اخبار داغ

نویسنده البرزی مطرح کرد؛

فقر مطالعه و کتاب‌خوانی؛ معضل جامعه امروز

فقر مطالعه و کتاب‌خوانی؛ معضل جامعه امروز
مریم عسگری گفت: پدیده فقر مطالعه و کتاب خوانی از جمله معضلات و مشکلاتی است که در اکثر کشورهای در حال توسعه وجود دارد و این امر می تواند در دراز مدت تاثیرات زیان‌بری برای این جوامع به حساب آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نویسنده البرزی در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مطالعه جزء نیازهای اجتماعی انسان است. آدمی به وسیله مطالعه می تواند با اندیشه های دیگران رابطه برقرار کند و از دستاوردهای علمی و ادبی دیگران بهره مند شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
مریم عسگری ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی، نیاز روانی را ارضا می کند و در کنار کمک به رشد شناخت، جنبه های عاطفی و اجتماعی انسان را نیز صیقل می دهد.
,
 
,
وی افزود: آگاهی در بنیادی ترین و پایدارترین صورت از طریق کتاب و کتابت به دست می آید.
,
 
,
این نویسنده استانی تصریح کرد: شکوفایی استعدادها و بارور شدن اندیشه ها نیز بر همین مرکب سوارند. باید باور کنیم که راه اصلی و پایدار توسعه از وادی فرهنگ می گذرد و کتاب و کتابت نفش تعیین کننده ای در این وادی دارند.
,
 
,
عسگری با بیان اینکه برخی گمان می‌کنند که تلفن همراه و فضای مجازی می‌تواند جای کتاب را بگیرد، گفت: ولی در حقیقت هیچ چیزی نمی‌تواند در آینده هم جای کتاب را بگیرد.
,
 
,
وی ادامه داد:اگر انسان بخواهد یک مطالعه عمیق داشته باشد، باید با کتاب کار خود را دنبال کند؛ زیرا مطالعه با ابزار دیگر خسته‌کننده است.
,
 
,
این نویسنده افزود: هر جامعه ای که بخواهد در مسیر پیشرفت و تعالی قرار گیرد باید برای مطالعه و کتاب خوانی سرمایه گذاری اساسی انجام دهد.
,
 
,
عسگری عنوان کرد: همچنین بی توجهی به کتاب و کتاب خوانی یک بیماری فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود که ناشی از فراگیر نشدن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در بین اقشار مردم یک جامعه است و می تواند در دراز مدت ضربه های جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگ کشور وارد کند.
,
 
,
وی گفت: بنابراین با توجه به اهمیت و نقش کلیدی مطالعه و کتاب خوانی در توسعه جوامع، هر گونه کم توجهی به این موضوع، توسعه و تعالی جامعه را با موانع جدی رو برو می کند.
,
 
,
این نویسنده بیان کرد: پدیده فقر مطالعه و کتاب خوانی از جمله معضلات و مشکلاتی است که در اکثر کشورهای در حال توسعه وجود دارد و این امر می تواند در دراز مدت تاثیرات زیانبری برای این جوامع به حساب آید.
,
 
,
عسگری ادامه داد: کشور ما با وجود داشتن پیشینه فرهنگی بسیار غنی و با تاکید دین مبین اسلام بر امر مطالعه، به این موضوع کمتر پرداخته است به طوری که مردم بیشتر اوقات و فراغت خود را به سرگرمی ها صرف می کنند و به مطالعه و کتاب خوانی کمتر توجه دارند.
,
 
,
وی افزود: مطالعه باید در کانون خانواده نهادینه شود. اگر والدین کتاب بخوانند و اهل مطالعه باشند قطعا فرزندان آنها نیز کتاب می خوانند، والدین باید فرزندان خود را به مطالعه تشویق کنند.
,
 
,
این نویسنده تصریح کرد: مطالعه در دنیای مجازی هیچ گاه قابل قیاس با مطالعه از طریق کتاب نیست؛ زیرا وقتی شما در فضای مجازی مطالعه می کنید بعد از دو روز اگر، در مورد موضوع مطالعه تون در فضای مجازی پرسیده شود، به خاطر نمی آوردید در مورد چه چیزی مطالعه کرده اید.
,
 
,
عسگری در خاتمه خاطرنشان کرد: ولی وقتی کتاب می خوانید، این مطالعه عمیق است و تا مدتهای طولانی در ذهن مخاطب می ماند، لذا حس کتاب خواندن و فرهنگ مطالعه را با کتاب ترویج دهیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه