اخبار داغ

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی:

اعتراض خاموش و قهر با انتخابات، راه به جایی نمی برد/ کسی که محرومیت مردم را لمس کرده قطعا مدیر بهتری برای مردم است

اعتراض خاموش و قهر با انتخابات، راه به جایی نمی برد/ کسی که محرومیت مردم را لمس کرده قطعا مدیر بهتری برای مردم است
یاوری گفت: اگر در پای صندوق های رأی حاضر شویم و به کسانی که برای بهبود وضعیت موجود برنامه و ایده دارند، رأی دهیم، قطعا عقلانی تر و تاثیر گذارتر از این است که با انتخابات قهر شویم و پای صندوق های رأی حاضر نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسن یاوری دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: بنده به عنوان یک ایرانی و کسی که برای اینده کشور اهمیت قائل است و دوست دارد در این آینده تاثیر گذار باشد، در انتخابات شرکت می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با تاکید بر اینکه حضور تک تک افراد  در انتخابات تاثیر گذار است، افزود: هر کسی که بخواهد رئیس جمهور شود، به اکثریت مطلق آرا یعنی حداقل 50 درصد و یک رأی، نیاز دارد، اما اگر همان یک رأی هم نباشد، انتخابات به دور دوم می کشد. پس رأی هر نفر می تواند در انتخاب افراد، بسیار تاثیر گذار باشد.

,

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر که شرایط جامعه سخت است و همه ما این سختی را در جو کشور احساس می کنیم، باید ببینیم که برای برون رفت از این شرایط، چه حرکتی لازم است. اگر برای اعتراض به وضع موجود، پای صندوق های رأی نرویم، با این اعتراض خاموش، هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. چرا که این عدم حضور نه اختیارات رئیس جمهور و نه مدت ریاست او را کمتر نخواهد کرد و او پس از انتخاب، همه اختیارات و قدرت تصمیم گیری را خواهد داشت.

,

یاوری تاکید کرد: اما از طرف دیگر اگر در پای صندوق های رأی حاضر شویم و به کسانی که برای بهبود وضعیت موجود برنامه و ایده دارند، رأی دهیم، قطعا عقلانی تر و تاثیر گذارتر از این است که با انتخابات قهر شویم و پای صندوق های رأی حاضر نشویم.

,

مردم روش تحقق شعارهای انتخاباتی را مطالبه کنند

, مردم روش تحقق شعارهای انتخاباتی را مطالبه کنند,

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های انتخاباتی کاندیداها، شعارهای انتخاباتی آنهاست که موضوعی کاملا طبیعی است، افزود: اما کاری که مردم باید انجام دهند این است که از این کاندیداها مطالبه کنند که برنامه آنها برای تحقق این شعارها چیست و قرار است در این مسیر چکار کنند؟

,

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از کاندیداها که برنامه ای ندارند و صرفا شعار می دهند، از گردونه انتخاب مردم خارج می شوند اما برخی دیگر که برای رسیدن به شعارهایشان برنامه دارند، باید ببینیم که کدام برنامه او عقلانی تر و عملی تر است.

,

یاوری ادامه داد: انتظار دانشجویان از رئیس جمهور آینده سامان دهی وضعیت رفاهی و ساختمانی دانشگاه ها و همچنین اصلاح ساختار نظام تحصیلی در دانشگاه ها است، چرا که بسیاری از درس هایی که در دانشگاه ها تدریس می شود، مرتبط با رشته و بازار کار آینده دانشجوها نیست و از طرف دیگر تدریس برخی درس های دیگر هم برای استفاده در فعالیت کاری آینده دانشجوها لازم است.

,

وی بیان کرد: اکنون که قرار است اولین رئیس جمهوری در چله دوم انقلاب روی کار بیاید و کشور را چند قدم به تمدن اسلامی نزدیک کند، باید به شرایط زمانی و موقعیت جامعه توجه کند.

,

توهین به شعور مردم توسط کاندیداهای دولتی 

, توهین به شعور مردم توسط کاندیداهای دولتی ,

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با اشاره به مناظرات انتخاباتی کاندیداها، اظهارکرد: در این مناظرات برخی از نامزدهایی که وابسته به دولت بودند یا در دولت فعلی فعالیتی داشته اند، گلایه می کردند و تقصیرها را گردن سایر کاندیداهایی می انداختند که هیچ مسئولیتی در قوه مجریه نداشته اند. این موضوع که برخی از کاندیداها که هیچ مسئولیت اجرایی نداشته اند، برای انجام هیچ کاری وظیفه ای نداشته اند و تصمیمی نمی گرفته اند، حالا به عنوان عامل وضع موجود و تقصیرکار معرفی شوند، یک اتفاق ناگوار و در واقع توهین به فهم و شعور مردم است.

,

یاوری بیان کرد: ارائه نامه آقای همتی برای بنزین 5 هزار تومانی هم اتفاق نامبارک دیگری بود، در حالی که حتی موضوع بنزین 3 هزار تومانی و همچنین شرایط اعلام این موضوع، خیلی از مردم را متضرر کرد. از سوی دیگر، قبل از منتشر شدن این نامه، آقای همتی خود را مخالف گران کردن کردن بنزین عنوان می کرد.

,

برنامه روحانی برای نجات کشور اشتباه بود

, برنامه روحانی برای نجات کشور اشتباه بود,

وی با اشاره به اینکه یکی از اظهارات آقای همتی هم این بود که گفت روحانی رئیس جمهور خوبی است، اظهارکرد: یک رئیس جمهور باید باید در مسائل مختلف صاحب ایده و نظر باشد و مسائل کشور را هدایت کند. آقای روحانی هم قول داده بود که از طریق سیاست خارجه، اوضاع کشور و معیشت مردم را اصلاح کند که بدعهدی نکرد و سراغ این کار هم رفت و به برنامه اش عمل کرد. اما اشتباه اینجا بود که برنامه ای که او ارائه داده بود، برنامه ناکارآمدی بود که قبلا هم  در دوران هاشمی رفسجانی پیاده شده بود و بر اساس آن تعاملاتی انجام، اما پاسخی دریافت نشده بود.

,

وی تاکید کرد: در واقع این برنامه ناکارآمد است؛ نه خود شخص و اشخاصی که تعامل با خارج از کشور را عامل اصلی وضعیت معیشتی دانند.

,

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: اکنون یکی از مهم ترین مشکلات جامعه؛ مشکل کار و اشتغال است، اما کار باید چگونه به وجود می آید؟ قطعا با رونق معادن و تولید داخلی، چرا که تعامل با غرب، شغل خاصی را ایجاد نمی کند.

,

یاوری با اشاره به اظهار آقای همتی در خصوص اینکه گرانی وجود ندارد، تصریح کرد: این حرف آقای همتی هم برای خودشان حرف درستی است، چرا که هروقت به مشکل برمی خورند با دستگاه چاپ پول، پول چاپ می کنند و این مشکل برای مردمی وجود دارد که دستگاه چاپ پول ندارند.

,

کسی که محرومیت مردم را لمس کرده قطعا مدیر بهتری برای مردم است

, کسی که محرومیت مردم را لمس کرده قطعا مدیر بهتری برای مردم است,

وی اظهارکرد: قطعا افرادی که زندگی مردم و اقشار پایین جامعه را درک می کنند، خودشان هم طعم زندگی در سطح پایین جامعه را چشیده اند و نسبت به مسئولان بالادست، افراد مناسب تری برای مدیریت زندگی مردم هستند. چرا که فقر و نداری مرد را  فقط در اخبار و روزنامه ها نخوانده اند، بلکه خودشان این مشکلات را لمس کرده اند. اما عده ای این مشکلات فقط به گوششان خورده و اصلا شاید متوجه هم نشوند که فلان موضوع مردم را تحت فشار قرار داده و به زندگی آنها آسیب می زند.

,

دبیر تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی افزود: بر این اساس قطعا کسی که مشکلات مردم را لمس کرده و در بین مردم زندگی کرده باشد، می تواند تصمیمات بهتری برای مردم داشته باشد و اتفاقات مطلوب تری را رقم بزند.

,

یاوری در پایان تاکید کرد: همه مردمی که برای ایران و آینده این کشور دغدغه مند هستند و اهمیت قائلند، باید با حضور در انتخابات و با انتخاب یک گزینه خوب، که بتواند در ابتدا از بدتر شدن شرایط جلوگیری کند و بعدا هم مشکلات موجود را بهبود ببخشد، آینده خوبی را برای خود رقم بزنند و شرایط کشور را برای رسیدن به تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده کنند.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه