اخبار داغ

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با دانا:

حمایت رئیسی، روند بورس را مثبت کرد؛ آغاز بازگشت اعتماد به بازار سرمایه/ بازار سهام در سال ۱۴۰۰ به کدام سو خواهد رفت؟

حمایت رئیسی، روند بورس را مثبت کرد؛ آغاز بازگشت اعتماد به بازار سرمایه/ بازار سهام در سال ۱۴۰۰ به کدام سو خواهد رفت؟
کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه بورس در سال ۱۴۰۰ روند صعودی خواهد داشت و نسبت به سایر بازارهای موازی، بیشترین سود را نصیب سرمایه گذاران خواهد کرد؛ گفت: در چند روز اخیر رویکرد حمایتی آیت‌الله رئیسی باعث شده بازار سهام سیگنال‌های مثبتی را دریافت کند و حرکت صعودی خود آغاز کرده است.
[

احمد اشتیاقی کارشناس ارشد بازار سرمایه و مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره رویکرد رئیس جمهور منتخب در بازگشت اعتماد به بازار سرمایه اظهار کرد: اعتماد زمانی به بورس باز خواهد گشت که دولت برای متغییرهای کلان اقتصادی که اثر مستقیم در بازار سرمایه دارد، برنامه مدون داشته باشد و آن را به درستی مدیریت کند تا باعث کاهش سودآوری شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نشود.

وی ادامه داد: هر اقدامی که بتواند در افزایش سودآوری شرکت‌ها موثر باشد به صورت طبیعی اعتماد را به سرمایه گذاری باز خواهد گرداند و فعالان بازار و مردم به تدریج اقدام به خرید و ورود نقدینگی خود به بورس می‌کنند و زمانی که این بازار به تدریج شرایط صعودی به خود بگیرد، روند بازگشت اعتماد تشدید خواهد شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,

دولت سیزدهم باید چهار عامل موثر بر بازار سهام را مدیریت کند

, دولت سیزدهم باید چهار عامل موثر بر بازار سهام را مدیریت کند,

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر چهار مقوله اصلی که در متغییر کلان اقتصاد، برای بازار بورس راهگشا می‌تواند باشد را به درستی مدیریت کنیم، اعتماد مردم به بازار سرمایه باز خواهد گشت که این محورها، مدیریت نرخ ارز، مدیریت سود بانکی، عدم قیمت گذاری دستوری و نحوه جبران کسری بودجه است که به نوعی کمک کننده به بازار سرمایه بوده و اگر در سطح کلان عمل شود، هم به بازار سرمایه و هم به سایر بازارهای هم‌ارز کمک خواهد کرد.

اشتیاقی توضیح داد: سایر محورهایی که آیت‌الله رئیسی اعلام کردند در سطح مدیریت داخلی بازار سرمایه می‌توانند تاثیرگذار باشد، یعنی ما در عمق بخشی به بازار سرمایه، تشدید عوامل نظارتی، استفاده بیشتر از ظرفیت صندوق توسعه و تثبیت بازار و عوامل مشابه می‌توانیم اثرگذاری داشته باشیم، ولی برنامه ریزی کارشناسانه در عدم پوشش کسری بودجه توسط دولت از بورس و عدم آزادسازی سهام عدالت در شرایط کنونی می‌تواند اثر بیشتری در تثبیت شرایط بازار داشته باشد.

,
,
,

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده اشاره کرد: رئیس جمهور منتخب در سخنان توضیح دادند که از چه برنامه‌ها و محورهایی اقدام عملی را برای حل مشکل بورس آغاز خواهند کرد که این نگاه ایشان به بازار سرمایه اطمینان را به کسان که تردیدی برای بازگشت به بازار سرمایه را داشتند، باز خواهد گرداند.
 

, رئیس جمهور منتخب در سخنان توضیح دادند که از چه برنامه‌ها و محورهایی اقدام عملی را برای حل مشکل بورس آغاز خواهند کرد که این نگاه ایشان به بازار سرمایه اطمینان را به کسان که تردیدی برای بازگشت به بازار سرمایه را داشتند، باز خواهد گرداند.,
,

اعتماد در حال بازگشت به بازار سرمایه است/ فعالان به عزم رئیسی برای حل مشکلات پی بردند

, اعتماد در حال بازگشت به بازار سرمایه است/ فعالان به عزم رئیسی برای حل مشکلات پی بردند,

وی با اشاره به رویکرد مثبت بورس به انتخاب مردم برای ریاست جمهوری سیزدهم، گفت: قیمت اکثر نمادها امروز پس از اصلاحی که بورس داشت، در کف خود قرار دارد؛ البته با توجه برطرف شدن ابهام و نگاه رئیس جمهور منتخب در حمایت از بازار سرمایه و سخنان او در مناظرات و رسانه‌ها، فعالان به عزم ایشان در رفع مشکلات پی برده و امید به بورس تا حدودی بازگشته است.

,

این فعال بازار سهام گفت: رویکرد حمایتی آیت‌الله رئیسی باعث شده در چند روز اخیر بازار سیگنال‌های مثبتی را دریافت و با رونق نسبی مواجه شود و حرکت خود را به سوی رشد آغاز کرده است.

, رویکرد حمایتی آیت‌الله رئیسی باعث شده در چند روز اخیر بازار سیگنال‌های مثبتی را دریافت و با رونق نسبی مواجه شود و حرکت خود را به سوی رشد آغاز کرده است.,

اشتیاقی تصریح کرد: امروز قیمت سهام‌ها رو به رشد و اعتماد در حال بازگشت به بازار است. بازار سرمایه با توجه به ارزندگی سهم‌ها و سودهای برآورد شده شرکت‌ها برای سال پیش‌رو، اعداد و آمار خوبی را نشان می‌دهند و تنها از سود تقسیم شرکت‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد سود به سرمایه گذاران تعلق خواهد گرفت.

,

وی ادامه داد: در کنار سود نقدی تضمین شده، در صورت بروز تورم و یا رشد قیمت‌ها، سودهای دیگری هم عاید سرمایه گذار خواهد شد که در نرخ بهره بانکی، این تورم و رشد دیده نمی‌شود و این موضوعات جذابیت سرمایه گذاری بورس را دو چندان خواهد کرد.
 

, در کنار سود نقدی تضمین شده، در صورت بروز تورم و یا رشد قیمت‌ها، سودهای دیگری هم عاید سرمایه گذار خواهد شد که در نرخ بهره بانکی، این تورم و رشد دیده نمی‌شود و این موضوعات جذابیت سرمایه گذاری بورس را دو چندان خواهد کرد.,
,

سوددهی بازار سرمایه بیشتر از سایر بازارها است/ بورس امسال صعودی خواهد بود

, سوددهی بازار سرمایه بیشتر از سایر بازارها است/ بورس امسال صعودی خواهد بود,

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده گفت: در نظام بانکی ما با توجه به شرایط تورمی، سرمایه و قدرت خرید در سپرده گذاری، کم می‌شود، ولی در بازارسرمایه این ریسک حداقل است و با این پتانسیل، سرمایه گذاری در این بازار ارزنده است.

,

اشتیاقی تاکید کرد: بازار سرمایه در سال جاری روند صعودی و افزایشی خواهد داشت ولی این افزایش شارپی و حبابی نخواهد بود و سرمایه گذاران نسبت به بازارهای موازی از یک سود معقول منتفع خواهند شد و به مراتب بازدهی بهتری را خواهند دید.
 

, بازار سرمایه در سال جاری روند صعودی و افزایشی خواهد داشت ولی این افزایش شارپی و حبابی نخواهد بود و سرمایه گذاران نسبت به بازارهای موازی از یک سود معقول منتفع خواهند شد و به مراتب بازدهی بهتری را خواهند دید.,
,

محدثه قاسم زاده

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه