اخبار داغ

رییس کل دادگستری البرز خبرداد؛

بررسی تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد/ ۳۰ نفر به واسطه خرید و فروش رای در انتخابات تعقیب شدند

بررسی تخلفات انتخاباتی در شهرستان‌های کرج، فردیس، ساوجبلاغ و نظرآباد/ ۳۰ نفر به واسطه خرید و فروش رای در انتخابات تعقیب شدند
حسین فاضلی هریکندی گفت: در روز برگزاری انتخابات شوراها در استان البرز ۳۰ نفر به واسطه خرید و فروش رای در استان البرز تعقیب شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، رییس کل دادگستری البرز ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از مدت ها قبل رسانه های معاند کارزار رای بی رای را آغاز و فضاسازی کردند اما‌ مردم در انتخابات شرکت کردند و این ماراتن با کمترین حاشیه به اتمام رسید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز تیتریک, تیتریک,
حسین فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه از بهمن‌ ماه سال ۹۹ ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات‌ انتخاباتی تشکیل شد، افزود: با توجه به اینکه تاکید شده بود از ظرفیت اموال عمومی برای تبلیغات استفاده نشود، کمترین مسئله را در البرز شاهد بودیم.
,
 
,
وی آیت الله شهید بهشتی را معمار دستگاه قضائی اسلامی دانست و اظهار داشت: در سال گذشته ۵۹۸ هزار و ۹۵۵ فقره پرونده وارد دستگاه قضایی البرز شد که با احتساب شورای حل اختلاف با ۱۳۰ هزار و ۷۰۸ پرونده به ۷۲۹ هزار و ۶۶۳ مورد رسید. 
,
 
,
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به تشکیل ۱۰ پرونده در راستای تبلیغات زودهنگام انتخاباتی، تصریح کرد: روز رای گیری ۳۰ نفر به واسطه خرید و فروش رای در شهرستان های کرج، ساوجبلاغ، نظرآباد و فردیس تعقیب شدند.
,
 
,
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه ۳۱ هزار و ۸۰۳ فقره معادل ۲۲ درصد از پرونده های مانده از سال های گذشته رسیدگی شده است، گفت: میانگین رسیدگیبه پرونده های مانده از سال های قبل در کشور ۱۲ درصد بود اما در استان البرز این آمار به ۲۲ درصد رسید.
,
 
,
فاضلی هریکندی به ثبت ۲۹۷ هزار و ۲۴۴ فقره پرونده یکتا در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: با این روند ۶۰۰ هزار نفر از مردم البرز به مراجع قضایی مراجعه کرده اند در نتیجه باید اقداماتی در راستای کاهش اختلافات صورت گیرد.
,
 
,
وی اظهار داشت: یکی از مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه در سال ۹۸ به البرز، برسی تغییر کاربری و وضعیت چاه های غیرمجاز بود، در نتیجه سال ۹۹ قرارگاه صیانت از بیت المال برای مقابله با تغییر کاربری اراضی در استان تشکیل شد.
,
 
,
فاضلی با اشاره به اینکه قرارگاه در ۵ حوزه منابع طبیعی، اراضی ملی، تغییرکاربری، چاه ها و محیط زیست و حرایم راه و رودخانه فعالیت خود را پیش برد، تصریح کرد: در سال ۹۹ قریب به ۳ هزار و ۸۷۳ هکتار از اراضی معادل ۱۲۷ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.
,
 
,
وی گفت: با توجه به اینکه رفع تصرف اراضی ملی در ۵ سال قبل از ۹۹ قریب به ۳ هزار و ۱۹۷ هکتار بود در سال ۹۹ افزایش ۲۱ درصدی رفع تصرف اراضی را شاهد بودیم، همچنین در سال گذشته قریب به ۴۷۵ حلقه چاه مسدود شد.
,
 
,
فاضلی هریکندی فرونشست و پائین رفتن سطح چاه را از مهم ترین مشکلات البرز دانست و افزود: بیشترین تغییرکاربری را در شهرستان های ساوجبلاغ، چهارباغ، نظرآباد،کرج، اشتهارد، فردیس و طالقان شاهد بوده ایم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۸۷ مورد آزادسازی تصرفات بستر رودخانه انجام شد، گفت: با تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرائم خاص در البرز انواع سرقت ها، قتل، آدم ربایی، اسید پاشی و اخلال در نظم عمومی خط قرمز دادگستری شناخته شد.
,
 
,
فاضلی هریکندی افزود: با تشکیل قرارگاه مقابله با جرم در سال ۹۹، وقوع سرقت به عنف با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۸ همراه شد، همچنین اطلاعات اقتصادی ۲۳ هزار بنگاه اقتصادی و ۵۷ هزار واحد صنعتی فعال جمع آوری شد.
 
,
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه