اخبار داغ

وزیر کار سابق آمریکا هشدار داد:

هزینه های نظامی زیرساخت های آمریکا را به فنا داد

هزینه های نظامی زیرساخت های آمریکا را به فنا داد
هزینه های نظامی آمریکا، سرمایه گذاری های عمومی در بخش آموزش، زیرساخت ها و تحقیقات اساسی و امنیت را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رابرت ریچ، استاد دانشگاه کالیفرنیا و وزیر کار سابق آمریکا طی یادداشتی نوشت: مواضع ژئوپلتیک و اقتصادی تهاجمی فزاینده چین در جهان منجر به واکنش شدید دو حزبی در آمریکا شده است. اگر این امر باعث سرمایه گذاری بیشتر مردم در تحقیقات پایه، آموزش و زیرساخت ها شود بسیار خوب است اما خطراتی نیز در پی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
بیش از ۶۰ سال پیش، ترس ناگهانی و محسوسی که اتحاد جماهیر شوروی پیش روی ما قرار داشت، آمریکا را از یک سکون پس از جنگ خارج کرد و باعث شد که ملت همان کاری که سالها باید انجام می داد را انجام دهد. ما به قدری درگیر جنگ های خاموش از قبیل جنگ های تجاری با دیگر کشورها بودیم که از پیشرفت خود غافل شدیم.
,
 
,
اما هیچ نقشه شرورانه ای در عقب ماندن ما وجود نداشت. ما نتوانستیم متوجه شویم که ژاپن و چین سرمایه گذاری زیادی در بخش آموزش و زیرساخت های خود انجام داده اند که این کشورها را قادر به ساخت محصولات با کیفیت که مصرف کنندگان آمریکایی خریدار آنها هستند می سازد.
,
 
,
آمریکا در طول تاریخ به جای سرزنش خود به سرزنش دیگران پرداخته است. بزرگترین خطری که امروز ما را تهدید می کند، چین نیست بلکه تحریک بیگانه هراسی است که منجر به هزینه های گزاف نظامی می شود.
,
 
,
هزینه های نظامی، سرمایه گذاری های عمومی در بخش آموزش، زیرساخت ها و تحقیقات اساسی و امنیت را به شدت تحت الشعاع قرار می دهد.
,
 
,
سؤال ما از مقامات آمریکا این است که آیا می توانید بدون ایجاد دشمنی دیگر، هویت و مسئولیت خود در قبال کشور را دوباره احیا کنید؟
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه