگار باشد و چشم‌انداز ۳۰ سال تا ۱۰۰ سال آینده‌اش را نوشته باشد چراکه امروزه در برخی کشورهای اروپایی حتی چشم‌انداز ۲۰۰ساله حوزه سلامت نوشته شده است.

محمدبیگی عنوان کرد: امروز ایران در حوزه علوم پزشکی جزء ۱۰کشور دنیا است اما اینکه چه میزان بر ریل سلامت محور حرکت کردیم جای سوال دارد؛ طرح تحول سلامت به خوبی اجرا نشده و اکنون برخی هزینه‌های مردم ۲۴۰ تا ۲۶۰ برابر افزایش پیدا کرده است که این افزایش در شرایط تورم فعلی نمی‌تواند متضمن سلامت مردم باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: اینکه فرایند و بودجه گذاری ما تاکنون بیشتر درمان‌نگر بوده نیز خود یک آسیب است؛ چرا باید مدام در چاه درمان که هیچگاه پر نمی‌شود بودجه بریزیم؟ 

وی اضافه کرد: فرآیندهای پیشگیری محور و بهداشت محور، فرآیندهای ارتقاء سواد سلامت مردم، خودمراقبتی و ارتقاء بهداشت مادروکودک و دستورالعمل های مبتنی بر سبک زندگی سالم و تغذیه سالم، نیاز به برنامه‌ریزی‌های عمیق و جدی دولت در عرصه سلامت دارد.

خانواده سلامت محور دغدغه آیت الله رئیسی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت بیان کرد: عدالت، پیشگیری محوری، احقاق حقوق بیماران به شدت مورد تاکید آیت الله رئیسی است و بحث کرامت خانواده پزشکی برای وی مهم است، اینکه چرا کارکنان حوزه سلامت باید معطل درخواست کارانه، فوق‌العاده ویژه و شغلی، استخدام و تبدیل وضعیت باشند نیز دغدغه آیت الله رئیسی است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی دغدغه و برنامه جدی برای ارتقاء وضعیت شغلی حوزه سلامت دارد، اذعان کرد: بحث سلامت محوری و پیشگیری محوری در دولت آینده مهم است؛ توریسم درمانی و استفاده از نخبگان در داخل کشور می‌تواند در اقتصاد سلامت موثر باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی دو سال گذشته دوگانه کرونا-اقتصاد را تجربه کردیم و دولت آینده باید برای آن برنامه‌ داشته باشد؛ بحث واکسیناسیون همه مردم علیه کرونا در دولت سیزدهم محفوظ است و تکیه بر توان داخلی و تولید داخلی و جلوگیری از قاچاق دارو از برنامه‌های جدی در آینده خواهد بود.

محمدبیگی اذعان کرد: تهیه طرح‌های توسعه‌ای در مراکز سلامت محور، کاهش مخاطرات و تهدیدهای سلامت مثل آلودگی زیست محیطی از مسائلی است که جامانده و جا دارد وزیر بهداشت در دولت آینده نیز محورهای بهداشت و سلامت را در برنامه‌های خود بگنجاند تا دولت ما یک دولت سلامت محور باشد.

ارتباط دولت با نظام پزشکی و پرستاری باید ارتقاء یابد

عضو فراکسیون زنان و خانواده یادآور شد: پیگیری سیاست‌های جمعیتی هم از دغدغه‌های مهم آیت‌الله رئیسی است که دولت سیزدهم، دولت خانواده محور خواهد بود چراکه پدیده سالمندی به شدت افزایش بیماری‌ها را دارد و تعداد زیادی مراقبین سالمندان را نیاز خواهیم داشت که برنامه ریزی برای این محورها باید از هم‌اکنون صورت گیرد.

محمدبیگی ادامه داد: ارتباط شبکه با بخش خصوصی در حوزه سلامت باید رویکرد وزارت بهداشت باشد؛ ارتباط‌های بین بخشی در شبکه سلامت باید در آینده ارتقاء پیدا کند تا دولت آینده مبتنی بر توان داخلی اندیشمندان و دانشمندان و متخصصان حوزه سلامت در هر رشته‌ای بتواند دولت را مردمی اداره کند.

وی تاکید کرد:  ساختار دولت باید کوچک‌تر و ساختار وزارت بهداشت باید محدودتر شود اما استفاده آن از نظام پزشکی و نظام پرستاری و نظام‌های صنفی باید ارتقاء پیدا کند چراکه این ضعف ارتباطی اکنون موجود است و باید بهبود یابد.

منتظر جشن پیروزی در انتخابات هستیم

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس اظهار کرد: سیاست‌های کلی سلامت که در ۱۴ بند تهیه‌ شده باید اجرا شود و ما این اهتمام را در آیت‌الله رئیسی مشاهده کردیم و معتقد هستند که سیاست‌های کلی نظام بهترین خط ریل برای حرکت دولت است؛ امیدواریم دولت آینده در اجرای قوانین جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مقتدر و موفق باشد.

محمدبیگی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌کرد مردم در حوزه درمان از سیاست‌های دولت سیزدهم است، افزود: امیدواریم با حضور حداکثری در انتخابات موفقیت رقم زده شود و جمهوری اسلامی ایران با درخت تنومند انقلاب اسلامی که با خون شهیدان آبیاری شده نیز جشن حماسه حضور را در ۲۸خرداد را به پا دارد.

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان گفت: عرصه شورای شهر هم خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان قزوین وجود دارد و توجه به سلامت در حوزه مدیریت شهری و سلامت محیط و بهداشت محیط در شورا مهم است.

انتهای پیام/
,
,
,
,
, نیازمند دولت سلامت محور و آینده‌نگر هستیم, نیازمند دولت سلامت محور و آینده‌نگر هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, خانواده سلامت محور دغدغه آیت الله رئیسی است, خانواده سلامت محور دغدغه آیت الله رئیسی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ارتباط دولت با نظام پزشکی و پرستاری باید ارتقاء یابد, ارتباط دولت با نظام پزشکی و پرستاری باید ارتقاء یابد,
,
,
,
,
,
,
,
, منتظر جشن پیروزی در انتخابات هستیم, منتظر جشن پیروزی در انتخابات هستیم,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه