اخبار داغ

عضو فقهای شورای نگهبان:

مردم با حضور گسترده در انتخابات وفاداری به نظام اسلام را ثابت کردند/ جمهوریت در انتخابات ۱۴۰۰ افتخار یافت

مردم با حضور گسترده در انتخابات وفاداری به نظام اسلام را ثابت کردند/ جمهوریت در انتخابات ۱۴۰۰ افتخار یافت
آیت الله سید احمد خاتمی گفت: مردم ما با حضور گسترده خود در انتخابات ۲۸ خرداد ماه در حقیقت به دنیا اعلام کردند که ما از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه پیام های انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ فراوان است و به نظر می رسد که همگان باید در این عرصه تحلیل های بایسته را بشوند، گفت: پیام اول وفاداری مردم به نظام اسلام بود؛ مردم ما با حضور گسترده خود در حقیقت به دنیا اعلام کردند که ما از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دست بردار نیستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: اینکه می گویم به دنیا اعلام کردند به این دلیل است که علی رغم تمام دروغ هایی که گفتند، تمام التماس هایی که از مردم کردند که پای صندوق رأی نیاید و گفتند مردم بیشتر از ۳۰ درصد پای صندوق های رأی نمی آیند، علی رغم تمام این دروغ ها مردم دست رد به آنان زدند و حضور قابل توجه داشتند.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دومین پیام صریح حضور مردم در انتخابات بصیرت آنها بود؛ مردم با بصیرت خود بیش از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی خود پاسداری کردند؛ بصیرت یعنی دشمن شناسی و اقدام به موقع و در این عرصه مردم هم دشمن را شناختند و هم اقدام به موقع داشتند.

,

وی با بیان اینکه سومین پیام آن است که در جایی که سخن از منافع ملی است، مردم ما اتحاد خود را دارند و همه می آیند، آنچنان که در این انتخابات، سلایق مختلف حاضر شدند، ابراز کرد:  گر چه همچنان برخی بر این دروغ اصرار دارند که جمهوریت لطمه دید؛ از اینکه می گویم دروغ به این دلیل است که جمهوریت یعنی مردم، آیا بیش از ۲۸ میلیون نفر مردم نیستند؟ آیا مردم فقط آنهایی هستند که هم سلیقه شما هستند؟ اگر هم سلیقه شما نبودند، مردم نیستند؟ حتما مردم هستند!

,

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه جمهوریت افتخار یافت، اظهار کرد: بار دیگر مردم سالاری دینی تجلی یافت، منتها در این عرصه تحریف نیز صورت گرفت؛ به این معنی که کسانی جمهور را به خودشان تفسیر کردند و گفتند اگر کاندیدای آنها نبود، دیگر جمهوریت نیست و این تحریف جمهوریت است.

,

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه نظام اسلامی ما از آغاز بر اساس مردم سالاری دینی بوده، هست و خواهد بود، عنوان کرد: بنده به سهم خود از همه آنهایی که در انتخابات شرکت کردند و چه کاندیدای آنها رأی آورد و چه کاندیدای آنها رأی نیاورد، تشکر می کنم.

,

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: البته کسانی که شرکت کردند و رأی باطله دادند فرصت سوزی کردند و کسانی بودند که نیامدند و هراس داشتند که کرونا به آنها آسیب برساند و افرادی نیز در پای صندوق ها حضور پیدا کردند و دستگاه ها خراب بود، با وجود آنکه گفته شده بود که رأی دستی گرفته شود و به هر دلیلی معطل شدند و هر فرد دیگری که نیامده را نباید ضد انقلاب نامید.

,

وی با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: ضد انقلاب خارج از کشور و هم پیمانان داخلی، برخی معاندانه و برخی دیگر براندازانه نیامدند و البته آنان ناکام شدند و ناکامم هم خواهند بود؛ چرا که انقلاب اسلامی ما بیدی نیست که با این بادها بلرزد، آنچنان که تاکنون نلرزیده و این انقلاب شجره طیبه تنومندی است که با این تندبادها نمی لرزد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه