اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

اینترنت ملی راه نفوذ بیگانگان را می‌بندد

اینترنت ملی راه نفوذ بیگانگان را می‌بندد
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق اینترنت ملی و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی از مهمترین نیازهای فضای مجازی در کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین جلالی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در بیان مهمترین اولویت‌های فرهنگی مورد انتظار از دولت آینده، اظهار کرد: بسترسازی به منظور استفاده بهینه مردم از فضای مجازی و فراهم آوردن امکان دسترسی آسان جوانان به اینترنت از جمله این موضوعات است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: اگرچه در سال‌های اخیر سرعت اینترنت ارتقاء یافته اما به تنهایی پاسخگوی نیاز مردم نبوده، از طرفی امروزه بخش قابل توجهی از اینترنت کشور در اختیار بیگانگان قرار دارد.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بر ضرورت حمایت دولت از پیام‌رسان‌های داخلی تاکید کرد و افزود: درصورتی که اقدام لازم در جهت بهبود کیفیت و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی انجام نشود، کارایی برای مردم نداشته و نمی‌توانند در حد انتظار اثربخش باشند.
,
 
,
جلالی از نبود اینترنت ملی به‌عنوان یکی از مهمترین ضعف‌های حوزه فضای مجازی یاد و تصریح کرد: در شرایطی که اتصال بین‌المللی اینترنت ملی در کشور فراموش شده، اطلاعات شهروندان و  تراکنش‌های مالی آنان در دسترس بیگانگان بوده و مورد سوءاستفاده آنان قرار می‌گیرد.
,
 
,
وی عدم تحقق کامل دولت الکترونیک را ریشه بسیاری از فسادها، رانت‌خواری‌ها و باج‌گیری‌ها خواند و افزود: حذف عامل انسانی و الکترونیکی شدن فعالیت‌ها در ادارات و دستگاه‌های اجرایی مانع بزرگی برای مفاسد اقتصادی است.
,
 
,
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت تحقق دولت الکترونیک نه تنها می‌توان در برابر بسیاری از فسادها ایستادگی کرد که بخش قابل توجهی از پرونده‌های قضایی در این زمینه کاسته می‌شود.
,
 
,
جلالی یادآور شد: از دیگر فواید اجرای دولت الکترونیک سرعت بخشیدن به روند ارائه خدمات مورد نیاز مردم و در نهایت تحقق بیشتر عدالت اجتماعی در کشور است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه