اخبار داغ

رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس مطرح کرد:

انحراف دولت تدبیر از قوانین مرتبط با آسیب‌های اجتماعی

انحراف دولت تدبیر از قوانین مرتبط با آسیب‌های اجتماعی
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس با اشاره به انحراف دولت تدبیر از قوانین مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، گفت: دولت سیزدهم باید کم‌کاری‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را جبران کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد نادری در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز در بیان مهمترین اولویت‌های اجتماعی فراروی دولت سیزهم اظهار کرد: هر دولتی در درجه اول بایستی مجری قوانین مصوب، سیاست‌گذاری‌های کلان و اسناد بالادستی کشور باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز ,
 
,
وی گفت: در این صورت روند رسیدگی به مسائل در حوزه‌های مختلف از انتظام و انسجام برخوردار خواهد بود، همچنان که حوزه اجتماعی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
,
 
,
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس عنوان کرد: متاسفانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد فاصله و انحراف زیاد اقدامات دولت از قوانین و سیاست‌های کلان کشور در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی بودیم.
,
 
,
نادری بیان داشت: به طور مثال در قانون برنامه ششم توسعه که در دولت یازدهم طراحی و از آغاز دولت دوازدهم یعنی سال 1396 مصوب شد، به جرات می‌توان گفت از اجرای درست و کامل بخش اجتماعی این قانون ذیل سرفصل پانزدهم با عنوان «بیمه اجتماعی، امور حمایتی و آسیب‌های اجتماعی» غفلت شد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که در این بخش مفاد متعددی در حوزه مسائل اجتماعی وجود دارد، افزود: در این سرفصل به صراحت آمده که در پایان برنامه ششم توسعه آسیب‌های اجتماعی باید با کاهش 25 درصدی همراه باشد.
,
 
,
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در حالی موضوعاتی مانند بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، سالمندان، معلولان، پدیده حاشیه‌نشینی، تدوین پیوست‌های اجتماعی کلیه طرح‌های کلان و مسائلی از این دست مورد تاکید قرار گرفته که طی چهار سال گذشته شاهد کمترین میزان پایبندی دولت به این مفاد مهم بوده‌ایم.
,
 
,
نادری یادآور شد: از این‌رو مهم‌ترین وظیفه دولت پایبندی به قوانین و سیاست‌های مصوب کشور است و با توجه به کم‌کاری‌های دولت‌های گذشته به‌ویژه طی هشت سال اخیر، ‌دولت سیزدهم باید با قدرت بیشتری در حوزه مسائل اجتماعی فعالیت کرده و در صدد جبران عقب‌ماندگی‌ها برآید.
,
 
,
وی ادامه داد: اگرچه در جریان برگزاری مناظرات و برنامه‌های تبلیغی همه نامزدها شاهد کمترین میزان ممکن و آشفته‌ترین مدل‌ها برای حوزه اجتماعی بودیم، امید است با تشکیل دولتی قوی و استفاده از ظرفیت شایستگان و نخبگان این روندها اصلاح شده و بهبود یابد.
,
 
,
رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی مجلس گفت: دولت آینده باید سرفصل‌ها و موضوعات اجتماعی تصریح شده در قوانین و سیاست‌های کلان را با سرعتی فزاینده در دستور کار قرار داده و به موازات آن آمایش و پایش ملی و مجدد در حوزه مسائل اجتماعی ترتیب دهد، تا با بروزرسانی اطلاعات و داده‌ها طراحی دقیق و موثری در سطح اجرای برنامه‌های خود داشته باشد.
,
 
,
نادری تصریح کرد: با توجه به میزان روزافزون آسیب‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر، آمار و برآوردهای پژوهشی نشان می‌دهد مسائلی چون اعتیاد،‌ کودکان کار، حاشیه‌نشینی، فقر مطلق، زنان سرپرست خانوار، بیکاران و از کار افتادگان، تامین اجتماعی و نظام‌های حمایتی از جمله مهم‌ترین و حادترین موضوعاتی هستند که باید در صدر اولویت‌های اجتماعی دولت سیزدهم قرار گیرند.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه