اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سینما همچنان بی فروغ / تابستان بی سینما در راه است؛ روزهای شیرینم آرزوست

سینما همچنان بی فروغ / تابستان بی سینما در راه است؛ روزهای شیرینم آرزوست
روزهای طلایی اکران از نوروز و تابستان یکی پس از دیگری می آیند و می روند و هیچ برنامه، تدبیر و خلاقیتی از سوی سازمان سینمایی برای رونق اکران سینماها در دستور کار آقایان قرار ندارد.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «هیچ فیلمی تاکنون متقاضی جدید اکران نبوده و خواهش ما از سینماداران این است که فعلا سالن ها را تعطیل نکنند و به ما کماکان فرصت دهند...»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «هیچ فیلمی تاکنون متقاضی جدید اکران نبوده و خواهش ما از سینماداران این است که فعلا سالن ها را تعطیل نکنند و به ما کماکان فرصت دهند...»,

این ها خروجی آخرین جلسه شورای صنفی نمایش بوده که به نقل از مرتضی شایسته، دبیر و سخنگوی این شورا رسانه ای شده است. پس از یک سال و نیم بی برنامگی و بی تدبیری سازمان سینمایی برای وضعیت اکران در شرایط کرونایی که کارد به استخوان سینماداران رسیده و صبرشان لبریز؛ جلسات شورای صنفی نمایش یکی پس از دیگری بدون هیچ خروجی مشخصی برگزار می شود و هر روز بحران بوجود آمده برای سینما عمیق و عمیق تر می شود.

,

مرتضی شایسته دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره خروجی آخرین جلسه این شورا می گوید: «جلسه شورا بازهم خروجی نداشت، چراکه همچنان تقاضایی از سوی سینماگران برای اکران نداشتیم. تمهیداتی برای ترغیب سینماگران به اکران آثارشان در نظر گرفته‌ایم که اجرایی شدن آن بستگی به خروجی جلسه ستاد کرونای سازمان سینمایی دارد.»

,

وی درباره خبرهای منتشرشده مبنی‌بر تهدید سینماداران به تعطیلی در صورت عدم ورود فیلم جدید به چرخه اکران هم گفت: «این مساله از سوی تعدادی از سینماداران مطرح شد که ما از آن‌ها خواسته‌ایم فعلاً برای عمل به این تصمیم، دست نگه دارند تا نتایج اقدامات شورای صنفی نمایش مشخص شود.»

, .,

دبیر شورای صنفی نمایش درباره نقش این شورا در زمینه ترغیب سینماگران به اکران آثارشان هم گفت: «شورا برای اقدام در این زمینه نیاز به پول و امکانات دارد. فعلاً در حد برگزاری جلسات مباحثی طرح می‌شود که امیدواریم نتیجه داشته باشد.»

, .,

عملا جملات آخرشایسته مبنی بر بی پولی شورا برای ترغیب سینماگران، آب پاکی را بر روی دستان سینمادوستان ریخته و نباید حداقل بزودی چشم انتظار حرکتی جدید برای رونق سینماها باشیم.

, عملا جملات آخرشایسته مبنی بر بی پولی شورا برای ترغیب سینماگران، آب پاکی را بر روی دستان سینمادوستان ریخته و نباید حداقل بزودی چشم انتظار حرکتی جدید برای رونق سینماها باشیم.,

سیدابراهیم عامریان تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و بازی پژمان جمشیدی، احمد مهرانفر و محسن کیایی که از گزینه‌های مطلوب سینماداران برای ورود به چرخه اکران و بازگشت رونق به گیشه سینماها محسوب می‌شود، درباره تمایل خود برای پذیرش اکران فیلمش در شرایط کرونایی حاکم بر سالن‌های سینما می گوید: «واقعیت این است در شرایطی که فیلم‌ها فروشی در گیشه ندارند، ما هم تمایلی به اکران فیلم خود نداریم. بالاخره ما در مقام سازندگان فیلم «دینامیت» برای تولید آن هزینه کرده‌ایم و اگر در شرایط فعلی تن به اکران آن بدهیم، اتفاق بدی که برای فیلم‌های دیگر در طول یک‌سال و نیم گذشته افتاده است، برای فیلم ما هم رخ می‌دهد. این مشکلی اصلی ماست؟ در چنین شرایطی ترجیح می‌دهیم همچنان منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی در آینده رخ خواهد داد. تا همین امروز یک‌سال و نیم است که صبر کرده‌ایم، بازهم صبر می‌کنیم.»

, «دینامیت», .,

سازمان سینمایی با بی برنامگی خود ثابت کرده که منتظر پایان دولت و تحیل این خرابه به دولت بعدی است. عید نوروز، تابستان، نوروز امسال همگی فرصت های طلایی اکران سینماها بودند که از دست رفتند و حالا تابستان دیگری در راه است و امید چندانی برای این داستان تکراری بی تدبیری نمی شود داشت؛ سینمای ایران در حال از دست دادن دومین فصل پرفروش سال 1400 یعنی تابستان است و این در شرایطی است که حداقل ده فیلم با پتانسیل فروش بالا در صف انتظار نمایش هستند. اما هیچکدام از صاحبان این فیلم‌ها در شرایط فعلی حاضر به اکران فیلم‌هایشان نشده‌اند.

, سازمان سینمایی با بی برنامگی خود ثابت کرده که منتظر پایان دولت و تحیل این خرابه به دولت بعدی است. عید نوروز، تابستان، نوروز امسال همگی فرصت های طلایی اکران سینماها بودند که از دست رفتند و حالا تابستان دیگری در راه است و امید چندانی برای این داستان تکراری بی تدبیری نمی شود داشت؛ سینمای ایران در حال از دست دادن دومین فصل پرفروش سال 1400 یعنی تابستان است و این در شرایطی است که حداقل ده فیلم با پتانسیل فروش بالا در صف انتظار نمایش هستند. اما هیچکدام از صاحبان این فیلم‌ها در شرایط فعلی حاضر به اکران فیلم‌هایشان نشده‌اند.,

صحبت از شرایط اکرانی است که نه خبری از حمایت های مالی سازمان سینمایی برای جبران ضررهای کرونایی پیش بینی شده و نه خبری از تبلیغات و حمایت های تلویزیون برای ترغیب مردم به رفتن به سینما؛ مردمی که با وجود آگاهی از رعایت موارد بهداشتی در سینماها، ترس ابتلا به کرونا، هنوز آزارشان می دهد و منتظر واکسن لحظه شماری می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه