اخبار داغ

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کرمانشاه:

۴۵۸ شعبه در شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک است

۴۵۸ شعبه در شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک است
محمد ایمانی گفت: در حال حاضر ۱۹۴۲ شعبه اخذ رای در سطح استان داریم که ۴۵۸ شعبه در شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد ایمانی در جمع خبرنگاران در خصوص شیوه اخذ رأی الکترونیکی اظهار داشت: امسال انتخابات تمام الکترونیک در شهر کرمانشاه و نیمه الکترونیک در مابقی شعب استان در حال انجام است.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کرمانشاه افزود: این انتخابات در بخش شوراهای شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک و شوراهای سایر نقاط استان به صورت نیمه الکترونیک است.

وی خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری هم نیمه الکترونیک است یعنی در بخش احراز هویت رای دهندگان و اصالت مدارک به صورت نیمه الکترونیک انجام می شود.

ایمانی بیان داشت: البته این اولین سالی نیست که انتخابات را به صورت تمام الکترونیک در بخشی از استان برگزار می کنیم در سال ۹۶ نیز انتخابات شوراها در شهرهای جوانرود، کنگاور و اسلام آبادغرب به صورت تمام الکترونیک داشتیم.

وی گفت: انتخابات به ۲۵ فرآیند کلی تقسیم می شود که در انتخابات تمام مکانیزه این ۲۵ فرآیند به صورت مکانیزه و توسط سیستم انجام می شود اما در انتخابات نیمه مکانیزه تنها ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی است و ۲ فرآیند رای گیری و شمارش آرا به صورت دستی است.

ایمانی افزود: در حال حاضر ۱۹۴۲ شعبه اخذ رای در سطح استان داریم که ۴۵۸ شعبه در شهر کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک است.

وی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش تا کنون ۱۹۴۱ شعبه ما توانسته اند به سامانه های مرتبط متصل شوند.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کرمانشاه خاطر نشان کرد: در ساعات ابتدایی انتخابات در بخشی از شعب اختلالاتی در شبکه وجود داشت که خوشبختانه با تماس هایی که با وزارت کشور برقرار کردیم، مشکل برطرف شد.

وی گفت: رای گیری الکترونیک دارای مزایای متعددی است که از جمله این مزایا می توان به آنی بودن و تسریع در اعلام نتایج انتخابات و همچنین شفافیت آرا و صحت اطلاعات اشاره کرد.

ایمانی بیان داشت: در اولین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در ۳ شهرستان که به صورت پایلوت انجام شد توانستیم نتیجه انتخابات شورا را تنها یک ساعت پس از انتخابات در سامانه های وزارت کشور اعلام شود.

وی افزود: محدودیت های منابع برای انتخابات الکترونیکی سبب شد امسال فقط در کلان شهرها روند انتخابات الکترونیکی را داشته باشیم.

ایمانی بیان داشت: با توجه به الکترونیکی بودن اخذ رای در بحث شورای شهر بلافاصله پس از انتخابات نتیجه آرا مشخص است اما به دلیل طی فرآیند اعلام نتایج تا صبح فردا ممکن است به طول بیانجامد.

وی در خصوص شمارش آرا گفت: البته قرار بر این است که در هر شعبه ابتدا صورتجلسه نتایج آرای ریاست جمهوری تعیین شود و بعد صورت جلسه شوراها اعلام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه