اخبار داغ

در آستانه انتخابات صورت گرفت؛

تاکید مراجع بر حضور پرشور در پای صندوق های رای

تاکید مراجع بر حضور پرشور در پای صندوق های رای
مراجع تقلید مردم را برای حضور در پای صندوق های رای در روز بیست و هشتم خرداد ماه دعوت و تاکید کردند: مردم با حضور پرشور و با بصیرت هم صلابت و اقتدار ایران را اثبات و هم فردی اصلح را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا،  با وجود آن که تا روز برگزاری انتخابات فرصت چندانی باقی نمانده اما هنوز هم برخی از افراد جامعه در خصوص حضور در پای صندوق رأی مردد هستند و یا این که بنای بر قهر با انتخابات را دارند و حال آن که یکی از نیازهای جدی کشور برای حرکت در مسیر پیشرفت و تعالی و تقویت اقتدار ملی در راستای مقابله با تهدیدات خارجی، مشارکت حداکثری مردم در آوردگاه مهمی چون انتخابات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,

رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر بر لزوم تلاش همه جانبه برای تحقق ایران قوی در ابعاد و عرصه های مختلف تأکید داشته اند و قطعاً یکی از الزامات و پیش نیازهای این مهم، مشارکت سیاسی و اجتماعی مردم در عرصه انتخابات و همچنین انتخاب گزینه اصلح خاصه در انتخابات حساس ریاست جمهوری می باشد.
رئیس جمهور انقلابی، دارای مدیریت جهادی و مقتدر می تواند زمینه ساز و بسترساز حرکت کشور به سمت اهداف متعالی مندرج در اسناد بالادستی نظام و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب شود.
از همین رو نظر مراجع در خصوص حضور و مشارکت در انتخابات پیش رو را منتشر می کنیم.


 

,
,
,
,
, ,
,

رهبرمعظم انقلاب: راه جبران ناکارآمدی و ضعف‌های مدیریتی؛ انتخاب درست، نه عدم شرکت در انتخابات

, رهبرمعظم انقلاب: راه جبران ناکارآمدی و ضعف‌های مدیریتی؛ انتخاب درست، نه عدم شرکت در انتخابات,

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در سخنانی تلویزیونی، فرمودند: متأسفانه برخی با ادبیات مختلف، حرف دشمنان را تکرار می‌کنند. گاهی از لزوم ایدئولوژی زدایی و حرکت به سمت لیبرال دموکراسی می‌گویند، گاهی از موضع دلسوزی برای قداست دین وارد می‌شوند و حتی برخی هم می گویند ضوابط اسلامی با مردم‌سالاری قابل جمع نیست.

,

ایشان تأکید کردند: کسانی که این سخنان را تکرار می کنند، دلسوز ملت ایران نیستند و به‌دنبال زدن ریشه اسلام هستند.

,

رهبر انقلاب با اشاره به قانون اساسی که در آن هم جمهوریت و هم اسلامیت درنظر گرفته شده است، گفتند: در قانون اساسی، از شروط رییس‌جمهور، «رجل سیاسی و مذهبی بودن» و «حفظ تقوا و امانت» است و این بدین معناست که رییس قوه اجرایی با اقدامات خردمندانه، در سیاست مصلحت مردم را در نظر بگیرد و در میدان اعتقادات نیز دین مردم را هدایت و حفظ کند.

,

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به گرم‌تر شدن محیط انتخابات گفتند: دعوت مردم به حضور نیافتن در انتخابات با بهانه‌های واهی، عمل به خواست دشمنان است و اگر هر یک از دو رکن مردم‌سالاری و دین تضعیف شود، اسلام و ایران ضربه و سیلی خواهند خورد.
رهبر انقلاب افزودند: گفته می‌شود برخی به‌علت فشارهای معیشتی که همه ما آن را لمس می‌کنیم، برای شرکت در انتخابات مردد هستند یا برخی می‌گویند در دوره‌های قبل با شوق به فردی رأی دادیم اما در آخر دوره، منجر به دلخوری شد، بنابراین در انتخابات شرکت نمی‌کنیم. این موارد استدلال‌های درستی نیستند و نباید ما را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.

,
,

ایشان تأکید کردند: اگر نابسامانی، ناکارآمدی و ضعف در مدیریت‌ها وجود دارد، باید آن را با انتخاب درست و خوب و روی کارآوردن مدیریت مردمی و اسلامی جبران کرد نه با شرکت نکردن در انتخابات.


 

,
,
, ,
,

آیت الله نوری همدانی: حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است
متن بیانیه حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص انتخابات به این شرح است:
انتخابات با شکلی که هم اکنون در جمهوری اسلامی انجام می گیرد نعمتی است که به برکت انقلاب اسلامی بوجود آمده است و باید توجه داشته باشیم که در این انتخابات دو مطلب حائز اهمیت است:
1)مشارکت حدّاکثری مردم در انتخابات
حضوری که هم واجب شرعی است و هم واجب عقلی
اما واجب شرعی است به دلیل آنکه این نظام که با آن همه فداکاریها و تقدیم شهیدان بوجود آمده است حفظ آن واجب است که امام راحل (اعلی الله مقامه) فرمودند: حفظ نظام از اوجب واجبات است و پیروی از راه شهداء است و حضور در انتخابات بیعت مجدّد با نظام اسلامی است و مؤثر در حفظ نظام است.
و اما واجب عقلی به این دلیل است که عقل می‌گوید که انتخابات در سرنوشت انسان اثر دارد و هیچ انسان عاقلی نباید درباره سرنوشت خود بی‌تفاوت باشد و باید توجه داشته باشیم که: امروز حضور در انتخابات اهمّیت ویژه ای دارد چه اینکه دشمنان نظام سعی دارند که انتخابات در فضای سرد صورت بگیرد و حضور حداکثری نباشد.
از ملت با بصیرت ایران انتظار می رود با مشارکت حدّاکثری و شکوهمند خود، این تبلیغات مخالف را خنثی کنند.
 2) مطلب دوم این است که لازم است انتخاب اصلح صورت بگیرد و انتخاب اصلح گزینه مهم است که هم مبنای شرعی دارد و هم مبنای عقلی
و اصلح در شرائط کنونی کسی است که دلداده اسلام و نظام اسلامی باشد و تمام وجودش را وقف گره گشائی از مشکل بزرگ مردم یعنی مسأله معیشت مردم نموده است بعلاوه عدالت محوری و مبارزه با فساد دستور اول کارش باشد و روحیّه انقلابی و استکبار ستیزی که برگرفته از متن قرآن و سنّت اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است را داشته باشد و این موضوع را عملاً نشان داده باشد.
انتظار می رود که امت وفادار به اسلام با حضور شکوهمند خود و با در نظر گرفتن معیارهایی که رهبر معظّم انقلاب (دامت برکاته) بیان فرمودند پای صندوق ها و انتخاب اصلح، دین خود را ادا کرده و قلب حضرت بقیة الله الاعظم امام عصر (علیه السلام) را شاد کنند.
بعلاوه امروز حضور گرم و حماسه‌ای در انتخابات، تقویت جبهه مقاومت در منطقه است و در حقیقت تداوم بخش پیروزی فلسطین و یمن و سوریه و لبنان و دیگر عرصه های مقاومت و همفکران حاج قاسم سلیمانی در کل جهان است و امید که ان شاء الله تعالی ملت ایران با حضور شورانگیز و گرم، حماسه‌ای در درگاه خداوند بزرگ سربلند و سرافراز باشند.
«اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم»
حسین نوری همدانی


 

, آیت الله نوری همدانی: حضور در انتخابات واجب شرعی و عقلی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات تکلیفی الهی و پشتوانه عزت و استقلال کشور است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ گفتند: شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت آگاه و مؤمن ایران اسلامی با انتخابات پیش رو در مرحله حساس تاریخی قرار دارند. قرائن و نشانه‌ها حاکی از آن است که کوتاهی در این امر ممکن است آسیب های جدی و جبران‌ناپذیری به مصالح کشور وارد کند. از این‌رو شرکت در انتخابات تکلیفی الهی، اجتماعی و پشتوانه‌ای برای تحقق عزت و استقلال کشور خواهد بود.
از خداوند متعال خواستارم که مردم با ایمان و عزیز ایران را یاری نموده و مشکلات و مضیقه‌های آنان را مرتفع گرداند.
قم ـ ناصر مکارم شیرازی


 

, آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات تکلیفی الهی و پشتوانه عزت و استقلال کشور است,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

آیت الله العظمی سبحانی: برای حفظ مصالح کشور همگان در انتخابات شرکت کنیم
حضرت آیت الله سبحانی با صدور بیانیه ای همه را به شرکت در انتخابات دعوت کردند که متن آن به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولا تفرّقوا 
وحدت کلمه نعمت الهی است که برای خود برکاتی دارد. خداوند منّان امر می‌کند که همگان به «حبل‌الله المتین» تمسک جویند. 
با الهام از این آیه مبارکه برای حفظ مصالح کشور و تحکیم نظام اسلامی همگان در انتخابات شرکت کنیم و به فرد مؤمن، متدین و مدبّر رأی دهیم. 
ان شاء الله مشکلات موجود به فضل الهی و در پرتو وحدت کلمه برطرف می‌شود.
جعفر سبحانی


 

, آیت الله العظمی سبحانی: برای حفظ مصالح کشور همگان در انتخابات شرکت کنیم,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

آیت الله علوی گرگانی: اقتدار کشور با حضور مردم در انتخابات افزایش می یابد

, آیت الله علوی گرگانی: اقتدار کشور با حضور مردم در انتخابات افزایش می یابد,

حضرت آیت الله علوی گرگانی  در پاسخ به سوالات انتخاباتی یکی از رسانه ها اظهار داشتند: ایجاد زمینه حضور گسترده مردم و انتخاب فرد اصلح و متدین و سپردن مسئولیت امور کشور به دست ایشان می تواند در پیشرفت و شکوفایی و اقتدار کشور نقش به سزایی داشته باشد و آینده بهتری را رقم خواهد زد.

,

وی ادامه داد: شرکت مردم در انتخابات و رأی به فرد متعهد و متدین و دلسوز می تواند اقتدار کشور را افزایش داده و قدرت چانه زنی ایران اسلامی را در صحنه بین المللی و منطقه ای افزایش دهد.


 

,
,
, ,
,

آیت الله صافی گلپایگانی: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاییدی بر اسلامیت نظام است

, آیت الله صافی گلپایگانی: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاییدی بر اسلامیت نظام است,

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی: حضور مردم در انتخابات و دیگر عرصه‌ها اتمام حجت به مسؤولان است که باید به انجام وظایف خود متعهد و وفادار باشند. حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تاییدی بر اسلامیت نظام است و این‌که مردم به دنبال اسلام و نظام اسلامی هستند.

,




 

,
,
, ,
,

آیت الله جوادی آملی: حضور حداکثری؛ سیلی به استکبار

, آیت الله جوادی آملی: حضور حداکثری؛ سیلی به استکبار,


حضرت آیت الله جوادی آملی: کشور با همدلی و همزبانی به نتایج مطلوبی می‌رسد؛ این ملت همواره با حضور در صحنه به استکبار سیلی زده و این بار هم این سیلی را تکرار خواهد کرد.


انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه