اخبار داغ

با هوشیاری ماموران گمرک یزد صورت گرفت

جلوگیری از خروج محموله بزرگ ذخایر استراتژیک کشور در گمرک یزد

جلوگیری از خروج محموله بزرگ ذخایر استراتژیک کشور در گمرک یزد
ماموران گمرک یزد از خروج یک محموله بزرگ ذخایر استراتژیک گیاهی کشور از طریق فرودگاه شهید صدوقی یزد جلوگیری کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، ماموران گمرک استان یزد مستقر در فرودگاه شهید صدوقی در هنگام مشاهده یک محموله بزرگ قلمه که توسط مسافران یک هواپیمای چارتر به مقصد گرجستان در حال خروج از کشور بود مشکوک و در بررسی های فنی متوجه غیر قانونی بودن محموله شده و مانع خروج این محموله از کشور شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

 ماموران گمرک پس از مشاهده این محموله بزرگ قلمه که بدون اظهارنامه گمرکی و اخذ مجوزهای قانونی و به عنوان بار همراه مسافر، در حال خروج از کشور به مقصد گرجستان بود، از صاحب کالا پروانه صادراتی برای خروج محموله را درخواست کردند که مشخص شد محموله فاقد پروانه و مجوزهای لازم می باشد.

,

سپس با پافشاری گمرک، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در فرودگاه شهید صدوقی یزد حضور یافتند و پس از بررسی محموله اذعان داشتند که این محموله شامل ذخایر استراتژیک کشور است و لذا از صدور مجوز برای خروج کالا از کشور خودداری شد.

,

شایان ذکر است در سالهای اخیر برخی سودجویان با خروج قلمه و پیاز گیاهان و درختانی مانند زعفران و گل محمدی و ... در حال ضربه زدن به منافع ملی کشور هستند.

,

بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی به گمرک، ریزوم ثعلب، پیاز و گل لاله سرنگون، پیاز گل نرگس، ریشه ختمی، ریشه کاسنی، ریشه ریواس وحشی، ریشه چوبک، ریشه روناس، پوست درخت محلب، سنبل الطیب، مهر خوش، چله داغی، سورنجان، ریشه خاس و کوله خاس، ریشه زنبق وحشی، ریشه کوکب وحشی، ریشه شیرین بیان برداشت از مراتع)، انواع پیازها (به جز گونه های پیازدار اقلام مجاز مشروط) قره قات، بیلهر، ریشه سریش، سرخدار، شمشاد، شقایق، انواع لاله ها، سوسن چهل چراغ، سنبل خوزستانی، همیشک، کلیسه ریشه و پوست درختان و درختچه های جنگلی، (به استثناء اقلام مجاز مشروط) و شاهدانه گونه های تهدید شونده و ذخایر ژنتیکی کشور در حال انقراض کشور محسوب می شوند و بهره برداری از آنها به طور مطلق ممنوع است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه