اخبار داغ

مسئول بسیج اصناف استان سمنان:

تعطیلی اصناف در مقابل آزاد بودن سفر آنتالیا و شمال مایه تاسف است/ تامین ۴۰۰ جهیزیه در استان با استفاده از ظرفیت کارگری

تعطیلی اصناف در مقابل آزاد بودن سفر آنتالیا و شمال مایه تاسف است/ تامین ۴۰۰ جهیزیه در استان با استفاده از ظرفیت کارگری
مهدی عجم گفت: اصناف یکی از مهمترین حامیان این انقلاب هستند و عدم حمایت مسئولین از این قشر و تعطیلی آن ها در ایام کرونا در مقابل آزاد بودن سفر آنتالیا و شمال مایه تاسف است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی عجم، مسئول بسیج اصناف استان سمنان، در گفت و گو با خبرنگار مرآت به مناسبت اول تیر ماه و روز اصناف ضمن تبریک دهه کرامت و پیروزی ملت ایران در انتخابات گفت: این روز ها به برکت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) مردم ایران شاد خواهند بود و در این روز ها که مردم با میدان داری و انتخاب صحیح خود در کشور یک دولت انقلابی شکل داده اند شیرینی این پیروزی و تغییر بزرگ را به یکدیگر هدیه کرده اند.

عجم با بیان اینکه اصناف و بازاریان دارای یک ریشه تاریخی هستند خاطر نشان کرد: اگر نگاهی به صدر اسلام داشته باشید حضرت خدیجه(س) را میبینید که از بزرگان و بازاریان قریش بوده و از اولین کسانی بود که به نهضت پیامبر اکرم(ص) پیوست و حمایت های زیادی از رسول اکرم داشتند و نقش ایشان در تاریخ باقی ماند.

مسئول بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به نقش اصناف در نهضت مشروطه تصریح کرد: بازاریان یکی از پایه های اصلی و مهم نهضت مشروطه بودند و به عنوان مثال پس فتوای میرزای شیرازی در ممنوعیت استفاده از تنباکو، یکی از تاثیرگذارترین اشخاص در جریان سازی این موضوع شخصی بازاری بود که تمام تنباکو های موجود در مغازه خود را در وسط بازار آتش می زند و بازاریان به حمایت از او این اقدام را انجام میدهند.

وی پیوند اصناف و بازاریان با روحانیت در انقلاب را یکی از مهمترین نکات انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و توضیح داد: در شکل گیری انقلاب اسلامی اصناف و بازاریان در حمایت از انقلاب با شکل دادن تحصن ها و پشتیبانی روحانیت و انقلابیون نقش بسیار مهمی ایفا کردند و نام بسیاری از آن ها در تاریخ ثبت خواهد شد.

مسئول بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به مردمی بودن اصناف اظهار کرد: بازاریان و اصناف در ۸ سال دفاع مقدس در کنار سایر مردم قرار گرفتند و برای حمایت از این کشور و آرمان های انقلاب مبارزه کردند که امروز بیش از ۱۰ هزار شهید اصناف در کشور و ۳۵۰ شهید اصناف در استان سمنان نامشان در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی ایران نقش بسته است.

عجم نقش اصناف در ایام کرونا را مثال زدنی دانست و بیان کرد: بیماری منحوس کرونا بیش از ۱۶ ماه است که در کشور وجود دارد و در ایام در ایام اوج گیری شیوع کرونا اولین قشری که انگشت اشاره به سمت آن رفت قشر اصناف بود و در ۴ پیک کرونا با وجود آزاد بودن سفر آنتالیا و شمال و ... وجود داشت و اصناف محکوم به تعطیلی و سکوت بودند.

وی افزود: در ۱۶ ماهه وجود کرونا اصناف کمتر از ۳ ماه به صورت مفید فعالیت داشتند و دراین شرایط با توجه به اجاره ها، مالیات و مبالغ برای امور جاری معیشت آن ها در معرض خطر قرار گرفته است و به قول های مساعدت نیز عمل نشد و این عوامل باعث تعطیلی بیش از ۵۰۰ واحد صنفی شده است.

مسئول بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به آسیب های وارد شده به اصناف از سوی مسئولین تاکید کرد: علاوه بر قول هایی که توسط مسئولین مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی، مدیریت اقساط بانکی و سایر حمایت ها داده شد و به هیچ کدام آنها عمل نشد، صدور مجوز برای رشد قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ای آسیب بسیار جدی و جبران ناپذیری به اصناف وارد کرده است.

عجم در توضیح اقدامات اصناف در ایام کرونا گفت: یکی از مهمترین اقدامات بسیج اصناف کمک برای توزیع کالاهای اساسی بود که به کمک اداره صمت صورت گرفت و در قالب طرح کاسب امین اجرائی شد و در این طرح کالاهای اساسی به حدود ۴۰۰ کاسب امین که در استان شناسایی شده اند با اولویت مناطق روستایی و محروم تحویل داده شده است تا این کالا ها در فروشگاه های زنجیره ای قرار نگیرد و عموم مردم بتوانند حتی در مناطق محروم به این کالا ها دسترسی داشته باشند.

وی درباره اقدامات اصناف در کمک مومنانه خاطر نشان کرد: کمک مومنانه در سمنان نقشی کشوری ایفا کرد مانند بحث تامین جهیزیه اقشار نیازمند که با ارتباط گیری با کارخانه ها و خیرین استان و با استفاده از کالای ایرانی قریب به ۴۰۰ جهیزیه در استان توزیع شد.

عجم ادامه داد: تامین جهیزیه توسط اصناف به داخل استان ختم نشد و با استفاده از شبکه سازی در سایر نقاط کشور نیز این تامین جهیزیه اتفاق افتاد که در آخرین توزیع با استفاده از ظرفیت کارگری قریب به ۱۰۰ جهیزیه به استان خراسان جنوبی ارسال شد و در اختیار زوج های نیازمند قرار گرفت.

مسئول بسیج اصناف استان سمنان با اشاره به احتکار کالا در شهرستان ها تصریح کرد: با کمک اداره صمت و تامین کالاهای اساسی، به واحد های صنفی که احتکار کرده بودند اولتیماتوم داده شد که در صورت توزیع نکردن کالاهای احتکار شده، تمام این کالا ها با قیمت مناسب در بازار توزیع خواهد شد که این اقدام موثر بود و کالاهای احتکار شده وارد بازار شد.

وی افزود: یکی از اقدامات شاخص اصناف در استان، کاروان خدمت بود که در دورترین نقاط استان کلینیک سیار دندان پزشکی حضور پیدا کرد که ارزش این کلینیک سیار بالای ۱۵ میلیارد ریال است و تمام این هزینه ها فدای سر تمام مردمی که در مناطق محروم در سختی به سر میبرند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مرآت,  ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه