اخبار داغ

کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

فرجام اپوزیسیون از صفین تا برجام

فرجام اپوزیسیون از صفین تا برجام
محمد قاسمی گفت: تاریخ تکرار می شود و مبنای هدایت و انحراف انسان ها نیز در طول تاریخ ثابت است و همانطور که عده ای در جنگ صفین امام را مجبور به مذاکره کردند، امروز نیز عده ای ولی فقیه را مجبور به پذیرش برجام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمد قاسمی کارشناس ارشد مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت انتخابات پیش رو را  فینال انتخاب بین دوتفکر انقلابی وغیر انقلابی دانست و گفت: در طول 42 سال پس از انقلاب اسلامی همواره تمامی انتخابات مهم وسرنوشت ساز بوده  اما این دور از انتخابات مسیر انقلاب اسلامی را مشخص می کند که  قرار است با محوریت سلمان ها و ابوذر ها یا طلحه هاو زبیر ها ادامه پیداکند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی شرایط امروز کشور را تکرار برگی از تاریخ دانست و افزود: تاریخ تکرار پذیر است و ازاین رو تجربه های آن گران بهاست  و ذات بشر و مبنای هدایت و انحراف انسان ها نیز در طول تاریخ  ثابت است و همانطور که قابیل، هابیل را کشت  محور شرارت نیز در کل دنیا برهمین محور بوده است.

,

قاسمی با اشاره به جنگ صفین خاطر نشان کرد: زمانی که مسلمانان بسیار نزدیک به پیروزی نهایی بودند، معاویه با همراهی عمروعاص به فکر چاره افتاد و نامه ایی را به اشعث ابن قیس از فرماندهان میانی سپاه امام علی که  از لحاظ ولایت پذیری فردی متزلزل بود، رساند.

,

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: اشعث ابن قیس با تبلیغات سوءخود در میانه لشگر امام علی را فردی دانست که فقط زبان شمشیر می داند و اهل مذاکره نیست و ازاین طریق موجب دو دستگی در سپاه شد. 

,

قاسمی با بیان اینکه اشعث امام را مجبور به مذاکره کرد، توضیح داد: امام در جمع سپاهیان خود سخنانی را گفتند که مضمون فارسی آن چنین است که من به مذاکرات خوش بین نیستم و به معاویه اعتماد ندارم این دامی است که ازسوی معاویه و عمروعاص پهن شده است، مراقب باشید.

,

وی تاکید کرد: در این مذاکره آنها شروط امام برای فرستادن ابن عباس و مالک اشتر را نپذیرفتند و امام را مجاب کردند که ابوموسی اشعری به عنوان فردی میانه رو و اهل دیپلماسی به  مذاکره با معاویه برود.

,

قاسمی به ذکر نکته ی دیگر از جنگ صفین اشاره و اظهار کرد: پس از پایان مذاکره با معاویه و شکست سپاه امام علی عده ای نزد اما آمدند و او را مقصر جلوه داده و گفتند تو باید توبه کنی که به عنوان امام و رهبر ما را وادار کردید با دشمن مذاکره کنیم.

,

این کارشناس سیاسی شرایط امروز کشور را بسیار شبیه به مذاکره  در جنگ صفین دانست و بیان کرد: امروز نیز عده ایی در کشور تنها راه نجات را در مذاکرات دیدند و نیمی از جامعه را از این طریق با خود همراه کردند  و علی رغم میل رهبر وارد مذاکرات شدند. 

,

قاسمی با اشاره به اینکه  مبنای مخالفت و لجاجت افراد از 14 قرن پیش تا امروز هیچ تفاوتی ندارد، افزود:  همانطور که در جنگ صفین سپاه شکست خورده امام را مقصر جلوه دادند، امروز نیز تیم شکست خورده از برجام  نقشه بازی را عوض کردند و گفتند اگر کسی شاکی است باید از رهبر بپرسد و ما تنها مجری بودیم.  

,

وی بابیان اینکه ولی فقیه معصوم نیست اما به شیوه امام عادل کشور را اداره می کند، تصریح کرد: همانطور که امام علی در مورد مذاکره با معاویه فرمودند که من به مذاکرات خوش بین نیستم، تبلور کلام ایشان را در سخنان رهبر هم می توان مشاهده کرد که فرمودند من به مذاکرات خوش بین نیستم و به آمریکا اعتماد ندارم.

,

این کارشناس سیاسی در پاسخ به شبهه عده ایی که می گویند چرا رهبر به عنوان زمامدار کشور اجازه مذاکرات را داده است،توضیح داد: رهبر هیچ گاه صراحتا مخالف مذاکرات نبودند اما اینکه چه زمانی و چه کسی مذاکره کند جای بحث و اشکال دارد و علت پذیر ش رهبر به مذاکره به همان دلیل بود که امام مذاکرات را پذیرفتند.

,

وی بابیان اینکه بنده به عنوان یک کارشناس سیاسی معتقد هستم در انتخابات پیش رو اگر یک شخص غیر انقلابی روی کار بیاید وضعیت همچنان ادامه دارد و هیچ تغییری رد وضعیت کشور ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: اگر از بین افارد غیر انقلابی روی کار بیاید  90درصداز همین افراد دربدنه دولت بعدی هم حضور دارند  و و همین بازی ادامه خواهد داشت و تنها تغییر این است که ممکن است یک جابه جایی کوچک در مسئولیت ها اتفاق بیافتد. 

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی یک سیستم متحرک و پویا است که تمام اجزای آن با یکدیگر هم سو باشند و اگر در دولتی که مجلس و رهبر و قوه قضائیه ان انقلابی است دولت غیر انقلابی  روی کار بیاید چرخ حرکت کشور از کار می ایستد.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه