اخبار داغ

تجلی بصیرت و بینش سیاسی مردم خراسان جنوبی در انتخابات؛

حضور مردم خط بطلانی بر تلاش‌های جریان نفوذ و نفاق/ لزوم وحدت و یکپارچگی اقشار و تفکرها برای تشکیل دولت قوی و مردمی

حضور مردم خط بطلانی بر تلاش‌های جریان نفوذ و نفاق/ لزوم وحدت و یکپارچگی اقشار و تفکرها برای تشکیل دولت قوی و مردمی
حضور حداکثری مردم در انتخابات، همه بوق های تبلیغاتی دشمنان، سلطنت طلب ها و نظام سلطه را با شکست مواجه کرد و خط بطلانی بر تفکر وابستگی و ما نمی توانیم بود و اکنون برای تشکیل دولت قوی و مردمی نیازمند وحدت و یکپارچگی همه اقشار و تفکرها انقلابی هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ هم گذشت؛ انتخاباتی که لیبرال های داخلی و دشمنان خارجی، آشکارا آن را تحریم می کردند و بر طبل نارضایتی های مردم و مشکلات آنها می کوبیدند. اما این روز هم با حماسه سازی مردم و حضور پرشور در صحنه، یک برگ زرین دیگری در تقویم تاریخ این کشور شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

مردم کشور نشان دادند که با تمام مشکلاتی که دارند، اما همیشه و در هر شرایطی پای این نظام ایستاده اند و از سوی دیگر می خواهند خودشان برای خود تصمیم بگیرند، نه اینکه اسیر جوسازی ها  فتنه های دشمن شوند. قطعا این حضور فعال و پرشورقامت انقلاب اسلامی را راست  و کمر دشمن را هم شکست.

,

اما اکنون که فصل انتخاب به پایان رسیده، باید دولتی تشکیل شود که با دغدغه مندی برای رفع مشکلات مردم و همچنین پیشرفت و برخورداری شهرها و مناطق، در جهت احقاق حقوق مردم گام بردارد و مسئولیت خود نسبت به این نظام، انقلاب و مردم را به نحو احسن به انجام برساند.

,

حضور مردم در انتخابات نقشه های دشمن را نقش برآب کرد

, حضور مردم در انتخابات نقشه های دشمن را نقش برآب کرد,

فاطمه بیجاری یکی از شهروندان بیرجندی که در انتخابات حضور یافته است، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: دشمنان کشور در شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی، تمام همت خود را بکار گرفته بودند و با راه اندازی کمپین رأی بی رأی، مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می کردند.

,

وی افزود: علی رغم تبلیغات گسترده دشمن که البته از چند ماه قبل شکل گرفته بود، اما مردم با حضور خود در انتخابات تمام نقشه های آنان را نقش برآب کردند و به آنها فهماندند که حتی در بدترین شرایط اقتصادی هم دست از حمایت نظام اسلامی و مردم سالار خود برنخواهند داشت.

,

وی با اشاره به انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور در هشتمین روز از ماه ذی القعده و دهه کرامت، بیان کرد: این تقارن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که در این دوره ریاست جمهوری کرامت مردم کشور حفظ و با تشکیل دولت مردمی، مشکلات آنها حل شود.

,

عدم تاثیر جریان نفوذ و فریب در انتخاب اصلح مردم 

, عدم تاثیر جریان نفوذ و فریب در انتخاب اصلح مردم ,

علی دادگر یکی از شهروندان دیگر نیز ضمن تقدیر از حماسه سازی مردم در انتخابات، تاکید کرد: خوشبختانه مردم در جریان انتخابات، فریب وعده های متعدد و پوپولیستی را نخوردند و هجمه ها و تخریب ها هم اثری در انتخاب اصلح آنها نگذاشت.

,

وی بیان کرد: مردم با مشارکت 50 درصدی خود در انتخابات نشان دادند که در برابر ناکارآمدی مسئولان به ستوه آمده اند و تنها راه حل این مشکلات هم حضور در انتخابات است. البته مردم در انتخاب خود، نه بزرگی به احزاب و افراد بانی وضع موجود و بداخلاق در جریان انتخابات، گفتند.

,

وی گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات، همه بوق های تبلیغاتی دشمنان، سلطنت طلب ها و نظام سلطه را هم با شکست مواجه کرد و خط بطلانی بر تفکر وابستگی و ما نمی توانیم بود. همانطور که آیت الله رئیسی، 4 سال پیش علی رغم همه هجمه ها و تخریب ها، عنوان کرد که جریان نفاق و نفوذ، از امام رضا(ع) سیلی خورد.

,

وی افزود: اما اکنون که انتخابات و صحنه رقابت تمام شده است، باید مردم شاهد ایجاد صحنه رفاقت مسئولان، تفکرها و اقشار متعدد باشند تا یک دولت مردمی و قوی تشکیل و در جهت رفع مشکلات گام بردارد. اما تحقق این موضوع، قطعا نیازمند اتحاد و وحدت است.

,

تجلی بصیرت مردم در جریان انتخابات

, تجلی بصیرت مردم در جریان انتخابات,

جواد طاهری کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، مردم بصیر کشورمان دوباره نقشه های شوم دشمنان و استکبار بین الملل را نقش بر آب کردند.

,

وی افزود: در حالی که به دلیل بی تدبیری های مسئولان و مشکلاتی که برای مردم رقم خورده بود، از مدت ها قبل توسط دشمنان بین المللی، منطقه ای وحتی داخلی، جنگ احزابی علیه کشور ما برای عدم مشارکت مردم در انتخابات اتفاق افتاده بود، اما حضور مردم در صحنه انتخابات، دوباره مردم جهان را متعجب کرد.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: این حضور مردم نشان داد که اگرچه تحریم ها و مشکلات اقتصادی، باعث گلایه مردم شده است، اما آنها برای دفاع از انقلاب و نظام، درانتخابات شرکت کردند  و همچنان در صحنه بودند و خواهند بود. که البته خوشبختانه مردم خراسان جنوبی، در این انتخابات خیلی آگاه تر و با بصیرت تر حضور پیدا کردند و بیشترین مشارکت را داشتند.

,

طاهری اظهارکرد: در حالی که رقابت انتخاباتی سختی در جریان بود و افرادی با نگاه پوپولیستی و با وعده های مادی، سعی داشتند تا مردم را به سمت خود بکشند، اما مردم نشان دادند که بصیرتشان بسیار بالاتر از این چیزهاست که برای یارانه یا حمایت های آنچنانی که پشتوانه و کار کارشناسی نداشت و در حد مقدورات کشورهم نبود، رأی بدهند.

,

وی تصریح کرد: تاکنون دشمنان از هر دری که وارد شده اند، موفق نشده اند، اما با توجه به زخم کهنه ای به نام مشکلات اقتصادی، تنها امید دشمنان همین مسائل اقتصادی بوده است تا با مطرح کردن این مشکلات مردم را از نظام جدا کنند.

,

تلاش دشمن برای جلوگیری از روی کارآمدن دولت انقلابی

, تلاش دشمن برای جلوگیری از روی کارآمدن دولت انقلابی,

کارشناس سیاسی افزود: دشمنان می دانستند اگر دولت جهادی و انقلابی به صحنه بیاید، خواهد توانست این مشکلات را حل کند و دیگر حنای آنها رنگی نخواهد داشت و نخواهند توانست علیه کشور شبهه افکنی و اقدامات سوئی داشته باشند. به همین دلیل تمام تلاش خود برای جلوگیری از روی کار آمدن دولت انقلابی را به کار بستند.

,

طاهری با اشاره به ترس دشمن از روی کارآمدن دولت ارزشی و انقلابی با تفکر شهید رجایی، گفت: قطعا با روی کارآمدن چنین دولتی در همه ابعاد استقلال طلبی، آزادی خواهی، سیاسی، نظامی، معنوی، جمهوریت، اسلامی بودن و ... در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: اکنون فقط با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم که عوامل متعددی باعث ایجاد این مشکلات شده است. اما امیدواریم دولت جدید با حرکت جهادی خود این مشکلات را حل کند که بعد از آن همه تیرهای دشمن به سنگ خواهد خورد.

,

لزوم اتحاد و یکپارچگی برای عبور از مشکلات فعلی

, لزوم اتحاد و یکپارچگی برای عبور از مشکلات فعلی,

کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم؛ دولتی برای همه اقوام و مذاهب خواهد بود، گفت: رئیس جمهور منتخب در شعارهایش همه جانبه عمل کرده و تمام اقوام، گروه ها و مذاهب را شریک دانسته است. برای عبور از مشکلات فعلی هم، نیاز است تا این وحدت، اتحاد و یکپارچگی حفظ شود، چرا که قطعا گذشتن از این مشکلات با اختلاف و تفرقه و به تنهایی امکان پذیر نیست.

,

طاهری ادامه داد: رئیس جمهور منتخب هم در مسئولیت های قبلی خود در تولیت آستان قدس و قوه قضائیه، نشان داده است که روحیه تحول آمیز و امیدآفرینی دارد که امیدواریم در قوه مجریه هم تحول آفرینی و امیدواری برای مردم ایجاد شود.

,

مردم به بینش سیاسی برای تصمیم گیری درست رسیده اند

, مردم به بینش سیاسی برای تصمیم گیری درست رسیده اند,

راضیه تابعی فعال فرهنگی و سیاسی  هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با توجه به تبلیغات سوء دشمن در حوزه انتخابات و تلاش برای عدم مشارکت مردم در این صحنه، اما مردم نشان دادند که به این بینش سیاسی رسیده اند که وعده های متعدد یا هجمه ها و تخریب های غیر واقعی علیه یک کاندیدا و تبلیغات دشمن، روی آنها تاثیری ندارد و خودشان به رشدی رسیده اند که بتوانند به درستی تصمیم بگیرند.

,

وی افزود: در مواجهه با مردم، موارد متعددی وجود داشت که نه اینکه تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای غربی قرار گرفته باشند، بلکه به دلیل عملکرد دولت های قبلی و ایجاد فشارهای اقتصادی، نگرش شان عوض و منفی شده بود. اما صحنه انتخابات نشان داد که مردم از هر مذهب و اقلیت و هر قشری، هم مخالف و هم موافق، حضور پیدا کرده اند.

,

فعال فرهنگی بیان کرد: نتیجه انتخابات مشخص کرد که مردم به دانش سیاسی کافی رسیده اند و خودشان می توانند به تصمیم برسند. البته در این زمینه بسیاری از افراد هم فقط به امر مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند.

,

تشکیل دولت قوی و کارآمد نیازمند همراهی همه اقشار و تفکرها

, تشکیل دولت قوی و کارآمد نیازمند همراهی همه اقشار و تفکرها,

تابعی با تاکید بر وحدت و اتحاد نیروها و تفکرهای متعدد برای توفیق دولت آینده، اظهارکرد: همیشه نیروهای انقلابی در کنار دولت های قبلی بوده اند، اما اگر خود دولت ها نخواسته اند از نظرات آنها استفاده کنند، به خودشان مربوط است. اکنون و در این برهه زمانی، با توجه به مشکلات ایجاد شده به دلیل تحریم ها و بی تدبیری ها، قطعا مشکلات به راحتی قابل حل نیست و حتما وحدت جامعه را می خواهد. به همین دلیل برای تشکیل یک دولت قوی و کارآمد، همراهی و کمک همه اقشار و تفکرها نیاز است.

,

وی ادامه داد: افرادی که در کنار یک مسئول هستند، نشان می دهند که در دولت آینده چه افرادی مسئولیت خواهند گرفت و قطعا اگر این افراد در این دولت پست و مقامی داشته باشند، برای مردم کار خواهند کرد نه برای پست و مقام.

,

تابعی با اشاره به اینکه دولت جدید یک دولت مردمی است، تصریح کرد: کارنامه روشن آیت الله رئیسی در قوه قضائیه، نشان می دهد که ایشان در قوه مجریه هم با استفاده از قشر جوان، متخصص و بسیار کارآمد در دولت خود بر مشکلات سخت پیروز خواهد شد.

,

پیروز بزرگ انتخابات؛ مردم هستند

, پیروز بزرگ انتخابات؛ مردم هستند,

مقام معظم رهبری هم در پیام خود پس از برگزاری انتخابات 28 خرداد، فرمودند: "پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد. نه گلایه از دشواری معیشت طبقات ضعیف، نه دلتنگی از تهدید بیماریِ فراگیر، نه مخالف‌خوانیهائی که با انگیزه‌ی دلسرد کردن مردم از ماهها پیش آغاز شده بود، و نه حتی برخی اختلالات در جریان رأی‌گیری در ساعاتی از روزِ انتخاب، هیچیک نتوانست بر عزم ملت ایران فائق آید و انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستا را دچار مشکل سازد.

,

اینجانب جبهه سپاس بر خاک میسایم و خداوند علیم و قدیر را بر توفیقی که به ملت ایران عطا کرد و نظر رحمتی که بر ایران و جمهوری اسلامی افکند، شکر بی‌پایان میگزارم. به ملت ایران شادباش میگویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظائفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری میکنم. فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

,

دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم

, دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم,

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هم ضمن تقدیر از همه اقشار جامعه برای حضور در انتخابات، در بیانیه ای، اعلام کرد: "مردم عزیز ایران، انتخابات دیروز مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری ملی و جشن بزرگ سیاسی شما در گام دوم و آغاز قرن نو بود که در ایام میلاد امام رئوف علیه السلام متجلی شد. امروز روز مهربانی و بردباری و روز اتحاد، رفاقت و همدلی است. منتخب این انتخابات بر اساس قاعده مردم سالاری دینی، منتخب همه ملت و خادم همه جمهور است. چه آنانی که بنده را برگزیدند و چه عزیزانی که به نامزدهای محترم دیگر رای دادند و چه آنانی که به هردلیلی در پای صندوق های رای حاضرنشدند.

,

ملت ایران؛ دیروز شما به عهد خود با صداقت وفا کردید و امروز نوبت این بنده خدا و خادم شماست که به عهدی که با شما بسته ام وفادار بمانم و لحظه ای در خدمت به شما، کوتاهی نکنم. بدون تردید در این مسیر نیازمند همراهی، دلسوزی و دعای خیر همیشگی شما هستم.

,

مردم عزیز ایران؛ آنچنان که در این انتخابات مستقل وارد شدم، به پشتوانه آراء بالا و اعتماد کم‌نظیر شما، ان شاء الله دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل می دهم، و به سوی بسط عدالت، به‌عنوان مأموریت محوری انقلاب اسلامی حرکت خواهیم کرد و تمام ظرفیت های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار خواهیم بست."

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه