اخبار داغ

استاندار زنجان:

تعرفه‌های انتخابات ۱۴۰۰ در زنجان حدود ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است

تعرفه‌های انتخابات ۱۴۰۰ در زنجان حدود ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است
استاندار زنجان با بیان اینکه تعرفه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان در این دوره نسبت به سال ۹۶ به ترتیب ۳۸ و ۳۹ درصد افزایش یافته است، گفت: تعرفه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری یک میلیون و ۱۴۱ هزار و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک میلیون و ۱۴۹ هزار تعرفه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط استان زنجان در انتخابات امسال 820 هزار و 634 نفر بوده که نسبت به انتخابات دوره قبل از سال 96 به میزان 6.6 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار و 952 نفر در انتخابات سال 1400 در استان زنجان رای‌اولی هستند.

,

حقیقی با بیان اینکه تعرفه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان در این دوره نسبت به سال 96 به ترتیب 38 و 39 درصد افزایش یافته است، افزود: تعرفه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری یک میلیون و 141 هزار و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک میلیون و 149 هزار تعرفه است.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد شعبه‌های اخذ رای از 926 شعبه در سال 96 به 1063 شعبه افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: تعداد شعبه‌های اخذ رای در این دوره 14.8 درصد نسبت به سال 96 افزایش پیدا کرده است.

,

وی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جهت جلوگیری از تجمع مردم، شعبه‌هایی که در دوره قبل یک هزار رای داشتند به 2 شعبه تبدیل شدند.

,

حقیقی با بیان اینکه هر انتخاباتی 25 فرآیند دارد، اظهار داشت: در صورتی که تمام 25 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، انتخابات به صورت تمام‌مکانیزه است یعنی تمام فرآیند اخذ، شمارش و اعلام نتایج آرا به صورت مکانیزه است که این مورد فقط در انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان به صورت تمام‌مکانیزه برگزار می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایر مناطق و شهرها به صورت نیمه‌مکانیزه و دستی برگزار می‌شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم تا این لحظه مطلوب بوده است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که زنجان، یکی از استان‌های دارای بیشترین مشارکت در سطح کشور باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ امنیت و اجرا نیز هماهنگی بسیار مطلوبی با دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

,

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه امسال انتخابات 3 ساعت نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: با این حال از شهروندان انتظار می‌رود که هرچه زودتر برای رای دادن مراجعه کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

,

حقیقی یادآور شد: اپلیکیشنی در تلفن‌های همراه، فعال شده که شعبه‌های علوت به شعاع 1.5 کیلومتری را به مخاطب اعلام می‌کند تا شهروندان در شعبه‌های خلوت حاضر شوند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، تفاوت‌های زیادی با سایر کشورها و انقلاب‌ها دارد، گفت: اولین صحبت امام خمینی(ره) بعد از ورود به کشور این بود که انقلاب را در سایه وحدت به پیروزی رساندیم.

,

وی با بیان اینکه امام راحل در ادامه نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای تقویت مقوم‌های وحدت استفاده کرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر اتحاد و وحدت، تکیه داشته‌اند.

,

حقیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه ماست، خاطرنشان کرد: همه ما در برابر این انقلاب، مسئولیم و باید در برابر آن هزینه دهیم.

,

وی با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر رای ندادن، تصریح کرد: علاوه بر این تبلیغات، یکی از همت‌های بزرگ دشمن این است که در افکار مردم اثر بگذارد اجزه ندهد که مردم منافع حقیقی خود را بشناسند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنی و کینه دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی در اوج خود قرار دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی در سایه اتحاد و حدت، رشد و نمو پیدا کرده و ادامه مسیر پیشرفت کشور نیز در سایه وجدت خواهد بود.

,

وی تاکید کرد: هر زمانی که مقوم‌های وحدت در کشور تقویت شده و منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی و جناحی اولویت داشته است، شاهد عقب‌نشینی دشمن بوده‌ایم.

,

حقیقی با بیان اینکه دشمن همواره شیطنت می‌کند، خاطرنشان کرد: اما اگر وحدت داشته باشیم، حضور مردم باعث می‌شود که دشمن تواند پیشروی کند و همچنین هر وقت مصالح ملی، تنزل پیدا کرده، دندان دشمن نیز تیز شده است

,

استاندار زنجان گفت: انتخابات، مظهر تقویت وحدت و اتحاد، تقویت منافع و مصالح ملی، بصیرت، هوشمندی، سیاسی‌تر بودن ملت از دشمن و همچنین مظهر شایستگی ملت ایران است.

,

وی افزود: بهترین نیروها جان عزیز خود را برای این اصل و اصوص انتخابات فدا کرده‌اند لذا هیچ کس به‌خصوص نخبگان در انتخابات نباید تماشاچی باشد.

,

حقیقی با بیان اینکه هر انتخاباتف منتخبی دارد، اظهار داشت: قانون، بزرترین حق است که در برابر قانون و خدا مسئولیم و باید امانتداری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه