اخبار داغ

مشاور تحصیلی تاکید کرد؛

انتخاب رشته آگاهانه عاملی مهم در آینده شغلی افراد/ متناسب با نیازهای جامعه استعدادیابی شود

انتخاب رشته آگاهانه عاملی مهم در آینده شغلی افراد/ متناسب با نیازهای جامعه استعدادیابی شود
محمد شاه‌محمدپور گفت:‌ تاکنون در راستای نیازهای جامعه استعدادیابی صورت نگرفته است؛ لذا خانواده‌ها باید زمان بیشتری برای کشف استعداد فرزندانشان در نظر بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شاه‌محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به اهمیت پرورش استعداد فرزندان اظهار کرد: والدین می‌توانند بعد از انجام چند تست ساده استعداد فرزندانشان را کشف و با کمک مشاوران تحصیلی حدس‌ها و برداشت‌های خود را بررسی کرده و با جمع‌بندی لازم روی آن موضوع کار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: والدین باید فرصتی را برای استعدادیابی و پرورش استعداد فرزندانشان اختصاص دهند چراکه این مقوله آینده آن‌ها را رقم می‌زند.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: ابتدا باید نوجوانان استعدادیابی شوند تا در ادامه بتوانیم به پرورش استعدادها بپردازیم لذا نباید حساسیت زیادی بر اینکه فرزند ما چه علاقه‌ای دارد داشته باشیم؛ چراکه نکته مهم ارتقای توانایی فرزندان در استعداد مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته مهمترین مقوله در تعیین مسیر آینده زندگی هر شخصی است، بیان کرد: زمانی که نوجوان در این مرحله قرار می‌گیرد، حق انتخاب در رشته‌های ریاضی و فیزیک، تجربی، کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای را دارد در حالی ‌که تاکنون هیچ اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکرده است بنابراین نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد.

نوجوانان از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کنند

شاه‌محمدپور با بیان اینکه متاسفانه ما هیچ آگاهی در مورد بلوغ نوجوانان نداریم؛ گفت: نوجوانی مرحله‌ای است که افراد با توجه به تغییرات جسمی و روحی که تجربه می‌کنند، انقلابی در وجودشان شکل می‌گیرد لذا زمان خوبی برای آموزش‌یابی و انتخاب رشته نیست و این مرحله باید در پایه ششم صورت گیرد.

وی ابراز کرد: انتخاب رشته نباید در دوران اوج بلوغ یعنی ۱۴ تا ۱۵ سالگی انجام شود؛ نوجوان در این شرایط در حال خودبینی و خودپنداری است و از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کند که جز حرفی که همرنگ حرف و تفکرات خودش باشد، صحبت‌های دیگران برایش اهمیتی ندارد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به نظام غلط آموزش و پرورش اذعان کرد: نوجوانان در این مرحله دچار سردرگمی هستند لذا نباید مهمترین قدمی که تضمین کننده آینده یک نوجوان است در این رده سنی قرار داده‌ شود.

وی ادامه داد: برای انتخاب رشته سه راهکار علاقه، استعداد و توانایی مطرح می‌شود لذا زمانی که در مرحله بلوغ تمام وجود نوجوان در حال تغییر است چگونه می‌توان از او انتظار انتخاب راه صحیح را داشت.

هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد

شاه‌محمدپور با اشاره به اینکه هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، تصریح کرد: اگر مردم فکر می‌کنند که آموزش و پرورش در دوران تحصیل و وزارت علوم در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک، فرزندان ما را استعدادیابی می‌کنند، سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: طی مطالعاتی که با کمک یک تیم ۷۰ نفره برای الگوسازی مدارس در حوزه تعلیم و تربیت داشتیم، ۵۳۶ مصاحبه در ۲۱۸ مدرسه برتر کشور از اولیا، معلمان و کادر مدارس انجام شد که بعد از ۲۳ ماه تلاش با بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه حتی یک نفر هم از محتویات آموزش و پرورش اعلام رضایت نکرد.

مشاور تحصیلی بیان کرد:‌ متأسفانه هیچ آموزشی مبنی بر نیازهای جامعه وجود ندارد و تاکنون در راستای نیازهای جامعه استعدادیابی صورت نگرفته است؛ لذا خانواده‌ها باید زمان بیشتری برای کشف استعداد فرزندانشان در نظر بگیرند.

خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کنند

وی یادآور شد: بر اساس یکی از معتبرترین مقالات علمی منتشر شده در سال ۹۵، مشخص شد ایران در ایده‌آل‌ترین وضعیت صنعتی به ۴ هزار کارشناس و ۲ هزار و ۵۰۰ کارشناس ارشد در رشته برق نیازمند است یعنی ما اگر ۶ هزار و ۵۰۰ کارشناس برق داشته باشیم پاسخگو است، در صورتی که همان سال بیش از ۵۰ برابر فارغ‌التحصیل در این رشته داشتیم.

شاه‌محمدپور در پایان گفت: اگر بناست فرزند ما در تحصیلش موفق شود باید در دست والدینش کتاب ببیند حتی اگر آن‌ها محصل و دانشجو نیستند؛ نباید فراموش کنیم که فضای مجازی به ما اطلاعات درست و غنی نمی‌دهد لذا خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کرده و زمانی را در طی روز به مطالعه اختصاص دهند.
 
انتهای پیام/
,

وی افزود: والدین باید فرصتی را برای استعدادیابی و پرورش استعداد فرزندانشان اختصاص دهند چراکه این مقوله آینده آن‌ها را رقم می‌زند.

این مشاور تحصیلی تصریح کرد: ابتدا باید نوجوانان استعدادیابی شوند تا در ادامه بتوانیم به پرورش استعدادها بپردازیم لذا نباید حساسیت زیادی بر اینکه فرزند ما چه علاقه‌ای دارد داشته باشیم؛ چراکه نکته مهم ارتقای توانایی فرزندان در استعداد مورد نظر است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب رشته مهمترین مقوله در تعیین مسیر آینده زندگی هر شخصی است، بیان کرد: زمانی که نوجوان در این مرحله قرار می‌گیرد، حق انتخاب در رشته‌های ریاضی و فیزیک، تجربی، کار و دانش و فنی‌وحرفه‌ای را دارد در حالی ‌که تاکنون هیچ اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکرده است بنابراین نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد.

نوجوانان از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کنند

شاه‌محمدپور با بیان اینکه متاسفانه ما هیچ آگاهی در مورد بلوغ نوجوانان نداریم؛ گفت: نوجوانی مرحله‌ای است که افراد با توجه به تغییرات جسمی و روحی که تجربه می‌کنند، انقلابی در وجودشان شکل می‌گیرد لذا زمان خوبی برای آموزش‌یابی و انتخاب رشته نیست و این مرحله باید در پایه ششم صورت گیرد.

وی ابراز کرد: انتخاب رشته نباید در دوران اوج بلوغ یعنی ۱۴ تا ۱۵ سالگی انجام شود؛ نوجوان در این شرایط در حال خودبینی و خودپنداری است و از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کند که جز حرفی که همرنگ حرف و تفکرات خودش باشد، صحبت‌های دیگران برایش اهمیتی ندارد.

این مشاور تحصیلی با اشاره به نظام غلط آموزش و پرورش اذعان کرد: نوجوانان در این مرحله دچار سردرگمی هستند لذا نباید مهمترین قدمی که تضمین کننده آینده یک نوجوان است در این رده سنی قرار داده‌ شود.

وی ادامه داد: برای انتخاب رشته سه راهکار علاقه، استعداد و توانایی مطرح می‌شود لذا زمانی که در مرحله بلوغ تمام وجود نوجوان در حال تغییر است چگونه می‌توان از او انتظار انتخاب راه صحیح را داشت.

هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد

شاه‌محمدپور با اشاره به اینکه هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، تصریح کرد: اگر مردم فکر می‌کنند که آموزش و پرورش در دوران تحصیل و وزارت علوم در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک، فرزندان ما را استعدادیابی می‌کنند، سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: طی مطالعاتی که با کمک یک تیم ۷۰ نفره برای الگوسازی مدارس در حوزه تعلیم و تربیت داشتیم، ۵۳۶ مصاحبه در ۲۱۸ مدرسه برتر کشور از اولیا، معلمان و کادر مدارس انجام شد که بعد از ۲۳ ماه تلاش با بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه حتی یک نفر هم از محتویات آموزش و پرورش اعلام رضایت نکرد.

مشاور تحصیلی بیان کرد:‌ متأسفانه هیچ آموزشی مبنی بر نیازهای جامعه وجود ندارد و تاکنون در راستای نیازهای جامعه استعدادیابی صورت نگرفته است؛ لذا خانواده‌ها باید زمان بیشتری برای کشف استعداد فرزندانشان در نظر بگیرند.

خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کنند

وی یادآور شد: بر اساس یکی از معتبرترین مقالات علمی منتشر شده در سال ۹۵، مشخص شد ایران در ایده‌آل‌ترین وضعیت صنعتی به ۴ هزار کارشناس و ۲ هزار و ۵۰۰ کارشناس ارشد در رشته برق نیازمند است یعنی ما اگر ۶ هزار و ۵۰۰ کارشناس برق داشته باشیم پاسخگو است، در صورتی که همان سال بیش از ۵۰ برابر فارغ‌التحصیل در این رشته داشتیم.

شاه‌محمدپور در پایان گفت: اگر بناست فرزند ما در تحصیلش موفق شود باید در دست والدینش کتاب ببیند حتی اگر آن‌ها محصل و دانشجو نیستند؛ نباید فراموش کنیم که فضای مجازی به ما اطلاعات درست و غنی نمی‌دهد لذا خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کرده و زمانی را در طی روز به مطالعه اختصاص دهند.
,
,
,
,
,
,
,
, نوجوانان از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کنند, نوجوانان از الگوهای رسانه‌ای پیروی می‌کنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد, هیچ اولویتی برای انتخاب رشته در وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
,
, خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کنند, خانواده‌ها باید با کتاب آشتی کنند,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه