اخبار داغ

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی:

افزایش ۱۰ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری/ راه اندازی ۲ حوزه قضایی جدید در استان خراسان جنوبی

افزایش ۱۰ درصدی پرونده های ورودی به دادگستری/ راه اندازی ۲ حوزه قضایی جدید در استان خراسان جنوبی
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۴۴۴ پرونده به دستگاه قضایی وارد شده است، گفت: تعداد پرونده های ورودی نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری شورای قضایی استان با قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای برای مسئولان کشور مسئولیت آفرین است و باید خدمتگزار مردم باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و عدم وجود گزارش ضدامنیتی و جرم انتخاباتی در استان، گفت: در انتخابات امسال دشمنان جنگ رسانه ای برای ناامیدی مردم به راه انداخته بودند اما افسران رسانه استان با تمام توان پای کار آمدند و به مقابله پرداختند و توطئه دشمنان را نقش بر آب کردند.

,

وی در ادامه به برنامه های هفته قوه قضاییه در استان اشاره کرد و افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تجدید میثاق با آرمان های شهدا انقلاب اسلامی، تجلیل از قضات و کارکنان نمونه، سرکشی مدیران و قضات از زندان ها و بررسی مشکلات به صورت چهره به چهره، دیدارهای مردمی و بررسی مشکلات قضایی آنها، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، استفاده از ظرفیت رسانه ها و سخنرانی در قبل از خطبه های نماز جمعه و بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۴۴۴ پرونده به دستگاه قضایی وارد شده است، عنوان کرد: این پرونده های ورودی نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش یافته است.

,

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۹۵۷ پرونده در دستگاه قضایی استان مختومه شده است که نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد افزایش داشته است.

,

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه ۳۴ درصد پرونده های شوراهای حل و اختلاف استان به صلح و سازش منجر شده است، افزود: در این مدت رای ۱۵ درصد پرونده ها در محاکم قضایی استان نقض شده و ۱۴ درصد آرا توسط مردم تجدیدنظر خواهی می شود.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته تردد مردم به مجتمع های قضایی استان ۱۹ درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: اجرای سیاست های مقابله با کرونا و برگزاری دادگاه های آنلاین از دلایل کاهش تردد مردم به مجتمع های قضایی بوده است.

,

وی به رسیدگی الکترونیکی به پرونده های قضایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۷ هزار و ۷۴۳ پرونده ها تمام الکترونیک رسیدگی شده است که ۳۸ درصد از کل پرونده ها را تشکیل می دهد.

,

حجت الاسلام حمیدی از برگزاری ۲۴ هزار و ۹۹۰ دادگاه  و دادرسی آنلاین در استان خبر داد و افزود: ۴۴ درصد پرونده های قضایی استان به صورت آنلاین رسیدگی شده است.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال نیز هشت هزار و ۷۰۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار شده است.

,

وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد از اوراق قضایی استان به صورت الکترونیک به مردم ابلاغ شده است، ادامه داد: در سال گذشته ۵۵۵ هزار برگه ابلاغ الکترونیک و در سه ماهه ابتدای امسال ۱۳۶ هزار برگه ابلاغ الکترونیک برای مردم ارسال شده است.

,

حجت الاسلام حمیدی افزود: در سال گذشته ۲۰۷ نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیکی برای گذراندن دوران محکومیت خود استفاده کردند.

,

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به پنج جرم نخست استان اشاره و بیان کرد: موادمخدر، سرقت، توهین، نزاع و ضرب و جرح عمدی و تصادفات و حوادث ناشی از کار از مهمترین جرم ها در سطح استان است.

,

حجت الاسلام حمیدی در ادامه مطالبه وجه و خسارت بابت امور مختلف را بالاترین پرونده های وارده به دادگاه های حقوقی و خواسته های مردم دانست و گفت: اختلافات خانوادگی، گواهی انحصار وراثت و اعسار  بیشترین فراوانی را در حوزه حقوقی داشته است.

,

وی از راه اندازی دادگاه بخش قهستان تا پایان امسال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۵ حوزه قضایی در استان وجود دارد که تا پایان امسال ۲ حوزه قضایی اضافه می شود‌.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه