اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل مطرح کرد

شکست پروژه تحریم انتخابات/ آرای رئیسی در حد مرحله اول سایر روسای جمهور است

شکست پروژه تحریم انتخابات/ آرای رئیسی در حد مرحله اول سایر روسای جمهور است
حمیدرضا ترقی گفت: می‌بینیم آرای رئیس جمهور منتخب در حد روسای جمهور در مراحل اول انتخابات گذشته و حتی بیشتر هم بوده و این نشان دهنده شکست جریان تحریم کننده انتخابات در داخل و خارج از کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی  کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با مرصادنیوز، اظهار داشت: پروژه تحریم انتخابات از جانب ضد انقلاب خارج از کشور و عواملی از اصلاح طلبان در داخل که هیچ زمینه‌ رای در جامعه نداشتند و نامزدهای آنها نیز به دلیل سوابق کیفری و جرایمی که مرتکب شدند تایید صلاحیت نشدند، دنبال شد.

وی افزود: آنها درصدد تحریم انتخابات و کاهش مشارکت بودند بر همین اساس تلاش وسیع و گسترده آنها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی دنبال می‌شد.

ترقی خاطرنشان کرد: این افراد زمینه هایی را در داخل کشور از نظر نارضایتی تراشی و افزایش مشکلات معیشتی مردم فراهم کرده بودند و عوامل آنها در دستگاه‌های اجرایی نیز در این راستا تلاش کردند تا مشارکت را به قدری در عرصه رقابت انتخابی کاهش دهند که بتوانند مقبولیت و مشروعیت رئیس جمهور منتخب مردم را زیر سوال ببرند و از این طریق هم پشتوانه نظام و هم سرمایه اجتماعی نظام را کاهش دهند و زمینه فشار خارجی بر نظام را برای تغییر رفتار در عرصه بین‌المللی فراهم آورند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با ایراد چند سخنرانی و هشدار به مردم و رقابتی که بین نامزدهای انتخاباتی پدیده آمد همچنین نقشی که صدا و سیما در رابطه با حساس کردن مردم ایفا کرد همگی سبب شد مردم با توجه به آگاهی از توطئه‌های دشمن مشارکت خود را افزایش دهند و با حضوری گسترده پای صندوق‌های رای این توطئه را خنثی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اگرچه آنها باز هم تلاش کردند با افزایش آرای باطله و اختلال در رای گیری از طریق سیستم ماشینی تا جایی که می توانند آرای باطله را افزایش دهند و مردم از را خسته کنند اما می‌بینیم آرای رئیس جمهور منتخب در حد روسای جمهور در مراحل اول انتخابات گذشته و حتی بیشتر هم بوده و این نشان دهنده شکست جریان تحریم کننده انتخابات در داخل و خارج از کشور است.

ترقی تصریح کرد: در خارج از کشور هم عصبانیت این افراد، خود را  در قالب ضرب و شتم کسانی که پای صندوق های رای رفته بودند نشان داد که حاکی از شدت عصبانیت دشمنان در شکست پروژه تحریم انتخابات بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه