اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه نجمیه ازنا:

بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی نقشی اثرگذار دارند

بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی نقشی اثرگذار دارند
جعفری گفت: بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیرقابل‌انکار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکرم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، ضمن اشاره به نقش زنان در انتخابات آگاهانه، اظهار داشت: یکی از شاخص‌های رشد و توسعه‌یافتگی کشورها، مشارکت زنان در فعالیت‌های اجتماعی است چراکه شرط واقعی برای توسعه واقعی و پایدار استفاده از تمام نیروهای بالفعل و بالقوه انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: زنان، نیمی از جمعیت شهروندی را به خود اختصاص داده ونیم دیگر را در دامان خود می‌پرورانند؛ بالتبع با بهره‌گیری از توان و استعداد بانوان دستیابی به توسعه ملی امکان‌پذیرتر خواهد بود، هرچند هنوز نگاه و باور اجتماعی نسبت به نقش و فعالیت‌های بانوان در ساختارهای اجتماعی و سیاسی و قدرت شکل جدی به خود نگرفته است.

,

مدیر حوزه علمیه نجمیه ازنا عنوان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرهنگ انتخاباتی از فرم تک جنسیتی خارج شد، هرچند سهم و نقشی که هریک از عناصر زن و مرد در انتخابات دارند، در مواردی مشابه و در برخی وارد متمایز است. از حیث مشارکت، انتخاب آگاهانه، تشویق سایر افراد جامعه به حضور در انتخابات، تبلیغ برای کاندیدای موردنظر و … ابن نقش‌ها مشترک بین جنسیت زن و مرد است، اما در نوع مقاصد انتخاباتی، تکنیک‌های تبلیغاتی و اولویت‌بخشی به عناصر دخیل در انتخابات، گاه تمایزهای جنسیتی وجود دارد.

,

وی تصریح کرد: در بازیابی متون تاریخی اسلام در انتخاب اصلح و نقشی که زنان در این عرصه بر عهده داشتند، به مصادیقی برمی‌خوریم که نقش زن را به‌خوبی تبیین کرده است؛ حضرت فاطمه (س) در چهل شب روشنگری خواص، حضرت زینب (س) در خنثی‌سازی شوی تبلیغاتی یزید پس از حادثه کربلا و حضرت معصومه (س) باتحمل رنج سفری دراز و ناتمام به‌قصد معرفی و دیدار حجت خدا (انتخاب اصلح) سرمشق‌هایی هستند برای بازگو کردن نقش ارزنده زن در فعالیت اجتماعی انتخابات و معرفی گزینه اصلح.

,

جعفری خاطرنشان کرد: زنان انقلابی همه توان خود را بکار می‌گیرند تا بخشی از سکان هدایت جامعه را بر عهده گیرند و توطئه‌های تبلیغاتی- انتخاباتی دشمن را نقش بر آب سازند؛ اگر نبود جایگاه ویژه بانوان در برنامه‌ریزی و برنامه‌سازی‌های انتخاباتی، پس حضور زنان در شبکه‌های تبلیغاتی و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی توسط زنانی که پیاده‌نظام دشمن شده و به منافع ایران عزیز پشت کرده‌اند، چه پرسش و معنایی را در ذهن مخاطبان تداعی می‌کند؟ آیا جز این است که دشمنان نیز به نقش و سهم زنان در اجرای برنامه‌های دخالت جویانه و سلطه طلبانه خودباور دارند.

,

مدیر حوزه علمیه نجمیه ازنا یادآور شد: دشمن با موج‌سواری‌های خود علاوه بر استفاده ابزاری از جنس زن، در جنگ نرم‌افزاری نیز با به راه انداختن دوقطبی‌هایی زنانه در حال ایجاد تنش‌های انتخاباتی است؛ طرح دوقطبی آزادی زن با کنار گذاردن حجاب، تبعیض حقوقی زنان در ایران و… از این قبیل هستند.

,

 وی بیان کرد: بانوان متدین و کنشگران اجتماعی نیز با استعانت به سنت و سیره حضرات معصومین (ع) با تبیین لزوم مشارکت حداکثری و تشویق اعضای خانواده به حضور در پای صندوق‌های رأی، همفکری با سایر اعضای خانواده در انتخاب کاندیدای اصلح، رفع شبهات و سؤالات انتخاباتی همنوعان خود بر اساس مطالعات و تحقیق‌های انتخاباتی، تبیین شاخصه‌های گزینه اصلح و انتخابی برتر، مشارکت در برگزاری فرایند انتخابات، کاندید شدن در انتخابات مختلف و… حضوری فعالانه، پرشور و پررنگ در انتخابات دارند.

,

جعفری گفت: بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیرقابل‌انکار دارند و قطعاً زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به‌خوبی ایفا خواهند کرد. اگر کشور بتواند جامعه زنان را با تکیه‌بر تعلیمات اسلامی، با همان معارفی که اسلام خواسته است، آشنا کند، من تردیدی ندارم که پیشرفت و ترقّی و تعالی کشور مضاعف و چند برابر خواهد شد؛ در هر میدانی که بانوان مسئولانه وارد شوند، پیشرفت در آن میدان چند برابر خواهد شد.

,

مدیر حوزه علمیه نجمیه ازنا با اشاره به اهمیت نقش بانوان در جامعه، اظهار داشت: خصوصیت حضور خانم‌ها در میدان‌های مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می‌شود، یعنی همسر و فرزندان او هم واردند؛ حضور مرد به این معنا نیست، اما حضور زن به این معناست؛ در هر میدانی که زن وارد شود زنی که خانم و کدبانوی یک‌خانه است در حقیقت همه آن خانه را در آن میدان وارد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه