اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی:

دنیای نوپای رمز ارز نباید گرفتار مافیا شود

دنیای نوپای رمز ارز نباید گرفتار مافیا شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از وزرای کشور، اقتصاد و اطلاعات می‌خواهم با رصد دقیق و جدی اجازه ندهند دنیای نوپا رمز ارز در کشورمان، گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیایی شود که جز منفعت شخصی و سرمایه‌گذاری پول‌های ملت ایران در خارج از کشور، به هدف دیگری نمی‌اندیشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگویی اظهار داشت: افزایش سرسام‌آور تورم در سال‌های اخیر موجب شده است تا بسیاری از مردم برای حفظ ارزش پولشان سراغ برخی فعالیت‌های اقتصادی بروند که اطلاع دقیقی از وضعیت و آینده آن ندارند و همین موضوع باعث شده است تا نقدینگی سرگردان هرازگاهی در یکی از بازارهای ارز، سکه، خودرو و بورس سر درآورد که آخرین آن، ارزهای دیجیتال است.

وی افزود: در عین اینکه عدم ساماندهی این وضعیت در داخل کشور، منجر به فعالیت زیرزمینی و اصطلاحاً سیاه در بازار رمزارزها می‌شود که این موضوع مضرات فراوانی برای اقتصاد و امنیت کشور دارد، اما نمی‌توان عنان این ساماندهی را در اختیار افراد و مجموعه‌هایی در داخل قرار داد که علاوه بر تلاش برای انحصار و حذف رقبا از بازار، شرکای خاموش شرکت‌ها و مجموعه‌های مشکوک خارجی هستند.

علیزاده ادامه داد: چگونه است که برخی نهادهای صنفی که مجوز خود را از این دولت گرفته‌اند تا یاور و حامی مجموعه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این عرصه باشند، بر خلاف اساسنامه و شرح وظایف خود و کمک به فعالان ایرانی، سراغ تبلیغ خروج ارز از کشور می‌روند و به هیچ نهادی هم خود را پاسخگو نمی‌دانند؟ معنای اخلال در نظام اقتصادی، مگر غیر از تشویق و مشارکت به خروج ارز از کشور است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: لذا از وزرای کشور، اقتصاد و اطلاعات می‌خواهم با رصد دقیق و جدی این جریان مرموز و نفوذی در فضای اقتصاد کشور، اجازه ندهند دنیای نوپا رمز ارز در کشورمان، گرفتار پدرخوانده‌ها و مافیایی شود که جز منفعت شخصی و سرمایه‌گذاری پول‌های ملت ایران در خارج از کشور، به هدف دیگری نمی‌اندیشند.

انتهای پیام/
منبع: میزان

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه