اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بدقولی‌ها روند تزریق واکسن را مختل کرد

بدقولی‌ها روند تزریق واکسن را مختل کرد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بدقولی کشورهای تولیدکننده در صادرات واکسن موجب اخلال در روند تزریق شده است، گفت: برای واکسیناسیون عمومی به وعده‌ها دل نبندیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون سامه‌یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز اظهار کرد: در حالی رئیس جمهور، دولت و وزارت کشور مرتبا از واردات حجم انبوهی واکسن کرونا از کشورهای مختلف خبر می‌دهند که این مهم به دلیل برخی بدقولی‌ها محقق نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
 
,
وی گفت: اگرچه مرتبا گفته می‌شود قرار است60 میلیون دُز واکسن از فلان کشور و تعداد زیادی از کشورهای دیگر وارد ایران شود که بدقولی برخی کشورها مانع تحقق آن شد.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که محموله واکسن چینی وارداتی محدود و در مقابل حجم تقاضا ناکافی است، عنوان کرد: باید دولت و مسئولان وزارت بهداشت پیش از اطلاع‌رسانی در خصوص واردات واکسن‌های خارجی در این باره اطمینان خاطر پیدا می‌کردند.
,
 
,
نجف‌آبادی بیان داشت: در حالی روند مناسب تزریق واکسن در آغاز واکسیناسیون گروه‌های پرخطر موجب دلگرمی مردم شده بود که اینک نگرانی‌هایی درباره تزریق دُز دوم آن در موعد مقرر وجود دارد.
,
 
,
وی گفت: با توجه به اینکه طولانی شدن فاصله زمانی بین تزریق دُزهای اول و دوم واکسن‌های وارداتی موجب بی‌اثر شدن اثر آن‌ها می‌شود، بسیاری از افراد در این باره نگران بوده و دغدغه دارند.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی فاصله زمانی مقتضی برای تزریق دزهای اول و دوم واکسن‌های سینوفارم، استرازنکا و اسپوتینک را به ترتیب 40، 45 و 90 روز عنوان کرد و افزود: افرادی که در دُز اول واکسن سینوفارم تزریق کرده‌اند، می‌توانند از واکسن برکت برای تزریق در دز دوم استفاده کنند.
,
 
,
نجف‌آبادی با مناسب و کیفی خواندن روش ساخت و اثربخشی واکسن برکت، بیان داشت: تقاضای استفاده اضطراری از این واکسن به وزارت بهداشت داده شده و امید است هر چه سریعتر این مهم محقق شود.
,
 
,
وی با تاکید بر این‌که برای واکسیناسیون عمومی نباید همه نگاه خود را به واکسن‌های وارداتی و وعده‌های کشورهای دیگر معطوف کرد، افزود: از سویی واردات محموله‌های کوچک در مقایسه با جامعه هدف مورد تقاضا ناکافی است.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دلگرم کردن مردم به واردات واکسن و عدم تحقق آن به واسطه برخی بدقولی‌ها موجب ایجاد فضای روانی ناسالم در جامعه می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه