اخبار داغ

یادداشت؛

انتخاب عالی ترین مقام اجرایی کشور چگونه بر همه بخش های زندگی ما اثر می گذارد؟

انتخاب عالی ترین مقام اجرایی کشور چگونه بر همه بخش های زندگی ما اثر می گذارد؟
یک انتخاب درست یا خدایی ناکرده نادرست نه فقط بر یک بخش بلکه بر تمام بخش ها و نه فقط بر یک قشر خاص بلکه بر تمام آحاد جامعه سایه افکن خواهدبود. پس رسیدگی به این موضوع و پیگیری این مساله به عنوان بزرگ ترین مساله اجتماعی و سرشاخه تمام مسائل دیگر توسط همه افراد متعلق به یک جامعه ضروری و غیر قابل اجتناب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ این روزها در جامعه با مسایل متعددی روبرو هستیم که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم جنبه های مختلفی از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد؛ مسائلی همچون بیکاری، فقر، نابرابری، تورم، بحران تامین آب، بحران آلودگی هوا، کارکردهای فضای مجازی، ازدواج، اعتیاد و … که بر زندگی ما اثر مستقیم یا غیرمستقیم می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

هورتون ولزلی از صاحب نظران رشته جامعه شناسی، مساله اجتماعی را امری می داند که می نتواند بخش قابل توجهی از جامعه را درگیر کند، لذا ضروری است که برای رسیدگی به آنها اقدام شود و سازمان یا افرادی مسئول برطرف کردن و حل آن باشند.

,

هرکدام از مسایلی که در بالا به آن اشاره شد خود به تنهایی بخش بزرگی از افراد جامعه و یا حتی کل جامعه را درگیر کرده اند.در نتیجه اثرات ناشی از آن ها به شدت بر ساختار و فرم جامعه تاثیرگذار است.

,

برخی از این مسایل اگر مورد توجه و رسیدگی قرار نگیرند خود منجر به بروز آسیب های اجتماعی فراوانی خواهند شد که سلامت، رفاه و امنیت جامعه را به خطر می اندازد. در واقع می توان گفت مسائل اجتماعی، آسیب ها و بحران ها مانند دانه های زنجیر به هم وصل می شوند. بنابراین حتی اگر یکی از این مسائل به تنهایی و در مرجع ذی صلاح خود مورد اصلاح قرار نگیرند پیامدهای آن را در سایر زنجیردانه ها نیز به چشم خواهیم دید آسیب هایی که گاها غیر قابل جبران بوده و یا حداقل نیازمند صرف هزینه های سنگین اقتصادی و اجتماعی است؛ لذا اهمیت بسیاری دارد که چه فرد یا افرادی در راس امور و در جایگاه مدیریت یک جامعه یا بخش هایی از آن قرار بگیرند.

,

چرا که به فرموده امیر مومنان علی (ع) زمامدار مانند رودخانه پهناوری است که رودهایی کوچک از آن جاری می شود .اگر آب آن رودخانه پهناور گوارا باشد آب درون رودهای کوچک نیز گوارا خواهد بود و اگر شور باشد آب درون آن ها شور خواهد بود؛ حالا کمی دقیق تر صحبت مقام معظم رهبری را با هم مرور می کنیم که می فرمایند انتخابات اساسی ترین مساله کشور است.

,

درواقع یک انتخاب درست یا خدایی ناکرده نادرست نه فقط بر یک بخش بلکه بر تمام بخش ها و نه فقط بر یک قشر خاص بلکه بر تمام آحاد جامعه سایه افکن خواهد بود. پس رسیدگی به این موضوع و پیگیری این مساله به عنوان بزرگ ترین مساله اجتماعی و سرشاخه تمام مسائل دیگر توسط همه افراد متعلق به یک جامعه ضروری و غیر قابل اجتناب است.

,

بزرگواری در صحبت های خود چنین می گفت: امروز دست های بیرونی دشمن قطع شده است…به برکت خون او نمی توانند ما را تهدید نظامی کند…آن ها نمی تواند با تحریم جلوی ما بایستند، تیرهای تهدید و تحریم تماما به سنگ خورده اند. تنها امید و انگیزه دشمن برای دستیابی به میهن فرزندان ما، دست های درونی آن ها است دست های درونی آن ها را قلم کنیم!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه