اخبار داغ

روحانی پس از شرکت در انتخابات:

مردم می‌دانند شرکت در انتخابات چه اندازه برای خودشان و نظام اهمیت دارد

مردم می‌دانند شرکت در انتخابات چه اندازه برای خودشان و نظام اهمیت دارد
رئیس جمهور با اشاره به اینکه نباید مشکلات مانع رای دادن شود گفت: مردم می‌دانند شرکت در انتخابات چه اندازه برای خودشان و نظام اهمیت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه پس از انداختن رای  خود در صندوق در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران با تاکید بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در انتخابات گفت: مراعات حفظ سلامت مردم و مراعات پروتکل‌های بهداشتی موضوعی است که در همه حوزه‌های انتخابیه رعایت می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص برگزاری الکترونیکی انتخابات، اظهار داشت:  در بحث الکترونیکی شدن انتخابات هر سال یک گام به پیش می‌گذاریم و مانیتورهایی که در ستاد انتخابات کشور وجود دارد، نشان می‌دهد که در سراسر کشور چه تعداد افراد در انتخابات حضور پیدا کردند و رای دادند. 

,

رییس جمهوری افزود: احراز هویت مساله مهمی است که الان از طریق سیستم الکترونیکی انجام می‌شود و حتی اخذ رای و شمارش رای هم در بخش بزرگی از مراکز استان‌ها توسط ماشین و مکانیزه انجام می‌شود و امیدوارم در آینده نزدیک همه مراحل انتخابات، رای و شمارش الکترونیکی شود که به شفافیت کمک خواهد کرد. 

,

روحانی تاکید کرد: این انتخابات،‌ انتخابات مهمی است و علاوه براینکه انتخابات شورای شهر و روستاها و میان‌دوره‌ای برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان وجود دارد، انتخاباتی که در سراسر کشور انتخابات مهم، انتخابات ریاست جمهوری است. 

,

وی افزود: انتخابات رییس جمهوری هر چهار سال یک بار در کشور انجام می‌شود و با توجه به اختیارات و مسوولیت‌های وسیع و سنگینی که در قانون برای رییس جمهور مشخص شده است، انتخاب مهمی است. 

,

رییس جمهوری از مردم خواست که امروز پای صندوق رای حاضر شوند و به فردی که مورد نظرشان است رای دهند. 

,

روحانی تصریح کرد: مشکلات و مسائلی که در ذهن مردم است و در مراحل قبلی انتخابات از زمان ثبت نام و امروز اگر مشکلی بوده نباید آن را مدنظر قرار دهیم. انتخابات مهم است و با وجود مشکلات باید پای صندوق انتخابات حاضر شویم و رای دهیم. 

,

وی گفت: کاش از روز ثبت نام در انتخابات هیچ مشکلی نداشتیم و امروز شاهد حضور بیشتر مردم بودیم. اما مردم می‌دانند این انتخابات برای کشور، سرنوشت خودشان و نظام جمهوری اسلامی ایران چه قدر اهمیت دارد. 

,

رییس جمهوری افزود: من فکر می‌کنم در دنیا تنها چند کشور وجود دارد که انتخابات آنها مورد توجه جهانیان است، وگرنه اکثر کشورهای دنیا وقتی انتخابات برگزار می‌کنند عمدتا برای مردم خودشان اهمیت دارد.

,

روحانی اظهار کرد: اما چند کشور در دنیا هستند که انتخابات آنها مورد توجه همه جهان است و می‌خواهند بفهمند حضور مردم و فردی که انتخاب می‌شود کیست و چگونه خواهد بود؛ یکی از آن کشورهای مهم جمهوری اسلامی ایران است و در طول مدت 42 سال همینطور بوده و امروز هم اینطور است.

,

وی یادآورشد: مردم باید توجه داشته باشند که همه جهانیان امروز به صندوق آرا ، صف‌های مردم برای ریختن آرا توجه می‌کنند. ان‌شاءالله کاری کنیم که دوستان ما در سراسر جهان همه ایرانی‌ها خوشحال و دشمنان مایوس شوند. 

,

رییس جمهوری ظهارامیدواری کرد که مردم به وظیفه ملی، انقلابی و دینی خود عمل کنند و نحوه برگزاری انتخابات و حضور مردم به گونه‌ای باشند که مردم در پایان و نتیجه رای گیری خوشحال می‌شوند.

,

روحانی در پایان دو توصیه به همه دست اندرکاران،‌استانداران و بخشداران کرد و گفت: ابتدا حفظ سلامت مردم است و همه دستورالعمل‌های بهداشتی است که باید رعایت شود و دوم حفظ آرای مردم است و یک رای جابه‌جا نشود همانطور که در همه انتخابات اینطور بوده است و حق الناس رعایت شود تا مردم نتیجه آرای خود را شاهد باشند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه