اخبار داغ

درپی اخلال در برگزاری انتخابات در شهرهای انگلیس؛

سفیر انگلیس به وزارت خارجه فراخوانده شد

سفیر انگلیس به وزارت خارجه فراخوانده شد
سخنگوی وزارت خارجه گفت: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای این کشور از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رای دهندگان سفیر انگلیس به وزارت خارجه فراخوانده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای انگلستان از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رای‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دمکراسی همراه بود، «راب مک» ایر سفیر بریتانیا امروز ازسوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزه‌های رای‌گیری و رای‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند، اظهار داشت: مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دمکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها. 

,

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانه رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد و تاکید شد این اقدامات خلاف دمکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.

,

سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد. 

,

به گزارش ایرنا، روز گذشته در جریان برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برخی از عناصر ضد انقلاب در مقابل محل‌های رای‌گیری در لندن و بیرمنگام تجمع کرده و با بروز مشکلاتی، در روند برگزاری انتخابات اخلال ایجاد کردند. 

,

در جریان این اخلال‌آفرینی‌ها، عناصر ضد انقلاب یک ایرانی مقیم را که قصد شرکت در انتخابات را داشت، مورد ضرب و شتم قرار داده و دست وی را شکستند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه