اخبار داغ

با رای نمایندگان صورت گرفت؛

انتخاب ۳ نماینده مجلس برای عضویت در شورای تخصصی «تبصره ١۸» قانون بودجه

انتخاب ۳ نماینده مجلس برای عضویت در شورای تخصصی «تبصره ١۸» قانون بودجه
با رأی نمایندگان مجلس، ۳ نماینده برای عضویت در شورای تخصصی «بند الف تبصره ١۸» قانون بودجه انتخاب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه نفر از نمایندگان از کمیسیون‌های «برنامه، بودجه و محاسبات»، «اقتصادی» و «اجتماعی» برای عضویت در شورای تخصصی موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 کل کشور انتخاب شدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس، «غلامحسین رضوانی» نماینده مردم تهران از طرف کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با 117 رأی نمایندگان، «سیدکاظم موسوی» نماینده مردم اردبیل از طرف کمیسیون اقتصادی و با 98 رأی نمایندگان و «حسن محمدیاری» نماینده مردم طالش و رضوان‌شهر از طرف کمیسیون اجتماعی با 101 رأی نمایندگان برای عضویت شورای مذکور انتخاب شدند.

,

گفتنی است، بر اساس بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 «۱ - مبلغ سیصد و بیست هزار میلیارد (۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از منابع ردیف (۲۸) مصارف جدول تبصره (۱۴) این قانون، به ایجاد و توسعه، تولید، اشتغال و کارآفرینی با اولویت استان‌های با نرخ بیکاری بالاتر اختصاص می‌یابد. بند (و) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در سال ۱۴۰۰ تنفیذ و وجوه حاصل از آن به منابع این جزء اضافه می‌شود.

,

۲ - مبلغ ده هزار میلیارد (۱۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از منابع این بند به منظور پشتیبانی فنی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومین به کمیته امداد امام خمینی (ره) هفتاد درصد (۷۰%) و سازمان بهزیستی کل کشور سی درصد (۳۰%) به صورت تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

,

۳ - جهت به‌‌روزرسانی تجهیزات کارگاهی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و سازمان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌های آموزش و پرورش پنج درصد (۵%) از منابع این جزء به صورت تسهیلات بانکی اختصاص می‌یابد.

,

۴ - منابع یاد شده از طریق سپرده‌گذاری در بانک‌ها با اولویت بانک‌های توسعه‌ای و تخصصی و صندوق کارآفرینی امید پس از تصویب اساسنامه آن به منظور سرمایه‌گذاری برای تولید، اشتغال و کارآفرینی با تأکید بر فعالیت‌ها و زنجیره تولید و تأمین کالاهای اساسی و راهبردی با سازوکار تسهیلات تلفیقی و ترکیبی با منابع بانک و با نرخ ترجیحی تخصیص یافته و تلفیق منابع در اختیار و مجاز ‌دستگاه‌های اجرائی مرتبط و همچنین منابع صندوق توسعه ملی با رعایت اساسنامه آن مجاز است.

,

۵ - نرخ سود سپرده‌گذاری منابع مذکور حداقل یک درصد (۱%) و نرخ سود تسهیلات اعطایی متناسب با میزان مشارکت منابع بانکی و صندوق کارآفرینی امید پس از تصویب اساسنامه آن بر اساس دستورالعمل شورایی مرکب از وزیر امور اقتصادی و دارایی (رئیس)، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی، وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نفت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین می‌شود.

,

یک نماینده از هر یک از کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی به انتخاب مجلس به عنوان ناظر در شورای مذکور حضور می‌یابد. حتی‌المقدور یک نفر از سه نماینده مزبور از مناطق محروم می‌باشد».

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه