اخبار داغ

یک استاد دانشگاه:

بخش عمده مبارزه با فساد در هیئت دولت و قوه مجریه است/ امیدواریم به تدریج شاهد بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم باشیم

بخش عمده مبارزه با فساد در هیئت دولت و قوه مجریه است/ امیدواریم به تدریج شاهد بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم باشیم
سیاوش وزیری با بیان اینکه بخش عمده مبارزه با فساد در نقطه صفر و آغازین هیئت دولت و قوه مجریه است، گفت: بر خلاف آنچه تصور می شود که همه بار مسئولیت مبارزه با فساد بر شانه‌های قوه قضاییه نهاده شده اما واقعیت امر این است که در همه کشورهای توسعه یافته آغاز و اساس حکمرانی شایسته و فاقد فساد را در قوه مجریه می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، سیاوش وزیری در مراسم جشن پیروزی مردم در کرمانشاه با بیان اینکه خدا را سپاس که با اراده خود به عنوان یک بنده پذیرفت و اجازه داد با انتخابی درست سیدی از سادات بزرگوار را در راس قوه مجریه این کشور قرار دهیم، اظهار داشت: افرادی طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته تلاش بسیاری کردند تا با استفاده از یاس و ناامیدی، مشکلات، سختی ها و تنگناهای معیشتی که میان مردم است شرایطی را فراهم آورند که مردم به صندوق‌های رای پشت کنند و انتخابات را به یک امر فرمایشی تبدیل کنند.

این استاد دانشگاه افزود: حضور مردم با این شرایط سختی که در سال‌های گذشته تجربه کردند تغییر در معادلات را ایجاد کرد و توانستند  فرد اصلح را  بین افراد کاندید شده  انتخاب کنند.

وزیری با بیان اینکه بخش عمده مبارزه با فساد در نقطه صفر و آغازین هیئت دولت و قوه مجریه است، گفت: بر خلاف آنچه تصور می شود که همه بار مسئولیت مبارزه با فساد بر شانه‌های قوه قضاییه نهاده شده اما واقعیت امر این است که در همه کشورهای توسعه یافته آغاز و اساس حکمرانی شایسته و فاقد فساد را در قوه مجریه می‌دانند.

وی عنوان کرد: هنگامی که این قوه بتواند به دور از اشرافی‌گری و با رعایت قسط و عدل شرایط ایده‌آل زندگی عمومی مردم را فراهم آورد طبیعتاً حکمرانی آن قوه  اصلی است که می‌توان امید داشت مشکلات مردم را حل کند.

وزیری خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سندهای چشم انداز توسعه هم بحث قسط و عدل و همبستگی ملی از جمله امور بسیار مهمی است که مورد توجه بوده و به جرأت می‌توان گفت که میان این عزیزانی که کاندید شدند، خدا را شکر که سید عزیزمان جناب آقای سید ابراهیم رئیسی سکان را به دست گرفت تنها فردی است که می‌تواند این همبستگی ملی را حمایت کند و با نگاه فراجناحی شان به اداره کشور از همه شایستگی‌ها و توانمندی‌های استفاده کند.

وی افزود: همه ما مفتخریم که با رای دادن به ایشان و حضور پای صندوق های رای هم به جمهوریت این نظام هم به شایستگی این فرد رای دادیم.

وزیری تصریح کرد: ایشان رئیس جمهور است و از دوازدهم مرداد که انتقال قدرت به تدریج صورت می گیرد انتظار داریم همه سلیقه‌ها و افراد به دور از جنجال هایی که در دوره انتخابات بود شرایط را برای بهینه کردن وضعیت کشور پیش آورند.

وی افزود: انتظار داریم به بحث معیشت و تامین عموم از لحاظ مسکن، رفاه، تامین اجتماعی، اشتغال و ازدواج نگاه جدی شود زیرا با پرداخت وام‌های ازدواج حتی وام‌های کلان یا پرداخت یارانه مسائل و مشکلات معیشتی مردم حل نمی‌شود البته قطعاً پرداخت یارانه جزء انکار ناپذیر و ضروری برای زندگی است اما این پرداخت‌ها که صرفا برای جمع‌آوری آرای انتخاباتی بود کارگشا نخواهد بود.

وزیری گفت: امیدواریم در هفته‌ها، ماه‌ها و در سال‌های آینده تدریجا شاهد بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه