اخبار داغ

وزیر کشور در ستاد انتخابات کشور اعلام کرد؛

آیت الله رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رأی؛ پیروز نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

آیت الله رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رأی؛ پیروز نهایی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری
با پایان یافتن شمارش آرا و با اعلام وزیر کشور، سید ابراهیم رئیسی رسما به عنوان هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور افزود: از کل واجدین شرایط که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ نفر در انتخابات شرکت کردند که بدین ترتیب میزان مشارکت ۴۸ و هشت دهم درصد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی اعلام کرد: بدین وسیله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای حائز مقام اول و از طرف مردم عزیز امانتدار دستگاه اجرایی و به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند.
,
 
,
وزیر کشور افزود: محسن رضایی میرقائد با سه میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای و اقای عبدالناصر همتی با ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار نفر و ۲۰۱ رای و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای در رتبه‌های بعد قرارگرفتند.
,
 
,
وی تصریح کرد: باقی آرا نیز به عنوان آرای باطله تلقی می‌شود که این رقم سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای است.
,
 
,
وزیر کشور در ادامه افزود: خوشحالم که در خدمت شما رسانه‌های عزیز و محترم از ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی تشکر و قدردانی کنم از زحمات همه کسانی که در این امر مهم و خطیر و این حادثه با شکوه مشارکت کردند و موجب شدند ما بتوانیم یک بار دیگر قدردان و سپاسگزار نعمت داشتن اختیار اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی و به یادگار مانده امام عزیزمان باشیم.
,
 
,
 رحمانی فضلی گفت: در این وضعیت باید قدردان و شکرگزار خداوند متعال بود که حضور باشکوه مردم در این حادثه را علیرغم همه فشار‌های روانی تبلیغاتی، فشار‌های مختلف و سختی‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌ها متجلی کرد.
,
وزیر کشور افزود: این حادثه به افرادی که به دنبال ایجاد نارضایتی‌ها هستند و عواملی که فکر می‌کنند با فشار بر مردم می‌توانند به اهداف خودشان برسند نشان داد این مردم بنا ندارند عقب نشینی کنند و با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری که در هر لحظه حرکت در مسیر انقلاب را به ما می‌آموزد همچنان به مسیر خود ادامه خواهند داد.
,
 
,
وی ضمن تشکر از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری که قبل از برگزاری انتخابات و هم در مراحل اولیه این انتخابات و هم حین آن همیشه ما را راهنمایی کردند و حامی و پشتیبان بودند سپاسگزارم.
,
 
,
 رحمانی فضلی گفت: از رئیس‌جمهور و دولت محترم نیز سپاسگزارم که همه اختیارات و راهنمایی‌ها را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند همچنین کسانی که در اجرا مشارکت داشتند اعم از استانداران عزیز فرمانداران محترم و بخشداران و دهیاران و همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه کسانی که به عنوان مجریان انتخابات ما را دراین امر یاری دادند از ناظرین شورای محترم نگهبان و مجلس به عنوان ناظر بر انتخابات شورا‌ها و رسانه‌های عزیز و صدا و سیما که ما را کمک کردند از دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی و انتظامی و نظامی، از قوه قضاییه و از همه کسانی که در حوزه‌های مختلف توانستند این امر بزرگ را رقم بزنند تشکر می‌کنم.
,
 
,
تخلف تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات نداشتیم
, تخلف تاثیرگذار بر نتیجه انتخابات نداشتیم,
 
,
وزیر کشور با اشاره به کثرت شعب اخذ رای در سراسر کشور گفت: هیچ تخلفی که بر نتیجه انتخابات تاثیر گذار باشد، نداشتیم.
,
 
,
 عبدالرضا رحمانی فضلی درباره علت تاخیر در اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: در اعلام نتایج باید ناظران و مجریان شعب صورت جلسات را امضا و سپس به تهران ارسال کنند، در تهران نیز این صورت جلسه‌ها باید به امضای شورای نگهبان و هیئت مرکزی اجرایی برسد؛ در غیر این صورت رسمی نیست.
,
 
,
وی افزود: تا ساعت ۲ صورت جلسات نزدیک به ۲۰۰ شعبه به تایید نهایی نرسیده بود، اما اکنون تمامی مراحل طی شده است.
,
 
,
رحمانی فضلی همچنین در خصوص حضور شب گذشته عبدالناصر همتی در ستاد انتخابات کشور گفت: آقای همتی آمده بود تا به اعضای ستاد انتخابات خدا قوت و خسته نباشید بگوید، البته تاکید داشتند که کلیه قوانین نیز رعایت شود.
,
 
,
وی افزود: نتایج انتخابات خبرگان زودتر اعلام شود، اما با توجه به اینکه تعداد نامزد‌ها در انتخابات مجلس و شورا‌ها بسیار زیاد است، شمارش آراء زمانبر خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه