اخبار داغ

یادداشت؛

دیگر نگاهمان به دست کدخدا نیست

دیگر نگاهمان به دست کدخدا نیست
مشی سیاسی آیت الله رییسی در رودررویی با استکبار ایستادگی در برابر هرگونه زیاده خواهی و زورگویی های کشورهای خارجی است و از این رو برای حل مشکلات داخلی کشور، نگاهمان به دست کدخدا نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که به دلیل سوء مدیریت دولت دوازدهم، اعتراض مردم به مشکلات معیشتی و همه گیری کرونا، میزان مشارکت مردم در این عرصه به کمترین میزان خود پس از انقلاب رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در حالیکه دولت دوازدهم راهکار حل مشکلات را در گفتگوهای برجام و تعامل با آمریکا و دول غربی می داند، آنچه کشور و دولت ما در برهه کنونی به آن نیاز دارد، بازگشت به مبانی اصیل انقلاب اسلامی است و این همان عصای موساست که مردم و کشور را از نیل حوادث و مشکلات اقتصادی و سیاسی بیرون می برد و آنچه که باعث آسیب به اعتماد مردم در این سال های پس از انقلاب شده، عمل نکردن به همین مبانی است.

,

همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «در برابر این دشمنی و این جبهه استکبار، این ملّت عزیز و پایدارِ ما نیاز دارند به اینکه هویّت خود را مستحکم کنند؛ شخصیّت و هویّت و عناصر هویّتیِ خودشان را مستحکم کنند و قدرت درونی خودشان را ازدیاد ببخشند؛ این نیاز قطعی است. آنچه به یک ملّت و یک نهضت هویّت می دهد و قدرت می دهد چیست؟ اوّلاً دارا بودن یک زیربنای فکری مستحکم است. علّت اینکه خیلی از کشورهایی که انقلاب کردند و حرکاتی را ضدّ سلطه و ضدّ استکبار و ضدّ ظلم و استبداد به وجود آوردند، بعد از مدّت کوتاهی بعضی‌ها بعد از پنج سال، بعضی‌ها بعد از ده سال به کلّی از آن راه برگشتند و رفتند در همان راه اَسلاف خودشان و مثل آنها شدند، این بود که یک زیربنای فکری محکمی در اختیارشان نبود. اینکه می‌بینید گاهی در بعضی از کلمات بیگانه‌ها که بعضی داخلی‌ها هم متأسّفانه از آنها تقلید می کنند ایدئولوژی‌زدایی مطرح می شود معنایش این است»

,

یکی از مبانی اصیل انقلاب اسلامی مبارزه با استکبار  و ظلم ستیزی است. روز گذشته در نشست خبری با رییس جمهور منتخب، خبرنگار شبکه راپلی روسیه از آیت الله رییسی می پرسد آیا حاضر به ملاقات با رییس جمهور آمریکا هستی؟ و او پاسخ می دهد خیر.

,

«خیر» نه یک کلمه بیشتر نه یک کلمه کمتر. پاسخی که دل علاقه مندان به انقلاب و وطن دوستان را گرم کرد زیرا از طرفی نشان دهنده جهت گیری و مشی سیاسی آیت الله رییسی در رودررویی با استکبار و هرگونه زیاده خواهی و زورگویی های کشورهای خارجی است و از طرف دیگر ناظر به این معنای ضمنی است که برای حل مشکلات داخلی کشور، نگاهمان به دست کدخدا نخواهد بود.

,

همانطور که رهبری فرمودند: «اگرچه بسیاری از مشکلات ما مربوط به خارج از کشور است اما علاج آنها در داخل و با تکیه بر محاسبه درست و نگاه صحیح به مسائل کشور و منطقه و با بکارگیری تدبیر، تلاش، خرد و عزم راسخ است، بنابراین نباید علاج را در خارج از کشور جستجو کرد چرا که ما هیچ خیر و بهره‌ای از خارج نمی‌بینیم و سر و صدای اراذل مسلط بر ملت آمریکا نیز نباید ذهن کسی را مشغول کند. »

,

اکنون توجه به ظرفیت های داخلی کشور و فعال سازی آنها، از بین بردن حس کاذب نیاز و وابستگی به قدرتهای جهانی برای پیشرفت اهداف و برنامه های داخلی کشور و پررنگ کردن گفتمان ضداستکبار که انقلاب اسلامی ایران، پرچم آن را در جهان برافراشته است، از اثرات مهم این «نه» گفتن قاطع به آمریکاست.

,

فاطمه جرجانی،‌ فعال رسانه‌ای

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه