اخبار داغ

این دهه دوست داشتنی؛

مردم ایران در دهه کرامت ۱۴۰۰ طرحی نو در انداختند/ خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت

مردم ایران در دهه کرامت ۱۴۰۰ طرحی نو در انداختند/ خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت
۱۰ روز کرامت در میان تمامی دل مشغولی ها و غوغای این روز های جهان مادی فرصتیست برای مودت و مهربانی برای یاد آوری حس هم نوع دوستی و کشیدن دست محبت بر سر عزیزانمان و خصوصا قشری از جامعه که روزگار سختی را در جهان بی عدالتی تجربه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، ۱۰ روز از هر سال برای همه ی ایرانیان و محبان اهل بیت (ع) با نام دهه ی کرامت می گذرد ۱۰ روزی که آغازش با ولادت یکی از پاک ترین دختران عالم، معصومه ی اهل بیت و پایانش با میلاد سراسر سعادت علی بن موسی ارضا (ع) ، امام مهربانی ها و سرور ایرانیان است.

این ۱۰ روز در میان تمامی دل مشغولی ها و غوغای این روز های جهان مادی فرصتیست برای مودت و مهربانی برای یاد آوری حس هم نوع دوستی و کشیدن دست محبت بر سر عزیزانمان و خصوصا قشری از جامعه که روزگار سختی را در جهان بی عدالتی تجربه می کنند.

بنا بر این در دهه کرامت بازار اطعام و کمک های معیشتی در جامعه باز داغ می شود.

دهه ی کرامت فرصت تکریم دختران هم هست مظاهر معصومیت و پاکدامنی در جامعه ایرانی اسلامی، شاخه گل هایی که با یک نسیم پژمرده و با یک لبخند ساده شکوفا می شوند. دختران قشر لطیفی از جامعه هستند که در عین ترزیق مهربانی و عطوفت اسوه ی استقامت و توان مندی در جامعه هم می باشند. مدال های درخشان ورزشی  طلایی و فعالیت های بسیجی و فرهنگی سازنده در سطح جامعه همچنین پرستاری از بیماران کرونایی در این برهه ی همه گیری خدمات بزرگی است که از این دستان دخترانه به جامعه ی ما می رسد

و البته دهه ی کرامت یکی از مهم ترین مناسبت ها در طول سال است که تمام محلات، مساجد و جایگاه های برگزاری جشن را چراغانی و پر از عطر اسفند و شیرینی می کند.

۲ سال است که این ۱۰ روز شاد در حال و هوای کرونا و همراه با پروتکل های امنیتی بهداشتی انجام می شود اما  با تمام مشکلات و محدودیت ها، این دهه ی سبز، شادی را در دل مردم می کارد. البته این دهه ی کرامت با هر سال متفاوت است. این روز ها حال دل مردم خوب است اساسا حرکت رو به جلو برای تغییر وضعیت موجب اعتماد به نفس و اتحاد و هم بستگی باعث انگیزه در دل فرد فرد جامعه می شود. مردم ایران این روز ها حس و حال تازه ای دارند گویی بعد از ۸ سال پیراهنی نخ نما را با لباس نو عوض کرده اند و همه با هم طرحی نو در انداخته اند.

مردم روز های دهه ی کرامت سال ۱۴۰۰ راهمراه با جشن پیروزی و هم بستگی می گیرند. در این زمینه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از تدارک ۵۰۰ برنامه ی فرهنگی و جشن به مناسبت دهه ی کرامت خبر داد و گفت: برنامه های دهه ی کرامت همراه باجشن پیروزی مردم ایران در انتخابات  در فضای باز مساجد، بوستان ها، حسینه ها و بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری با بیان این که جشن ولادت امام رضا (ع) از جشن های بزرگ مردم همدان است گفت در این جشن ها سعی شده سیره ی معصومین و امام رئوف بررسی و تبیین شود.

وی با اشاره به این که دهه ی کرامت فرصتی برای بزرگداشت مقام بانوان و دختران است گفت در این هفته از بانوان نخبه و فعال استان و همچنین بانوانی که در زمینه ی انتخابات حضور موثر داشتند در همایش نگاهی نو جلیل به عمل آمد.

حجت الاسلام نظیری از راه اندازی کاروان خودرویی، موتوری و دوچرخه سواری در شهرهای مختلف استان، برگزاری جشن و به احتزاز در آمدن پرچم حرم رضوی همراه با خادمان آستان قدس در حسینیه ی امام علی(ع) در شب ولادت امام رئوف خبر داد.

وی با بیان این که تمام تلاش ها برای اجرای جشن ولادت امام رضا (ع) با انجام کامل پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد گفت: برای گذران دهه ی کرامت از ظرفیت های فضای مجازی در خصوص برگزاری مسابقات و آشنایی با سیره ی رضوی استتفاده ی زیادی شده است.

به گزارش عصر همدان کمیته محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشورشعار دهه ی کرامت  سال ۱۴۰۰ را خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام اعلام کرد  و برای هر روز از این دهه شعار مخصوصی در نظر گرفته است. شعار روز ولادت حضرت معصومه، "کریمه اهل بیت (علیهم السلام)، اسوه دختران تمدن ساز" بود و شعار روز ۲۸ خرداد؛ گره گشایی از مشکلات کشور با حضور پرشور و دولت مؤمن انقلابی و شعار روز میلاد امام رضا (ع) "امام رضا علیه السلام؛ امام کرامت و گره گشایی" در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه