اخبار داغ

شرکت «هپکو» یک قرارداد مهم با سازمان راهداری منعقد کرد

شرکت «هپکو» یک قرارداد مهم با سازمان راهداری منعقد کرد
براساس قرارداری به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان سازمان راهداری کشور ۵۰ دستگاه گریدر از شرکت هپکو خریداری می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو اراک یک قرارداد مهم فروش ماشین آلات راهسازی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور منعقد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

بر اساس این قرارداد سازمان راهداری کشور در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با ترک تشریفات مناقصه ۵۰ دستگاه ماشین رهسازی گریدر( مدل HG۱۸۰D۱) از شرکت هپکو خریداری خواهد کرد.

مبلغ کل این قرارداد به ارزش (۲،۱۴۹،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) است که معادل ۲۵ درصد آن به صورت پیش پرداخت در قبال ضمانت نامه معتبر بانکی به شرکت هپکو پرداخت است و باقی مانده بهای دستگاه به تناسب تعداد دستگاه های تحویلی به ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور توسط شرکت دریافت خواهد شد.

مدت این قرداد ۱۴ ماه پس از انعقاد قرارداد و تحویل دستگاه ها بصورت مرحله ای پس از ۱۰ ماه از دریافت پیش پرداخت شروع و سه ماه اول هر ماه ۱۵ دستگاه و در ماه آخر ۵ دستگاه جمعا ۵۰ دستگاه تحویل می گردد.

گریدر از جمله ماشین آلات عمرانی سنگین پرکاربرد در راهداری است که برای عملیات راه سازی، تعمیر جاده ها، تنظیم شیب، مسطح کردن سطوح جاده ای و عملیات برف روبی مورد استفاده قرار می گیرد، در ساختار این ماشین از یک تیغه بلند قابل تعویض استفاده شده است که امکان حرکت در زوایای مختلف را داشته و برای ایجاد یک سطح صاف از آن استفاده می شود.

گفتنی است که دی ماه سال گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه ۹۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سراسر کشور وجود دارند، اظهار کرده بود: با کمبود جدی ماشین‌آلات اختصاصی برای نگهداری و بهسازی راه‌های کشور مواجه هستیم که نیاز داریم با حمایت مجلس راهداری‌های کشور تجهیز شود، چرا که ۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری فرسوده یا عمری بالای ۲۰ سال دارند که باید جایگزین شوند.

شرکت هپکو تا پیش از بحران های خصوصی سازی غیر اصولی در اواسط دهه ۸۰ بزرگترین شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی سنگین در خاورمیانه بود که پس از واگذاری دچار چالش هایی شد تا جایی که میزان تولیدات این شرکت عظیم در سال های اخیر تقریبا به صفر رسید و بدهی های این شرکت روی هم انباشته شد تا در نهایت اواخر سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته مسئولین از تهاتر بدهی های این شرکت خبر دادند.

حال با توجه به انعقاد این قرارداد شرکت هپکو در ابتدای مسیری قرار گرفته که به شدت نیازمند حمایت ویژه دولت است چراکه دولت باید ضمن جلوگیری از واردات ماشین آلات سنگین ساخت داخل در بحث های سرمایه در گردش نیز تسهیلاتی را برای احیا و رونق هپکو فراهم کند.

همچنین گفتنی است سهام عمده شرکت هپکو اراک که پس از خلع ید سهامدار سابق(شرکت هیدور اطلس) به دولت برگشته بود قریب به یکسال است که به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.

انتهای پیام/

,

بر اساس این قرارداد سازمان راهداری کشور در اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی با ترک تشریفات مناقصه ۵۰ دستگاه ماشین رهسازی گریدر( مدل HG۱۸۰D۱) از شرکت هپکو خریداری خواهد کرد.

,

مبلغ کل این قرارداد به ارزش (۲،۱۴۹،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) است که معادل ۲۵ درصد آن به صورت پیش پرداخت در قبال ضمانت نامه معتبر بانکی به شرکت هپکو پرداخت است و باقی مانده بهای دستگاه به تناسب تعداد دستگاه های تحویلی به ادارات راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور توسط شرکت دریافت خواهد شد.

,

مدت این قرداد ۱۴ ماه پس از انعقاد قرارداد و تحویل دستگاه ها بصورت مرحله ای پس از ۱۰ ماه از دریافت پیش پرداخت شروع و سه ماه اول هر ماه ۱۵ دستگاه و در ماه آخر ۵ دستگاه جمعا ۵۰ دستگاه تحویل می گردد.

,

, ,

گریدر از جمله ماشین آلات عمرانی سنگین پرکاربرد در راهداری است که برای عملیات راه سازی، تعمیر جاده ها، تنظیم شیب، مسطح کردن سطوح جاده ای و عملیات برف روبی مورد استفاده قرار می گیرد، در ساختار این ماشین از یک تیغه بلند قابل تعویض استفاده شده است که امکان حرکت در زوایای مختلف را داشته و برای ایجاد یک سطح صاف از آن استفاده می شود.

,

گفتنی است که دی ماه سال گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه ۹۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سراسر کشور وجود دارند، اظهار کرده بود: با کمبود جدی ماشین‌آلات اختصاصی برای نگهداری و بهسازی راه‌های کشور مواجه هستیم که نیاز داریم با حمایت مجلس راهداری‌های کشور تجهیز شود، چرا که ۶۰ درصد ماشین‌آلات راهداری فرسوده یا عمری بالای ۲۰ سال دارند که باید جایگزین شوند.

,

شرکت هپکو تا پیش از بحران های خصوصی سازی غیر اصولی در اواسط دهه ۸۰ بزرگترین شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی و معدنی سنگین در خاورمیانه بود که پس از واگذاری دچار چالش هایی شد تا جایی که میزان تولیدات این شرکت عظیم در سال های اخیر تقریبا به صفر رسید و بدهی های این شرکت روی هم انباشته شد تا در نهایت اواخر سال گذشته با پیگیری های صورت گرفته مسئولین از تهاتر بدهی های این شرکت خبر دادند.

,

حال با توجه به انعقاد این قرارداد شرکت هپکو در ابتدای مسیری قرار گرفته که به شدت نیازمند حمایت ویژه دولت است چراکه دولت باید ضمن جلوگیری از واردات ماشین آلات سنگین ساخت داخل در بحث های سرمایه در گردش نیز تسهیلاتی را برای احیا و رونق هپکو فراهم کند.

,

همچنین گفتنی است سهام عمده شرکت هپکو اراک که پس از خلع ید سهامدار سابق(شرکت هیدور اطلس) به دولت برگشته بود قریب به یکسال است که به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه