اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه:

ماهانه به طور میانگین ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا می‌رسد/ کسب رتبه دوم کرمانشاه در طرح "پایش زندانیان"

ماهانه به طور میانگین ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا می‌رسد/ کسب رتبه دوم کرمانشاه در طرح "پایش زندانیان"
شهرام کرمی گفت: ماهانه به طور میانگین حدود ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا ورود می کند که علاوه بر این تعداد، به پرونده‌های قبل نیز رسیدگی می شود که حاصل این تلاش کاهش ۱۵۰۰ فقره پرونده از موجودی پرونده‌های قبل در سال ۹۹ است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شهرام کرمی امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ماهانه به طور میانگین حدود ۴۸۰۰ پرونده به دادسرا ورود می کند که علاوه بر این تعداد، به پرونده‌های قبل نیز رسیدگی می شود که حاصل این تلاش کاهش ۱۵۰۰ فقره پرونده از موجودی پرونده‌های قبل در سال ۹۹ است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: در حال حاضر مانده پرونده از سنوات گذشته ۷ هزار و ۲۰۰ فقره است که به مرور و با دقت به آنها رسیدگی می شود و سعی می کنیم اطاله دادرسی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همچنین استان کرمانشاه در خصوص رسیدگی به پرونده های مُسن که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه بوده است خوب عمل کرده و توانستیم ۶۲ درصد از پرونده های معوق را تعیین تکلیف کنیم.

کرمی بیان داشت: در سال ۹۹ حدود ۲۱۰۰ فقره پرونده از اجرای احکام کیفری نیز کاسته شد و تعداد پرونده ها از ۱۰ هزار و ۸۰۰ فقره به ۸ هزار و ۷۰۰ پرونده رسید.

وی گفت: ابلاغ الکترونیک تاثیر زیادی در جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم دارد و طرفین پرونده با اطلاع دقیق از زمان جلسات رسیدگی و احکام صادره می‌توانند با تهیه مستندات خود دفاعیات لازم را ارائه دهند لذا بر این اساس با تلاش قضات و کارکنان دادگستری استان کرمانشاه ۹۷ درصد از ابلاغ اوراق قضایی بصورت الکترونیکی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار داشت: کرونا در سال ۹۹ جدی شد و محدودیت های زیادی را برای ما ایجاد کرد و دادسرای کرمانشاه که از پرترددترین ادارات و دستگاه‌های حاکمیتی است حتی یک روز هم تعطیل نشد و با تمهیداتی که انجام شد هیچگونه خللی در دادرسی ایجاد نشد.

وی بیان داشت: در ایام‌کرونا یکی از عوامل خطرزا زندان بود چرا که هر جا کلونی باشد مستعد بیماری کرونا است و دغدغه بسیاری در این خصوص داشتیم اما با قرنطینه افراد جدید الورود و مراقبت از زندانیان خوشبختانه هیچ موردی از بیماری کرونا در زندان نداشتیم.

کرمی خاطر نشان کرد: در ایام کرونا دادرسی ها و تحقیقات از زندانی تا حد ممکن الکترونیکی انجام می شود و اعزام زندانی به دادسرا به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه ۵ هزار زندانی در زندان مرکزی کرمانشاه داریم، گفت: در سال ۹۹ طرح پایش زندانیان را اجرا کردیم و در این خصوص رتبه دوم کشور را کسب کردیم که اکثریت زندانیان در این طرح پایش مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و اسباب آزادی  ۱۰۰۰ زندانی نیز فراهم شد.

کرمی کرمانشاه را نهمین شهر پرجمعیت ایران دانست و افزود: با وجود آمار بالای بیکاری و مشکلات اشتغال که زمینه بزهکاری را فراهم می کند اما خوشبختانه در همه جرائم از رتبه نهم پایین تر هستیم چنانچه در نزاع شانزدهمین استان هستیم یعنی از میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

وی تصریح کرد: با مرتکبین جرایم خشن، اشخاص سابقه‌دار و اخلاگران در نظم و امنیت جامعه که امنیت اجتماعی را خدشه دار و روحیه مردم را تضعیف می کنند بدون هیچ گونه اغماضی مبارزه خواهیم کرد و در این زمینه هیچ گونه کوتاهی و تعلل به خودمان راه نخواهیم داد و باید منتظر برخورد قاطع و عبرت آمیز باشند.

دادستان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر بروز تخلفات انتخاباتی در درب شعب اخذ رأی نداشته ایم، اظهار داشت: مشکلاتی وجود داشته است ولی اینکه در روند برگزاری انتخابات خلل ایجاد شود، وجود نداشته و تخلفات عمده نبوده است.

وی گفت: البته تخلفاتی در قالب خرید رأی داشتیم که  برخورد لازم با آنها صورت گرفت و اکنون تعدادی بازداشت هستند که در حال رسیدگی به پرونده آنها هستیم.

کرمی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح آخرین وضعیت پرونده "گلیم و گبه" پرداخت و بیان داشت: حدود ۲۰۰ پرونده باقی مانده که مبالغ طلب آنها کلان است و بالغ بر ۱۶ تا ۱۷ میلیارد تومان می رسد که‌ما سعی و تلاش خود را به کار می گیریم تا با فروش اموال باقی مانده متهم که اموال قابل توجهی نیز نیست اما صعب الفروش هستند و برای فروش رفتن آنها هم از برخی دستگاه ها کمک خواسته ایم تا بتوانیم طلب باقی مالباختگان را پرداخت کنیم.

وی گفت: امیدوارم با فروش این اموال تا آخر تابستان امسال طلب این ۲۰۰ نفر نیز پرداخت شود و این پرونده بسته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه