اخبار داغ

خطیب‌زاده خطاب به شورای همکاری:

هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای و موشکی خود بر نمی‌تابیم

هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای و موشکی خود بر نمی‌تابیم
سخنگوی وزارت امور خارجه شورای همکاری را گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای عضو خواند و گفت: هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) اتهامات تکراری و بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۴۸ وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، را مردود شمرد و این رویکرد شورای همکاری را کاملا غیرسازنده توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
* شورای همکاری گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا 
, * شورای همکاری گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا ,
 
,
خطیب زاده با دوگانه خواندن سیاست برخی از کشورهای شورا در ادعای درخواست بهبود مناسبات با جمهوری اسلامی ایران از یک سو و ایراد اتهامات بی اساس از سوی دیگر، شورای همکاری را  عملا گروگان زیاده خواهی‌های سیاست‌های شکست خورده اقلیت پرهیاهویی از کشورهای این شورا خواند. 
,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه اینگونه موضع گیری‌ها در قبال جمهوری اسلامی  ایران  را موجب تضعیف دیدگاه‌های گفت‌وگو محور، تبدیل منطقه به انبار تسلیحات شرکت‌های غربی و زمینه ساز مداخله بیشتر بیگانگان در این منطقه مهم عنوان کرد.
,
 
,
خطیب‌زاده در ادامه اظهار داشت: با کمال تاسف شاهدیم برخی کشورهای منطقه به‌رغم جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و شهادت صدها فلسطینی مظلوم در غزه و هتک حرمت به حرم شریف در بیت المقدس مقاوم همچنان با بی شرمی کامل چشم بر این جنایات بسته‌اند و حملات خود را متوجه جمهوری اسلامی ایران و گروه‌های مقاومت منطقه‌ای کرده‌اند. 
,
 
,
سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد:کشورهایی که مداخله جویی‌های آنان در دیگر کشورها موجب کشتار شهروندان بیگناه به خصوص در یمن مقاوم و گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه شده است، تلاش دارند با فرافکنی، بر جنایت‌های ضد حقوق بشری خود سرپوش نهاده و از مجازات‌های بین‌المللی بگریزند.
,
 
,
* هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم
, * هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابیم,
 
,
  به گزارش فارس، خطیب‌زاده مفاد بیانیه وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را هم مردود خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین بین‌المللی و تعهدات خود پایبند بوده و لذا هیچگونه مداخله‌ای را در برنامه هسته‌ای، موشکی و امور مرتبط با سیاست‌های نظامی و دفاع بازدارنده خود بر نمی‌تابد و بهتر آن است که این کشورها به فکر انجام تعهدات بر زمین مانده خود نسبت به سازمان‌های بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشند.
,
 
,
خطیب‌زاده افزود: درصد بالای هزینه‌های هنگفت نظامی صرف شده توسط برخی از کشورهای شورا و اقدامات مداخله جویانه آنها در سایر کشورها برای همه جهانیان کاملا آشکار است.
,
 
,
این دیپلمات ارشد ایرانی ابراز امیدواری کرد کشورهای شورا به جای صدور بیانیه‌های منسوخ شده، به واقعیات منطقه توجه کرده و رویکردهای خود را به سمت و سوی گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای سوق دهند. 
,
 
,
* جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران
, * جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران,
 
,
سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید مجدد بر مواضع کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: ایران هرگونه ادعایی مغایر بر این را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را فاقد هرگونه ارزش می‌داند. 
,
 
,
سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس دیدگاه راهبردی و سیاست‌های اصولی خود همواره راهکار حل مشکلات منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری دانسته و از ابتکارات ایجابی در زمینه توسعه مناسبات، مبتنی بر اصول و قواعد بین‌الملل استقبال می‌کند.
,
 
,
گفتنی است دیروز (چهارشنبه) ۲۶ خرداد ماه یکصد و چهل و هشتمین دوره نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دبیرخانه این شورا در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با هدف تقویت روابط راهبردی کشورهای عضو و بحث و تبادل نظر درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار شد.
,
 
,
در بخشی از بیانیه این نشست به ایران پرداخته شد و با تکرار اتهامات همیشگی علیه ایران مبنی بر تلاش برای متزلزل کردن امنیت و ثبات منطقه، «بر لزوم پایبندی ایران به اصول و مبادی بین‌المللی، اصل حسن‌همجواری، احترام به حاکمیت کشورها» و عدم استفاده از آنچه خشونت خوانده شده، تأکید شده است.
,
 
,
شورای همکاری خلیج فارس همچنین خواست که مذاکرات وین، آنچه فعالیت بی‌ثبات‌کننده ایران و حمایت این کشور از تروریسم خوانده شده، به همراه موشکی بالستیک ایرانی را دربر بگیرد.
,
 
,
شورای همکاری حمایت خود را نیز از تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از اقدام ایران به منظور آنچه توسعه سلاح‌های هسته‌ای خوانده شده، اعلام کرده و از ایران خواسته «از غنی‌سازی اورانیوم» دست بکشد. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه