اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت مجلس مطرح کرد:

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو تامین نمی‌شود/ قصه کمیابی دارو و مصائب بیماران در کشور

ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو تامین نمی‌شود/ قصه کمیابی دارو و مصائب بیماران در کشور
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به کمیاب شدن برخی اقلام دارویی در داروخانه‌های کشور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو تامین نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همایون سامه یح نجف‌آبادی در گفت‌وگو با تهران نیوز با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر عدم تخصیص ارز دارو، اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی به دلایل نامعلوم برای خرید اقلام دارویی تامین نمی‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تهران نیوز ,
وی گفت: به نظر می‌رسد به‌دلیل محدویت‌های ایجاد شده برای بانک مرکزی، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید دارو تامین نشده است.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اوضاع نابسامان دارویی در کشور عنوان کرد: اقلام دارویی متعددی اعم از انواع وارداتی و تولید داخلی در داروخانه‌ها کمیاب و یا نایاب شده‌اند و متاسفانه شاهد وضعیت مناسبی در روند توزیع دارو نیستیم.
,
 
,
نجف‌آبادی با متنوع خواندن لیست داروهای نایاب و کمبود شدید دارو بیان داشت: اقلام دارویی مختلف از مُسکن‌ها گرفته تا داروهای گوارشی، کنترل قند خون، اعصاب و یا انواع مورد نیاز برای بیماران خاص کمیاب شده‌اند.
,
 
,
وی به نقش تحریم دارویی در مشکلات ایجاد شده در روند توزیع در کشور اشاره کرد و افزود: مواد اولیه برخی داروهای ساخت داخل نیز وارداتی بوده و به این ترتیب تامین آن‌ها با مشکلاتی همراه شده است.
,
 
,
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمبود شدید دارو موجب افزایش قیمت‌ها شده و مشکلات فراوان و مضاعفی را برای بیماران ایجاد کرده است.
,
 
,
وی گفت: در حالی انتظار می‌رفت در اواخر عمر کاری دولت آقای روحانی اوضاع مساعدتر باشد، اما این مهم در همه زمینه‌ها محقق نشده و بسیاری از مشکلات به قوت خود باقی هستند.
,
 
,
نجف‌آبادی تصریح کرد: اگرچه نمی‌توان اقدامات مثبت دولت را انکار کرده و آن‌ها نادیده گرفت، اما متاسفانه باید پذیرفت که مشکلات و کاستی‌ها به مراتب بسیار بیشتر از کارکردها و فعالیت‌ها هستند، به این ترتیب در اواخر عمر دولت باید گفت انتقادات بسیاری به عملکرد دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت و درمان وارد است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه