اخبار داغ

تحلیلی بر ششمین دوره انتخابات شورای شهر تربت حیدریه:

برخی متخصصان مدیریت شهری از غافله شورا بازماندند/ اختلاف ۱۶ هزار رأی میان منتخب اول و دوم

برخی متخصصان مدیریت شهری از غافله شورا بازماندند/ اختلاف ۱۶ هزار رأی میان منتخب اول و دوم
از مجموع ۸۰ نفر افراد ثبت نام کننده برای ورود به پارلمان شهری تربت حیدریه ۵۰ نفر تایید و ۳۰ نفر بطور جدی وارد رقابت شدند که در نهایت رقابت اصلی بین ۱۵ نفر شکل گرفت و ۷ نفر وارد شورا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ از نیمه دوم اسفند 99 که فرآیند ثبت نام جهت انتخابات شورای شهر آغاز شد،  انگار سوت حاشیه های این کارزار انتخاباتی نیز زده شد، حاشیه هایی رنگانگ و متنوع در ژانرهای مختلف، مانند انواع فیلم های سینمایی، گاهی اکشن، گاهی ژانر وحشت به خودش می گرفت، گاهی کمدی، گاهی در قالب ژانر جنگی و در نهایت آنقدر ملودرام و سوزناک و اشک انگیز شد که یاد فیلم های هندی افتادیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 انتخابات شورای ششم در تربت حیدریه همه چیز داشت،  از رد صلاحیت چهره های شناخته شده تا ثبت نام دلالان ملک و زمین که در نهایت از 80 نفر ثبت نامی حدود 50 نفر تایید و تقریبا 30 نفر بطور جدی وارد رقابت شدند که در نهایت رقابت اصلی بین 15 نفر شکل گرفت و 7 نفر وارد شورا شدند.

,

قصه جالب ماجرا حضور فقط یک بانو به عنوان کاندیدا در این انتخابات بود و در نهایت نتوانست نظر بانوان شهرش را جلب کند و از حضور در پارلمان شهری تربت باز ماند.

,

برخی متخصصان حوزه شهرسازی و مدیریت شهری از غافله شورا بازماندند

, برخی متخصصان حوزه شهرسازی و مدیریت شهری از غافله شورا بازماندند,

 اعلام برخی مبالغ جهت هزینه تبلیغات برخی کاندیداها جالب بود، مبالغی که با آن می شد کلی فعالیت تولیدی و اقتصادی در قالب کارگاه های اقتصادی کوچک راه انداخت و این درحالی است که کل حقوق چهارساله یک عضو شورا شاید یک پنجم این هزینه ها را پوشش ندهد و انگیزه این خرج کردن ها بر ما پوشیده است.

,

گرچه با تاملی کوتاه در می یابیم تبلیغات گسترده در انتخابات امسال مثمر ثمر بوده و تقریبا افرادیکه تبلیغات و بنر و پوستر بیشتری داشتند توانسته اند راهی شورای ششم شوند.

,

در بین نامزدهای این دوره افراد متخصص حوزه شهرسازی، مدیریت شهری و حوزه های فرهنگی که نگاه علمی و دانشگاهی به موضوعات داشتند به چشم می خورد اما صدا و اندیشه انها در لابلای شوآف های تبلیغاتی گم شد و مردم نتوانستند آنها را به درستی شناسایی کنند.

,

این معضل سالهاست گریبان متخصصان شهری را گرفته و آنها را از حضور در عرصه  مدیریت شهری تربت حیدریه ناامید ساخته است.

,

اختلاف 16 هزار رای منتخب اول با دوم

, اختلاف 16 هزار رای منتخب اول با دوم,

از دیگر پدیده های این انتخابات اختلاف رای نفر اول و دوم منتخبان شهر بود، چیزی حدود 16 هزار رای اختلاف، که باید بررسی شود، البته مهمترین دلیل آن سابقه ذهنی و اعتمادی است که مردم به اردشیر ریاحی از سالهای دور داشته اند و او توانست به مدد همین سابقه ذهنی از مردم رای اعتماد بالایی بگیرد و همین مساله باعث شد بین اولین و آخرین منتخب مردم چیزی حدود 19 هزار رای اختلاف وجود داشته باشد که در نوع خود بی سابقه است.

بازار شعار، وعده، برنامه، لیست های رنگانگ انتخاباتی از سوی افراد، اصناف، دسته های حزبی و سیاسی نیز در این انتخابات داغ بود و در نهایت این مردم تربت حیدریه بودند که مثل همیشه درخشیدند و با مشارکت 64 درصدی برنده انتخابات شدند.

,
,
,

این مردم با چشمهایی نگران به انتظار آینده نشسته اند تا منتخبان جدید شان بتوانند چرخ توسعه شهر را با آهنگ بهتری به گردش در آورند،  ما نیز امیدواریم اعضای منتخب در سایه همدلی و اتحاد در ابتدای کار بنشینند و  سنگهاشان را باهم وا بکنند و صادقانه هدفشان از حضور در پارلمان شهر را به اشتراک بگذارند.

,

منتخبین مردم وضع موجود را بررسی کنند، شورا و شهرداری را دقیق و سنجیده تحویل بگیرند و گزارش وضع موجود و آنچه تحویل گرفته اند را به مردم بدهند تا بتوانند در انتهای شورای ششم گزارشی تطبیقی از آنچه تحویل خواهند داد به مردم ارایه کنند.

,

منتخبین شورای ششم یک برنامه و چشم انداز چهار ساله برای توسعه شهر تنظیم و خود را مکلف به اجرای آن بدانند تا هم برای خودشان و هم برای شهر و شهروندان مشخص باشد که آمدنشان بهر چه بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه