اخبار داغ

کارشناس خانواده:

والدین در تربیت فرزند احساسات را کنار بگذارند

والدین در تربیت فرزند احساسات را کنار بگذارند
محمد بهین گفت: بچه‌های ما آنچه می‌خواهیم نمی‌شوند و آن چیزی که می‌گوییم هم نمی‌شوند؛ آنچه هستیم می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: بچه ‌های ما آنچه می‌خواهیم نمی‌شوند و آن چیزی که می گوییم هم نمی شوند؛  آنچه هستیم می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد بهین ادامه داد: اگر مادری با عرضه و پدری وظیفه شناس باشد فرزند آنها با عرضه نمی‌شود. چون مادر با عرضه و پدر وظیفه شناس، همه کارها را خودش انجام می‌دهند و به فرزند فرصت تجربه نمی‌دهد.

,

وی افزود: پدری که وظیفه شناس است، وقتی از خرید می‌آید با آرنج در را باز و بسته می‌کند، در حالی که بچه پای کامپیوتر نشسته و بازی می‌کند؛ در نتیجه فرزند وظیفه شناس بار نمی‌آید.

,

این کارشناس تصریح کرد: پدر باید دست خالی به خانه برود و بگوید پسرم بیا با هم به خرید برویم و لیست خرید و کارت را به دست او بدهد تا خرید کند. حتی بچه‌ای که سواد ندارد می تواند لیست خرید را خودش تهیه کند. به این صورت که چیزهایی که در خانه نیاز دارند را در کاغذی نقاشی کند و هنگام خرید لیست دست او باشد؛ این یعنی مسئولیت دادن به فرزندان.

,

بهین گفت: متاسفانه اکنون که خانواده ها تعداد فرزندان شان کم است فکر می کنند نباید به آن ها کار دهند؛ در صورتی که فرقی نمی کند چه فرزند یک دانه باشد چه ده تا؛ باید والدین به فرزندان مسئولیت پذیری را آموزش دهند.

,

وی ادامه داد: حتما در خانه به فرزندان تان مسئولیت دهید، بگذارید یک کار را از ابتدا تا انتها خودشان انجام دهند؛ حتی اگر اشتباه هم انجام می دهند؛ فرصت آزمون و خطا به آنها دهید.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: ما در مرکز مشاوره پسر 30 ساله ای را داشتیم که تشکیل خانواده داده است؛ ولی مسئولیت پذیری را آموزش ندیده و اکنون در زندگی مشترک مشکل دارد؛ چون انتظار دارد پدر یا مادرش یا همسرم تمام کارهای خانه را اعم از خرید و ... که جزو وظایف مرد است را انجام دهد.

,

بهین تاکید کرد: خانواده ها به هیچ عنوان در پذیرش مسئولیت دلسوزی نکنند؛ دلسوزی در یادگیری مسئولیت پذیری ظلم در حق فرزند است؛ بگذارید فرزندتان مسئولیت پذیری را آموزش ببیند.

,

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: تربیت فرزند رسالت بزرگی است که خداوند بر دوش والدین؛ قرار داده است؛ لذا سعی کنید در تربیت فرزند عقل را در اولیت قرار دهید تا در آینده فرزندی مسئولیت پذیر تربیت و به جامعه تحویل دهید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه