اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

شهرداری کرج جریمه ۲۰ میلیارد تومانی کاروانسرای شاه عباسی را بخشید/ کانون اتومبیل‌رانی خلع ید و کاروانسرا به میراث فرهنگی باز می‌گردد

شهرداری کرج جریمه ۲۰ میلیارد تومانی کاروانسرای شاه عباسی را بخشید/ کانون اتومبیل‌رانی خلع ید و کاروانسرا به میراث فرهنگی باز می‌گردد
فریدون محمدی گفت: در کمیته تعیین وضعیت کاروانسرای شاه عباسی کرج، مقرر شد شهرداری جریمه ۲۰ میلیارد تومانی کاروانسرا را ببخشد و بهره‌بردار هم خلع ید شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: به دنبال تشکیل کمیته ای متشکل از شهرداری، میراث فرهنگی، دادگستری و کانون اتومبیل رانی، وضعیت کاروانسرای شاه عباسی کرج تعیین تکلیف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فریدن محمدی افزود: در جلسه مذکور مقرر شد شهرداری جریمه ۲۰ میلیارد تومانی کاروانسرای شاه عباسی را ببخشد و میراث فرهنگی هم متعهد به جمع کردن آشپزخانه ساخته شده توسط بهره بردار در داخل مجموعه شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: همچنین بهره‌بردار کنونی کاروانسرای شاه عباسی یعنی کانون اتومبیل رانی را از طریق کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار البرز خلع ید خواهیم کرد و کاروانسرا به صاحب اصلی آن یعنی وزارت میراث فرهنگی باز می گردد. 
,
 
,
محمدی تصریح کرد: بهره بردار به واسطه مبلغ بستانکاری که دارد دعوای حقوقی خود را پیگیری می کند اما کاروانسرا معطل این موضوع نخواهد شد، البته کانون اتومبیل رانی و جهانگردی می تواند مجددا این مجموعه تاریخی را فعال کند اما با با چهارچوب جدیدی که میراث فرهنگی تعیین می کند.
,
 
,
وی در خاتمه با اشاره به اینکه بهره بردار در صورتی می‌تواند کاروانسرا را راه اندازی کند که صرفا کاربری فرهنگی، صنایع دستی و جشنواره ای داشته باشد، گفت: البته بهره بردار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرده بود که در برنامه های جدید پوشش داده خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه