اخبار داغ

آیت الله کعبی مطرح کرد

ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه/ مقابله با فتنه و حفظ اسلام و مکتب اهلبیت(ع) دو ویژگی مهم امام رضا(ع)

ضرورت ترویج سبک زندگی رضوی در جامعه/ مقابله با فتنه و حفظ اسلام و مکتب اهلبیت(ع) دو ویژگی مهم امام رضا(ع)
عضو خبرگان رهبری گفت: یکی از مواضع اجتماعی و فرهنگی امام رضا(ع) بر اساس یک برنامه متوازن در سبک زندگی اسلامی براساس آشنایی با آموزه های دین در کنار اهتمام به امور معیشت، زندگی، صبر، شکیبایی و رضایت به زندگی است که ایشان بر آن تاکید ویژه ای دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله عباس کعبی در گفتگو باخبرنگار قم فردا ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) با اشاره به مهم‌ترین شاخصه های سبک زندگی رضوی برای جامعه امروز ، اظهار داشت: زندگی امام رضا(ع) در عرصه سیاسی، حکومتی و نیز در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، تبلیغی و در عرصه تلاش برای مقابله با فتنه و حفظ اسلام و مکتب اهلبیت(ع) و مقابله با توطئه های داخلی و بین المللی درس آموز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی امام رضا(ع) در آن سال های آخر امامت که مجبور به ولایتعهدی مأمون شد از فرصت حکومت مأمون برای گسترش مکتب اهلبیت(ع) در پایه گفتگوی فرهنگ ها و تمدن ها موفق بود به خلاف این که بعضی ها می گویند امام رضا(ع) مذاکره کرد در حالی که ایشان با سران، ادیان و فرقه ها مناظره کرد نه مذاکره؛  مناظره یعنی گفتگوی علمی برای اثبات حقانیت اسلام و این غیر از مذاکره دیپلماسی می باشد.

,

عضو خبرگان رهبری افزود: امام رضا(ع) هیچ گونه دخالتی در سیاست های مأمون نداشت که مناظره دیپلماسی باکسی انجام دهد بلکه ایشان مناظره علمی با سران، ادیان و فرقه ها داشت و مناظره کرد نه مذاکره.

,

وی بیان داشت: در عرصه مقابله با دشمن، امام رضا(ع) بر مرز بندی شفاف با دشمنان اسلام و مکتب اهلبیت(ع) تاکید داشت و می فرماید که چه بسا فتنه بعضی از به ظاهر پیروان مکتب شیعه بر مذهب و مکتب اسلام و مذهب اهلبیت(ع) از فتنه دجال آخر الزمان هم شدیدتر باشد.

,

آیت الله کعبی اضافه کرد: سوال کننده می پرسد یابن رسول الله این چگونه است؟ امام جواب می دهد و می فرماید چون مرزبندی با دشمن را توجه نمی کنند دوستان اهلبیت(ع) را دشمن می دانند و دشمنان اهلبیت(ع) را دوست می دانند.

,

وی در ادامه خاطرنشان شد: اگر مرز بندی با دشمن از بین برود حق و باطل با هم آمیخته می شود و مومن از منافق شناخته نمی شود و این سبب فتنه می شود.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مواضع اجتماعی و فرهنگی امام رضا(ع) بر اساس یک برنامه متوازن در سبک زندگی اسلامی براساس آشنایی با آموزه های دین در کنار اهتمام به امور معیشت، زندگی، صبر، شکیبایی و رضایت به زندگی است که ایشان بر آن تاکید ویژه ای دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه