اخبار داغ

تداوم آلودگی هوای اراک برای چهارمین روز متوالی/ غفلت از پنجمین عامل مرگ‌ومیر دنیا زیر سایه کرونا

تداوم آلودگی هوای اراک برای چهارمین روز متوالی/ غفلت از پنجمین عامل مرگ‌ومیر دنیا زیر سایه کرونا
شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه ۳۰ خرداد) عدد ۱۴۳ را نشان می‌دهد که بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های حساس است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، شاخص کیفیت هوای اراک در ساعت ۸ صبح روز یک‌شنبه ۴ خردادماه با شاخص ۱۴۳ همچون چند روز اخیر باز هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

شاخص کیفیت هوای اراک امروز برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار دارد.

,

, ,

طبق اطلاعات مرکز پایش هوای سازمان محیط‌زیست آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است، این در حالی است که اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور و حتی در روزهایی آلوده‌ترین شهر کشور است و بر اساس آمارهای موجود در سال ۹۹ بیش از ۵۰ روز ناسالم را به ثبت رسانده است، هر چند طبق اعلام اداره کل محیط‌زیست از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز اراک ۲۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند و البته در اغلب روزها شرایط ناسالم لحظه‌ای را تجربه کرده‌اند.

, .,

طبق نتایج تحقیقات و پژوهش‌های معتبر پنجمین عامل مرگ‌ومیر در دنیا، آلودگی هواست که سالانه ۷.۳ میلیون نفر را دچار مرگ زودرس کرده در حالی که کرونا به‌عنوان چالش اصلی حال حاضر جان  تلفاتی در حدود ۱.۴میلیون نفر در سال دارد؛ این امر لزوم پرداختن به جلوگیری از آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

, .,

چندی قبل نیز رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در اظهاراتی گفته بود: مواجهه طولانی‌مدت با آلاینده ذرات معلق PM۲,۵ در کشور سالانه باعث بروز ۴۱ هزار و ۷۰۰ مورد مرگ زودرس می‌شود.

, PM, .,

توصیه می‌شود در شرایط آلودگی هوا گروه‌های حساس ازجمله سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی به‌منظور احتیاط بیشتر حتی‌الامکان در این وضعیت از منزل خارج نشوند و سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

, .,

کیفیت هوا در یک تقسیم‌بندی مرتبط با سلامت انسان به ۶ دسته شامل خوب بین ۰ تا ۵۰، متوسط بین ۵۱ تا ۱۰۰، ناسالم برای گروه‌های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰، ناسالم بین ۱۵۱ تا ۲۰۰، بسیار ناسالم بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ و خطرناک از ۳۰۰ بالاتر تقسیم می‌شود.

, .,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه