اخبار داغ

جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ طی نامه ای عنوان کردند؛

درخواست از وزیر بهداشت برای لغو آزمون ارتقاء و گواهینامه در تیر 1400

درخواست از وزیر بهداشت برای لغو آزمون ارتقاء و گواهینامه در تیر 1400
جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ در نامه‌ای به وزیر بهداشت درخواست کردند: نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه در تیر دستور صادر و امتحانات درون گروهی ، ملاک سنجش ارتقاء و گواهینامه قرار گرفته و تنها امتحان بورد بصورت اختیاری اواخر شهریور ۱۴۰۰ برگزار شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ در نامه‌ای به وزیر بهداشت اعلام کردند: همانگونه که استحضار دارید بیش از ۱۵ ماه از شروع اپیدمی کوید۱۹ و پیک‌های متعدد آن می‌گذرد و در این مدت کادر درمان و به ویژه دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی بر حسب وظیفه حرفه‌ای ، دینی ، همراه با مدیریت و رهنمودهای جنابعالی و اساتید، در میدان مبارزه با این بیماری منحوس ایستادگی و علیرغم تحمل سختی ها و درگیر شدن خود و خانواده هایشان لحظه ای از تلاش و خدمت رسانی به بیماران دریغ نکرده اند.   

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در بخش دیگری از این درخواست به وزیر بهداشت آمده است : بی گمان جنابعالی بعنوان مسئول اصلی برنامه ریزی و مدیریت اپیدمی کرونا تصدیق‌ می‌فرمایید که حضور مستمر و ایثارگرانه دستیاران تخصصی در خط مقدم مبارزه با بیماری و پوشش کشیک‌های پی در پی، طاقت فرسا و افزایش مهارت آنان در برخورد با بیماری کرونا ، از ارکان انکارناپذیر کاهش مرگ و میر و کنترول اپیدمی بوده است.   
,
دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ در ادامه عنوان داشتند : دستیاران، سلامت بیماران و سربلندی کشورمان را اولویت اول و اساسی قرار داده و بجای پناه بردن به گوشه کتابخانه‌ها و افزودن بر دانسته‌های صرفا تئوریک، حضور در میدان مبارزه عملی را انتخاب  کرده و اکنو ن که حاصل این حضور و تلاش بی شائبه به بار نشسته است از جنابعالی و مسولان محترم انتظار داریم که رسیدگی به مشکلات و پاسخ مساعد به خواسته بر حق ما را که تقاضای لغو امتحان ارتقا و گواهینامه است را دراولویت و مورد اجابت قرار دهید.   
,
لازم به ذکر است که علیرغم حضور همه جانبه و تمام وقت در مبارزه با اپیدمی و تحمل سختی‌ها ، از کسب مهارتهای عملی و تئوری غافل نبوده‌ایم و به طور دایم توسط اساتید و مدیران محترم گروه‌های آموزشی مورد سنجش و آزمون‌های متعدد کتبی و عملی و اسکیو PMP و داپس و...   قرار گرفته و صلاحیت بالینی مان تایید شده است.
,
در بخشی از درخواست دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ گفته شده : درشرایطی که  هنوز بخش وسیعی از مناطق کشور درگیر اپیدمی  و بسیاری از بیمارستان‌های آموزشی مملو از بیماران کوید ۱۹ بوده و دستیاران بطور فعال و مستمر در بخش‌های کرونا و پوشش کشیک  بیمارستانهای کرونا مشارکت دارند، زمانی و رقمی برای مطالعه و شرکت در امتحان ارتقاء و گواهینامه بجای نمانده است.
,
در ادامه دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی اظهار داشتند‌: برگزاری امتحان و افزودن بر خستگی دستیاران و تاخیر در ورود متخصصان به بخش درمانی کشور اقدامی غیر اصولی و ناامید کننده است، لذا از جنابعالی خواهشمندیم نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه در تیر دستور اقدام مساعد صادر فرمایید و امتحانات درون گروهی فوق الذکر، ملاک سنجش ارتقاء و گواهینامه قرار گرفته و صرفا امتحان بورد بصورت اختیاری در اواخر شهریور ۱۴۰۰ برگزار شود.
,
   
,
در ادامه این درخواست دست جمعی دستیاران تخصصی رشته‌های بالینی‌ آمده است که حضور دستیاران در مبارزه با اپیدمی حسب وظیفه حرفه‌ایی بوده لیکن اظهار لطف و اعلام حمایت وعده‌های جنابعالی و مسئولان در این خصوص دلگرم کننده و تاثیرگذار بوده و اکنون انتظار داریم همانند سال گذشته که با حضور ۳ ماهه دستیاران در اپیدمی نسبت به لغو امتحان ارتقاء و گواهینامه آنان اقدام نموده اید، اگر امتیاز و پاداش بیشتری مد نظرتان نیست،حداقل  امتیازی معادل سال گذشته به دستیارانی‌ که بطور گسترده تر و به مدت بیش  از ۱۵ ماه درگیر اپیدمی بوده‌اند اعطا فرمایید.
,
بر اساس تقویم آزمون‌های علوم پزشکی که از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام شده است آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی (Ph.D) در روزهای ۵ و ۶ و ۷ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.
,
 در این میان آزمون دستیاری پزشکی به عنوان رکورد دار تغییر زمان برگزاری، در
,
 ۸ تیر برگزار می شود. چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی (چهل و هشتمین دوره) ابتدا قرار بود در اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شود، پس از تعویق مقرر شد در فروردین ۱۴۰۰ برگزار که این تاریخ هم لغو و در نهایت قرار شد این آزمون در ۸ تیر ۱۴۰۰ برگزار شود.
,
, ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه