اخبار داغ

تولیت آستان قدس رضوی:

۲۰۰ هزار نفر در طرح خادمیاری ثبت نام کردند/ تشرف ۳۷۰ هزار زائر اولی پیش از شیوع کرونا

۲۰۰ هزار نفر در طرح خادمیاری ثبت نام کردند/ تشرف ۳۷۰ هزار زائر اولی پیش از شیوع کرونا
حجت‌الاسلام مروی با اشاره به ثبت نام ۲۰۰ هزار نفر در طرح خادمیاری گفت: پیش از شیوع کرونا حدود ۳۷۰ هزار زائر اولی به مشهد مقدس مشرف شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به تدابیر بهداشتی حرم مطهر رضوی برای مقابله با کرونا گفت: یکی از سخت ترین شرایط و تلخ ترین دوران زندگی اینجانب این بود که محدودیت زیارت برای زائران به وجود بیاید، هم دین و آموزه های دینی و عقلانیت و هم آموزه‌های حضرت رضا(ع) به ما می آموزد که به سلامت مردم فکر کنیم و عقلانیت را فدای احساسات و عواطف هرچند مقدس و محترم نکنیم و این توصیه اولیای الهی است.

وی افزود: برای اینکه هم زیارت را تامین کنیم و هم سلامت و امنیت زائران را تامین کنیم، ابتدا محدودیت‌های بیشتری اعمال شد تا از شرایط سخت و تلخ کرونایی عبور کردیم.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه از یک سال قبل وضعیت بهتر شده است و با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی باب زیارت را با نظر کارشناسان وزارت بهداشت باز کرده ایم اظهار کرد: وزیر بهداشت به صورت کتبی و اهدای لوح تقدیر از آستان قدس رضوی به واسطه رعایت دستورالعمل های بهداشتی تقدیر کردند و هرکجا با نظر کارشناسان کمبودی در امکانات و تهویه هوا وجود داشت، فراهم کردیم تا شرایط برای زیارت فراهم شود.

وی افزود: آستان قدس رضوی در ایام شیوع کرونا حدود ۱۰ میلیون ماسک در بین زائران توزیع کرده است و ۷ هزار خادم یار سلامت در حرم مطهر فعال شدند تا در صحن ها و رواق‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تذکر و ماسک و مواد ضدعفونی کننده را در اختیار زائران قرار دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن اعلام اینکه لمس ضریح مطهر هنوز مقدور نیست ادامه داد: باب زیارت در ایام محدودیت‌های کرونایی بسته نشده و در حال تکمیل و تجهیز زائر سرا و زائر شهر رضوی هستیم و اکنون نیز این مکان‌ها در اختیار زائران برای استفاده است.

وی افزود: در سال ۹۸ و پیش از شیوع کرونا حدود ۳۷۰ هزار زائر اولی به همت آستان قدس به مشهد مقدس مشرف و در زائر سرا و زائر شهر اسکان داده شدند و با شیوع ویروس کرونا و ایجاد محدودیت در سفر و تشرف به بارگاه منور رضوی تلاش کردیم با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی باب زیارت بسته نشود.

حجت الاسلام مروی تصریح کرد: اگر چه هیچ چیز جای حضور در این جغرافیا و فضای مقدس و زیارت از نزدیک را نمی گیرد و این امر با هیچ اقدامی قابل جبران نیست اما به دلیل شرایط اضطراری ایجاد شده تلاش کردیم با استفاده از تمام ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها باب زیارت بسته نشود که تجربه بسیار خوبی در این زمینه حاصل شد.

وی با اشاره به این مطلب که  ایام شیوع کرونا شرایط بسیار سختی را برای ما رقم زد اما در کنارش تجربه بسیار خوبی برای بستر سازی برای زیارت در فضای مجازی ایجاد کرد افزود: کارهای مثبت تولیت‌های گذشته را با قدرت ادامه می‌دهیم، بنده در روز اول و معارفه اعلام کردم که ما کارهای مثبت تولیت‌های معزز گذشته چه تولیت فقید و چه تولیت سابق را با قدرت انجام می‌دهیم و ادامه می‌دهیم و هیچ کاری را تعطیل نکردیم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در هیچ امر آستان قدس سلیقه شخصی دخالت ندارد، بلکه با کار کارشناسی احساس کردیم برخی کارها مصلحت بر ادامه‌اش نیست و روی این کار کارشناسی کردیم و مقداری متوقف کردیم؛ به عنوان مثال در طرح خادمیاری حدود ۲۰۰ هزار نفر در سایت ثبت نام کرده بودند و اگر ادامه پیدا می‌کرد به دو میلیون نفر نیز رسیده بود. مگر این دستگاه چقدر خادم و خادمیار نیاز دارد؟ باید مدیریت می‌شد؛ همه علاقه‌مند و عاشق هستند و دوست دارند در این دستگاه سهمی داشته باشند؛ ما هم تواضع می‌کنیم اما ظرفیت استفاده از این همه نیرو باید وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه