اخبار داغ

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

محوریت کار دستگاه قضایی پیشگیری و نظارت باشد/سهل‌انگاری در صدور احکام آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند

محوریت کار دستگاه قضایی پیشگیری و نظارت باشد/سهل‌انگاری در صدور احکام آسیب‌های فراوانی به جامعه وارد می‌کند
امام‌جمعه اراک گفت: محوریت کار دستگاه قضایی باید پیشگیری و نظارت باشد چراکه این کار موجب می‌شود کشور از بسیاری از تهدیدات در امان باشد در این راستا لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تعامل و هم‌افزایی را با دستگاه قضایی داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز در دیدار شورا قضایی استان گفت: مسئولیت‌ها در نظام اسلامی همچون امانتی ارزشمند و وسیله‌ای برای خدمت صادقانه به مردم است که باید از آن به خوبی استفاده کرد و در راستای پیشرفت جامعه و تقویت منافع مردم حرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

دری نجف‌آبادی با شاره به اینکه همت‌های بلند و اراده‌های قوی اگر در مسئولیت‌ها به‌کارگیری شوند عنایات خداوند مشمول حالمان خواهد شد و موجب پیروزی‌های بزرگ می‌شود  اظهار کرد: لذا در شرایط فعلی تنها راهی که می‌تواند انقلاب را از این پیچ حساس و سرنوشت‌ساز عبور داد بسیج عمومی و وحدت همه‌جانبه است که باید به آن توجه داشت.

,

وی ادامه داد: قضات در دستگاه قضایی بر اساس تحقیق و بررسی دقیق شرعی احکام را صادر کنند و اگر سهل‌انگاری در صدور احکام صورت گیرد مسئله قابل جبرانی نیست و آسیب‌های فراوانی وارد خواهد کرد.

,

امام‌جمعه اراک اظهار کرد: قضات باید همواره رضایت خداوند را در نظر بگیرند چراکه اگر رضایت خداوند تنها مدنظر باشد عملکرد بر اساس حکم شرعی خواهد بود.

,

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه پیشگیری در هر مسئله‌ای یک اصل مهم است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود افزود: این مسئله در خصوص فساد و برخی از جنایت‌هایی همچون نفوذ بیشتر باید مدنظر باشد و اصل کار باید شناسایی سر شبکه‌های اصلی باشد و ریشه‌ای بررسی شود.

,

وی اضافه کرد: محوریت کار دستگاه قضایی باید پیشگیری باشد چراکه این کار موجب می‌شود کشور از بسیاری از تهدیدات در امان باشد که در اینجا حکم می‌کند دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی نهایت تعامل و هم‌افزایی را با دستگاه قضایی داشته باشند و قوه قضائیه هم در هوشیاری صددرصدی باشد.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مسئله نظارت همه‌جانبه توسط دستگاه قضائی یک اصل مهم دیگر است که اگر به معنای واقعی نظارت همه‌جانبه انجام شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

,

امام‌جمعه اراک افزود: آموزش و اطلاع‌رسانی درست به مردم باید همواره مدنظر دستگاه قضائی باشد چراکه آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح موجب همراه شدن مردم خواهد شد و قطعاً برکات زیادی خواهد داشت.

,

وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری بر روی آموزش دانش آموزان به‌عنوان همراهان دستگاه قضایی باید یک اولویت باشد و این می‌تواند در آینده مدیریت دستگاه قضایی و فرهنگ‌سازی بسیار خوب باشد.

,

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: تحقق سلامت حقوقی جامعه بر عهده دستگاه قضایی است که باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای شود.

,

وی گفت: در دستگاه قضایی همواره باید استقامت و صبر موردتوجه باشد و افرادی که در دستگاه قضایی خدمت می‌کنند باید الگوی همه مردم باشند و این تنها مختص قضات نیست بلکه خانواده بزرگ دستگاه قضائی باید در تراز انقلاب اسلامی عمل کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: تربیت قاضی در تراز انقلاب اسلامی در دستگاه قضایی باید یک اولویت مهم باشد چراکه آینده و سلامت همه‌جانبه قوه قضایی را تأمین خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه